Mijn vader heeft een laptop gekocht en een Speedtouch wireless modem / router.
ISP is planet internet
Zijn vaste PC hangt via patchkabel direct aan het modem en werkt prima.
De laptop krijgt maar geen verbinding.
Wat heb ik allemaal gedaan:
1) De windows Zero Configurator gestart (en automatisch gemaakt).
2) Zowel op de router als op de laptop de verbinding volledig open en onbeveiligd gemaakt.
3) De router geconfigureerd met auto DHCP (er zijn overigens 2 tabbladen in de router die hierop betrekking hebben DHCP server en DHCP. Beiden staan automatisch.
4) de TCP/IP settings van de Latop staan op ontvangen IP adres.
5) de DNS servers staan conform planet standaar intellingen op de Laptop geconfigureerd onder TCP/IP.
6) op de Speedtouch staat dat ondanks verkeerde SSID verbindingen moeten worden geaccepteerd (echt alles staat volldige open en onbeveiligd)
Wat gebeurd er?
1) Als ik de Laptop om de beschikbare wireless netwerken vraag ziet deze de speedtouch.
2) Als ik de verbinding start zie ik op de laptop eerst ip adres 0.0.0.0 en hij wacht op een IP adres van de router. Na c.a. 1 minuut verschijnt er een IP adres a la 192.254.... terwijl ik iets zou moeten krijgen van 10.0.0.1 / 254.
3) ik zie op de router het MAC adres verschijnenn van mij laptop (gechecked met IPCONFIG)
Ik snap er helemaal geen biet meer van.
Wie heeft tips of suggesties waarmee ik verder kan zoeken ?
ISP is planet internet
Zijn vaste PC hangt via patchkabel direct aan het modem en werkt prima.
De laptop krijgt maar geen verbinding.
Wat heb ik allemaal gedaan:
1) De windows Zero Configurator gestart (en automatisch gemaakt).
2) Zowel op de router als op de laptop de verbinding volledig open en onbeveiligd gemaakt.
3) De router geconfigureerd met auto DHCP (er zijn overigens 2 tabbladen in de router die hierop betrekking hebben DHCP server en DHCP. Beiden staan automatisch.
4) de TCP/IP settings van de Latop staan op ontvangen IP adres.
5) de DNS servers staan conform planet standaar intellingen op de Laptop geconfigureerd onder TCP/IP.
6) op de Speedtouch staat dat ondanks verkeerde SSID verbindingen moeten worden geaccepteerd (echt alles staat volldige open en onbeveiligd)
Wat gebeurd er?
1) Als ik de Laptop om de beschikbare wireless netwerken vraag ziet deze de speedtouch.
2) Als ik de verbinding start zie ik op de laptop eerst ip adres 0.0.0.0 en hij wacht op een IP adres van de router. Na c.a. 1 minuut verschijnt er een IP adres a la 192.254.... terwijl ik iets zou moeten krijgen van 10.0.0.1 / 254.
3) ik zie op de router het MAC adres verschijnenn van mij laptop (gechecked met IPCONFIG)
Ik snap er helemaal geen biet meer van.
Wie heeft tips of suggesties waarmee ik verder kan zoeken ?