Muis doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
1. als iemand een ladingdekkende titel weet voor dit topc --> graag!

Owkee, het probleem.

Sinds een tijdje, doet op mijn mp3 computer de muis ineens vreemd.
hij deed het eerst niet, tot ik de bios heb gereset, nu gaat 'ie zodra er een pionter zichtbaar is, vanuit het midden langzaam naar linksonder, and that's it.

ik heb andere (ps2 en seriele) muizen geprobeerd, de hardeschijf geformatteerd (niet te moeilijk over doen :P) maar al bij het instalmenu van windows, trad hetzelfde probleem op.

verder liep de computer ook erg traag, en liep ie af en toe zo'n beetje vast.
processor temp is netjes laag gebleven...

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Wat voor een soort muis is het?

Ik heb ook problemen met mijn optische muis gehad. Het leek of hij het niet deed. Later bleek dat een simpele suikerkristal roet in het eten gooide. (Tja... hesselim, dan moet je maar geen suiker over je muismat strooien 8)7 )

De cursor bewoog door de kristal steeds buiten beeld en bleef daar staan. Hierdoor leek het of de muis het niet deed.

Oplossing:
- ff met je stofzuiger over je muismat
- je muisje cleanen
- (tja) geen suiker meer naast je t kopje gooien... :D

[ Voor 15% gewijzigd door hesselim op 20-03-2005 17:14 ]

System Specs

• BJup
Beste Hesselim, als je goed leest:

ik heb al andere muizen geprobeerd, ps2 en com, maar dat help geen fl*kk*r...
't lijkt me sterk dat ze toevallig alle vier smerig zijn, en dan OOK nog op dezelfde manier 8)7

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Maar als je ze allemaal op dezelfde ondergrond hebt geprobeerd kan dat de boosdoener zijn. Je hebt het alleen ook over seriele muizen, ik neem aan dat dat nog niet optische zijn? Is je tafel misschien scheef? Ik zou het anders ook niet weten. De enige mogelijkheden zijn volgens mij: ondergrond of PS/2 én seriele poort kapot (wel heel toevallig ja, maar het zou kunnen).
Andere mogelijkheid: je CPU is aan het overlijden. je had ook last van traagheid en vastlopers. Probeer eens een paar hardware testjes te runnen om te kijken of alles in orde is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BJup
breinonline schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:39:
Maar als je ze allemaal op dezelfde ondergrond hebt geprobeerd kan dat de boosdoener zijn. Je hebt het alleen ook over seriele muizen, ik neem aan dat dat nog niet optische zijn? Is je tafel misschien scheef? Ik zou het anders ook niet weten. De enige mogelijkheden zijn volgens mij: ondergrond of PS/2 én seriele poort kapot (wel heel toevallig ja, maar het zou kunnen).
Andere mogelijkheid: je CPU is aan het overlijden. je had ook last van traagheid en vastlopers. Probeer eens een paar hardware testjes te runnen om te kijken of alles in orde is?
't is ongeveer onmogelijk dat het probleem verder zit dan de ps2 connector. het moet dus iets op het mobo zijn (geheugen, connector, processor, chipje, bios, you name it)
Heb de pc nu mee naar huis genomen (stond bij vereniging) en zal idd ff testjes doen, en andere stukjes hardware proberen...

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Kijk eens heel goed in je ps2 poort... zit daar een restje van een pinnetje van een ps2 muis? Ik heb namelijk eens een vergelijkbaar probleem gehad...
En dat was de oorzaak, gewoon contact probleem

Koffie!!

• BJup
Jaywalker schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:22:
Kijk eens heel goed in je ps2 poort... zit daar een restje van een pinnetje van een ps2 muis? Ik heb namelijk eens een vergelijkbaar probleem gehad...
En dat was de oorzaak, gewoon contact probleem
Dat zou het probleem misschien wel kunnen zijn...
Ik ga vanmiddag het moederbord uit de case halen (zit in een CiP) en dan de pinnetjes eens doormeten... hoop echt dat ik 'm aan de praat krijg. Of dat ik een usb muis aan de praat krijg....

