Toon posts:

Poorten open zetten/ server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn klein huisserver verplaats. Nu heb ik het volgende probleem eerst zat mijn testservertje gewoon direct achter de router toen ging alles goed. In de routersetup poorten open gezet etc, en server werkte goed en was goed bereikbaar voor anderen.

Maar nu ik hem verplaatst heb zit hij ook nog eens achter een switch, is het mogelijk om op een switch poorten open te zetten? Of kan een server die ook voor public bereikbaar moet zijn simpeleweg niet achter een switch en een router laten draaien? Alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op een switch zet je geen poorten open nee. servers kunnen ook prima achter een switch staan :)

wat is je probleem :? je poortjes doen het niet meer sinds je achter die switch hangt :? lijkt me dat er dan iets anders aan de hand is, een switch blocked niks

A wise man's life is based around fuck you

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Een switch houdt geen poorten tegen.
Het lijkt dan net of de server direct op de router aangesloten zit.
Dus er zou totaal geen verschil moeten zijn.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zat te denken hoe weet die switch nou naar welke computer hij de data moet doorlinke:) maar als julliezeggen dat het moet kunne:P vertrouw ik daar op;)

Ik heb het verhaal een beetje in de toekomende tijd geschreve;) want at the moment staat hier nog geen switch

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die switch routeerd niet, hij kijkt gewoon op hardware niveau aan welke poort welk apparaat hangt, met tcp/ip of het forwarden van poorten heeft het niks te maken

basic networking, google had je ook kunnen helpen.... volgende keer iets meer moeite doen aub

je hebt het ook over 'nu ik hem verplaatst heb zit hij achter een switch'.. daarna vertel je ons dat je nog geen switch hebt. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 20-03-2005 14:09 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Misschien heeft je server nu een ander IP nummer gekregen, dat zou kunnen, je portforwarding klopt dan niet meer.
Pagina: 1