Toon posts:

Mijn groen is weg!! (Nvidia GeForce 5700FX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ruime week geleden geheel nieuw systeem aangeschaft. Gister geprobeerd om mijn TV aan te sluiten op mijn video kaart (Nvidia GeForce 5700FX) werkte perfect, even een DVD aangezet en dat deed het perfect. Vervolgens computer afgesloten en bij opnieuw opstarten deed alleen mijn tv het met zwart wit beeld. Vervolgens terug gezet naar mijn standaard monitor en mij GROEN was weg!
Elke keer bij opnieuw opstarten werd eerst mijn tv gebruikt bij het opstyarten van windows. Al voordat windows ik opgestart geeft hij geen groen meer. Nu start hij wel standaard op op mijn monitor maar groen blijft weg... Volgende dingen gedaan om het probleem op te lossen:

- extra groen ingesteld bij NVIDIA instellingen, geen effect
- drivers opnieuw geinstalleerd, geen effect.
- nieuwe drivers gezocht op NVIDIA geen gevonden toch gedownload en geinstalleerd, geen effect
- Andere monitor aangesloten, ook daar geen groen herkend wel welke monitor het is verder niets
- andere kabels gebruikt, geen effect.
- Internet afgezocht naar vergelijkbare problemen. 1 gevonden lag hier uiteindelijk aan de kabel bij mij dus niet. (http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?p=534470)
- Drivers NVIDIA gedeinstalleerd en vervolgens weer geinstalleerd, geen effect

Geen idee hoe dit zomaar kan gebeuren. Al voor windows geeft hij geen groen meer en krijg nu ook geen beeld meer op mijn TV. andere monitor met andere kabels geeft ook geen oplossing. Ik heb het systeem pas een ruime week en de kast nog niet opengehad. Hij heeft het perfect gedaan kabels oid zitten dus nog steeds hetzelfde.

Specs van mijn systeem:

- ASUS A8V Deluxe
- AMD Athlon 64 3500+
- NVIDIA GeForce 5700FX
- Maxtor 200 Gb HDD
- 2X DDR *PC3200* 512MB
- Windows XP

Kan iemand mij helpen? HOE KRIJG IK GROEN TERUG? Je mist het pas als je het niet meer hebt!

Dank alvast,

MVG

Wouter

Verwijderd

je kan proberen de videokaart in een andere PC testoppen en kijken wat die doet.
anders is je kaart stuk en zul je een nieuwe moeten kopen.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:24:
je kan proberen de videokaart in een andere PC testoppen en kijken wat die doet.
anders is je kaart stuk en zul je een nieuwe moeten kopen.
NIet zo negatief hij kan ng zoveel proberen.....

Wat ye kan proberen:
1. Bios flash van 3d kaart en moederbord
2.reset van bios
3.3dkaart er uit hale paar dage later nog een ker in doen(gelooof mij soms zijn dingen overklaarbaar en zonder reden)
4. check of je pc geaard is /kijk of er spaning staat op je kast/monitor
5.controleer dus met andere videokaar

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 00:52

VIPER2001

[GOT]The Source

kijk eens naar je stekker van je monitor, heb je hem er niet een keer eruit gehaald en er weer verkeerd ingedaan (pinnetjes verbogen).

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Bios flashen zou ik niet doen als ik jou was, het is nog een nieuwe kaart neem ik aan? Dus als je alles geprobeert hebt maar het gaat niet werken (dus ook in een andere pc niet) dan gewoon je kaart omruilen.

Hallo

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
almar schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:38:
[...]

NIet zo negatief hij kan ng zoveel proberen.....

Wat ye kan proberen:
1. Bios flash van 3d kaart en moederbord
2.reset van bios
3.3dkaart er uit hale paar dage later nog een ker in doen(gelooof mij soms zijn dingen overklaarbaar en zonder reden)
4. check of je pc geaard is /kijk of er spaning staat op je kast/monitor
5.controleer dus met andere videokaar
Doe eens wat aan je taalgebruik, het is _niet_ te lezen zo..

Maar idd, zoals hier al gemeld wordt -> garantie claimen, die heb je niet voor niets...

• Thandor
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Als de kaart in een andere PC ook problemen geeft is jouw kaart waarschijnlijk defect.
extra groen ingesteld bij NVIDIA instellingen, geen effect
De brightness e.d. van groen staan ook omhoog ?

[ Voor 255% gewijzigd door Thandor op 20-03-2005 21:48 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lijkt mij ook een defecte VGA-kabel => probeer 's een andere pc en/of monitor ...
(zelf aan de hand gehad: de pc had te dicht op de muur gestaan, en dus was er een draadje gebroken door de continue buiging)

[ Voor 47% gewijzigd door Brothar op 20-03-2005 21:41 ]

eagle

• Thandor
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Brothar schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:40:
Lijkt mij ook een defecte VGA-kabel => probeer 's een andere pc en/of monitor ...
(zelf aan de hand gehad: de pc had te dicht op de muur gestaan, en dus was er een draadje gebroken door de continue buiging)
- Andere monitor aangesloten, ook daar geen groen herkend wel welke monitor het is verder niets
- andere kabels gebruikt, geen effect.
;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

je hebt het over een tv en een monitor, ik neem dus aan dat er een tv uitgang op de kaart zit en daar komt composite video uit voor de tv. Composite video bestaat uit R-G en B-G waarbij groen wordt gebruikt als luminantie ( helderheid ) regeling.
Heel misschien staat je helderheid heel laag en daarmee dus ook groen.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Aangezien je zegt dat je als je je pc opstart eerst het beeld op je TV ziet wilt dat zeggen dat je TV als primair beeldscherm staat. Ik zou als ik jouw was je monitor als primair beeldscherm instellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, heeft nog niet echt geholpen maar ga nu grbuik maken van de garantie. Kaart is een week oud dus dat lukt prima...

MVG
Pagina: 1