• BJup
Hm, pinnetjes maken wel contact :(

Iemand een idee?
het is een msi K7T266 moederbord, en ik heb inmiddels meer muizen geprobeerd dan ik leuk vindt :)

Verwijderd

Ik denk dat het een stuurprogramma probleem is wat opgelost kan worden door het stuurprogramma te deinstalleren en opnieuw te installeren.

• BJup
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:03:
Ik denk dat het een stuurprogramma probleem is wat opgelost kan worden door het stuurprogramma te deinstalleren en opnieuw te installeren.
Ehm, een volgens mij wat domme vraag, maar je hoeft toch alleen het stuurprogramma van de muis te installeren?
toch niet het stuurprogramma van de muispoort ofzo?

Ik heb inmiddels windows opnieuw geinstalleerd, en inmiddels ook een compaq muisdriver, die bij de compaq muis hoort, die momenteel (zinloos:P) aan 't bordje hangt...

of is het mogelijk dat ik een muispoortdriver moet hebben? :S

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Er is wel een standaard besturingsprogramma wat wordt geladen als je Windows start. Het lijkt me sterk dat daar wat mee mis is, zeker met een verse installatie. Als je in apparaatbeheer geen vraag/uitroeptekens ziet bij betreffende onderdelen zou het moeten werken. Je kan eventueel wel chipsetdrivers van je moederbord installeren, dat wil de boel wel vaak soepeler laten verlopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BJup
chipsetdrivers hielpen niet...
heb nu bios geflashd, helpt ook niet :(

|:( Ben met m'n domme hoofd dus vergeten te melden, dat de muis inmiddels niet meer beweegt, maar stil staat, en dat win bij het opstarten ook netjes meldt dat 'ie geen muis kan vinden ...

(dat heb je als je je startpost niet af en toe doorleest :P)

[ Voor 65% gewijzigd door BJup op 21-03-2005 20:14 ]

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Uit je antwoorden op te maken denk ik dat je wel de conclussie kan trekken dat je poorten op je mainbord kapot zijn. Aangezien alles tegenwoordig in 1 chip zit is dit goed mogelijk.

In je start post melde je ook al dat je naast het niet werken van de poorten andere problemen hebt met je mainboard.

Indien je de mogelijkheid hebt om je processor te testen op een ander bord (van een vriend, kennis) en hetzelfde met je geheugen dan weet je afhankelijk van de testresultaten in iedergeval welke onderdelen mogelijk kapot zijn.

Met een beetje geluk hoef je slechts 1 onderdeel te vervangen.

Wat ik me kan herinneren heeft mijn broer soortgelijke problemen met zijn moederbord gehad na bliksem inslag. In eerste instantie leek het moederbord geen schade opgelopen te hebben. Echter na verloop van tijd (binnen enkele weken) begonnen onderdelen te falen.
Misschien heeft jou mb statische ontladingen te verduren gehad en begint hij nu de brui eraan te geven.

Ik zou niet proberen om een processor en / of geheugen van iemand anders op jou bord te testen, deze zouden wel eens kunnen overleiden indien jou moederbord beschadigd is.

Edit:
Wat je ook nog als laatste test zou kunnen doen is een al-la-knoppix linux boot cdrom proberen te bemachtigen en dan kijken of je de muis wel aan de praat krijgt. Ik heb al vaker gezien dat apparatuur onder windows faalt en onder linux gewoon werkt en ook omgekeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door hesselim op 22-03-2005 00:29 ]

System Specs

• BJup
Tja, het zou best kunnen dat het ding kapot aan het gaan is.

Ik ga er nu maar een USB muis aan hangen, en het vastlopen is het opnieuw instaleren van windows over... Kijken of hij het nog een paar jaar doet of niet :)

Iedereen bedankt voor het meedenken!

EDIT: De usb muis werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door BJup op 22-03-2005 14:30 ]

Pagina: 1