Garantie probleem Ati Radeon 9800 Pro (Oem?)

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zit met het volgende probleem, m'n buurjongen heeft samen in 2003 met mij een Ati Radeon 9800 Pro gekocht bij X-Ray systems tijdens de HCC dagen (30-11-2003)

X-Ray systems is inmiddels Failliet verklaard. Dus garantie vragen via hun is helaas te laat.

En inmiddels is ook de videokaart van m'n buurjongen dus kapot. Brandplek op een van de voedingspennetjes van de videokaart en een doorgebrand ICtje vlak bij de TV-Out.

Aangezien we 100% zeker van zijn dat het een Oem versie Radeon 9800 Pro is omdat ie precies dezelfde kaart-layout heeft als mijn Oem versie (Verkocht als Sapphire), dachten wij dus de garantie bij Ati te kunnen aanvragen, omdat ATI standaard 2 jaar garantie bied, tot zelf 5 jaar op Build by Ati videokaarten.

Maar nu beweren ze het volgende:
Retail boards have a 102 part number and serial number on a white sticker located on the back of the card.

Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/f/674/9448/1m/www2.ati.com/parature/support/images/102new.jpg
voorbeeld
Wij dus kijken, vinden we de volgende nummers:
Bovenkant kaart:
CN-0R9800-S28CP-3AD-01JQ

Onderkant kaart:
H0311006029 R9800 PRO 128MB
4 710810 933257
Dit komt dus helemaal niet overeen met de standaard sticker die worden gebruikt als voorbeeld?

Ik heb het bij mijne gecontroleerd, en die bevat wel gewoon de 102 code en precies dezelfde sticker.

...

Hoe komen we er nu achter wie de kaart gefabriceerd heeft als Ati het (beweert) niet te hebben gedaan?

We hebben bij aanschaf van de kaart ook geen doos gehad ofzo, alleen de kaart in een statisch vrij plasticje met een los kabeltje en een heel simpel bonnetje met daarop: Ati 9800 Pro - €329,-

Hoe komen we hier nu achter?

Signature?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Osdorp-Dude schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:47:
Hoe komen we er nu achter wie de kaart gefabriceerd heeft als Ati het (beweert) niet te hebben gedaan?
Ook al kom je er achter wie die kaart gemaakt hebt, dan schiet je daar nog niet veel mee op. Als je al rechtstreeks garantie kunt aanvragen zal dat niet gelden voor OEM producten. De lagere prijs waarvoor de fabrikant OEM producten aanbiedt komt niet alleen door het ontrbeken van een mooi doosje en spelletjes, maar ook doordat garantie en product ondersteuning afgekocht worden, zodat de fabrikant zich daar zelf niet mee bezig hoeft te houden.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:28:
[...]

Ook al kom je er achter wie die kaart gemaakt hebt, dan schiet je daar nog niet veel mee op. Als je al rechtstreeks garantie kunt aanvragen zal dat niet gelden voor OEM producten. De lagere prijs waarvoor de fabrikant OEM producten aanbiedt komt niet alleen door het ontrbeken van een mooi doosje en spelletjes, maar ook doordat garantie en product ondersteuning afgekocht worden, zodat de fabrikant zich daar zelf niet mee bezig hoeft te houden.
Hoezo heeft mijn OEM Sapphire dan wel een doosje en de 102 code?

Maar jij zegt dus dat de kaart kapot is en garantie kunnen we naar fluiten?

Ik kan begrijpen als de 5 jarige garantie weg is, maar er zit dacht ik standaard 2-jaar garantie op elektronisch apparaten, zoals in de EU wetgeving staat?

Signature?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Osdorp-Dude schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:34:
[...]

Hoezo heeft mijn OEM Sapphire dan wel een doosje en de 102 code?

Maar jij zegt dus dat de kaart kapot is en garantie kunnen we naar fluiten?

Ik kan begrijpen als de 5 jarige garantie weg is, maar er zit dacht ik standaard 2-jaar garantie op elektronisch apparaten, zoals in de EU wetgeving staat?
Die wettelijke garantie moet je dus claimen bij je leverancier, niet bij de producent. Dat jij die 102 code wel hebt komt waarschijnlijk omdat Sappphire ook de Built By Ati kaarten maakt.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:32:
[...]

Die wettelijke garantie moet je dus claimen bij je leverancier, niet bij de producent. Dat jij die 102 code wel hebt komt waarschijnlijk omdat Sappphire ook de Built By Ati kaarten maakt.
In andere woorden, hij kan naar z'n garantie fluiten?

Signature?

Verwijderd

anders verwissel je de stickers :P, en dan als die van jou kapot is, weer omwisselen ;P

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:36:
anders verwissel je de stickers :P, en dan als die van jou kapot is, weer omwisselen ;P
Valt dat onder oplichting of niet

[www.ganzz.nl]

Pagina: 1