[MySQL] Find & Replace query *

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Okee, heb gegoogled en geGoT op een willekeurige combinatie van [MySQL,find,replace,query] de FAQ doorgelezen en de online MySQL manual doorgebladerd maar dit gaat me voorlopig nog even boven de spreekwoordelijke pet ben ik bang.

Ik gebruik een php-script/applicatie Jinzora om een (zeer mooie, zie de demo op de Jinzora site) streaming MP3 server op m'n compu te draaien. Een van de features van Jinzora is om album beschrijvingen en artwork automatisch van het internet te halen en in je database (MySQL 4.1.8) te verwerken.

Deze feature werkt nog niet helemaal vlekkeloos echter - ook als je zelf al artwork in de directory van een album hebt staan (wat bij mij bij 99,9% van de albums het geval is) download dit script artwork en zet deze in de database als het voortaan te gebruiken plaatje. Ik heb echter met wat andere tooltjes de artwork van m;n MP3 collectie al netjes geordend en heb dan ook geen behoefte aan a) extra zut in m'n directory's b) artwork die niet klopt of c) de 'lelijke' versie van een cover als er meerdere voor gemaakt zijn (voor verschillende landen bijv. of met 'parental advisory' stickertjes meegescand). Jinzora bevat geen functie om een standaardnaam voor artwork aan te wijzen.

Om een lang verhaal kort te maken:
Ik wil in phpMyAdmin een query uitvoeren op database 'Jinzora2'. Deze bevat een table 'jz_nodes' met onder andere de kolommen 'ptype','filepath','main_art'. De kolom 'ptype' kan de waarden album,artist,track,null hebben. De kolom 'main_art' verwijst naar de voor mij onjuiste artwork en dient in alle gevallen de vorm te krijgen [waarde in kolom 'filepath']/cover.jpg. Ipv. cover.jpg staat er nu steeds wat anders en ik voel er weinig voor om dat 400+ keer met de hand aan te passen. Weet niet of het van belang is, maar de kolommen 'filepath' en 'main_art' zijn van het type varchar. Dus:

Als 'ptype'=[album] dan waarde in 'main-art' moet worden [waarde in 'filepath']/cover.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door clem op 20-03-2005 14:06 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En nu concreet je probleem wat je zelf hebt geprobeerd, welk SQL statement je zelf hebt gemaakt en wat er niet lukte? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Je zou phpMyAdmin een .sql-bestand kunnen laten uitpoepen met de waardes er dus ook in. Dan kan je met notepad alles wat je wil vervangen met de replace functie overschrijven. En dan gewoon die .sql weer terug schrijven. Vergeet dan niet eerst de tables weg te gooien als je de .sql hebt gemaakt.
Ja het is een beetje een erg simpele manier, maar het werkt wel :P

-=Waiz=-

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

code:
1
2
3
UPDATE `jz_nodes`
SET `main-art` = CONCAT(`filepath`, '/cover.jpg')
WHERE `ptype` = '[album]'

:?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gorgi_19 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:08:
En nu concreet je probleem wat je zelf hebt geprobeerd, welk SQL statement je zelf hebt gemaakt en wat er niet lukte? :)
Heb geprobeerd de oplossing te vinden? Daarom stond er 'voor noob' achter de topictitel aangeplakt. Ben geen codemonkey en vond het al knap van mezelf dat ik gedownloadde PHP scripts/sites met XAMPP aan de praat kreeg - zo'n quey kan dan lastig zijn want in de MySQL manual zag ik door de bomen het bos niet meer.
-NMe- schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:14:
code:
1
2
3
UPDATE `jz_nodes`
SET `main-art` = CONCAT(`filepath`, '/cover.jpg')
WHERE `ptype` = '[album]'
Niets :?, gewoon _/-\o_ , mijn dank is groot.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

clem schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:22:
[...]

Heb geprobeerd de oplossing te vinden? Daarom stond er 'voor noob' achter de topictitel aangeplakt. Ben geen codemonkey en vond het al knap van mezelf dat ik gedownloadde PHP scripts/sites met XAMPP aan de praat kreeg - zo'n quey kan dan lastig zijn want in de MySQL manual zag ik door de bomen het bos niet meer.
Dan zit je toch verkeerd in Programming & Webscripting. Daar gaat het over het zelf programmeren, niet om anderen jouw werk te laten doen :) Wil je kant en klare antwoorden, dan zal je op een ander forum als www.beginnersweb.nl moeten kijken :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.