Problemen met D-Link 604 router

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Mijn zus heeft een probleem, ze heeft nu internet via Wanadoo (Casema geloof ik?) en voor de verbinding gebruikt ze een Motorola Surfboard modem. Ze heeft de wizard enzo gedraaid, affijn, internet doet het, tot dusver nog geen probleem.

Maar de vriend van m'n zus heeft dus óók nog een computer (lastige mensen hè :P), en daar wil 'ie vanzelfsprekend ook internet op. Goed, ze hebben dus een D-Link 604 routertje aangeschaft die hadden ze dus al, toen ze nog COM21 hadden, en nu is het de bedoeling dat het werkt. Maar dat doet het dus niet.

Voor zover ik m'n zus begreep aan de telefoon heeft ze wizards gedraaid met DHCP via dynamic IP enzo. Maar ze heeft dus geen internetverbinding. Het probleem ligt dus wel duidelijk in de router.

Is het een kwestie van verkeerde instellingen? Wie werkt met dezelfde hardware setup?

Wie kan mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn? Bedankt alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door mcdronkz op 20-03-2005 14:17 ]

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Begrijp ik het goed dat dat zo'n Wanadoo Live! pakket is?
Want volgens ik had begrepen (zelf nog geen ervaring mee gehad) zijn die modems nogal kieskeurig met wie er naar buiten mag...

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Al sla je me dood, gewoon kabelinternet.

Ja volgens mij zijn ze gewoon overgegaan van COM21 naar Motorola modems ofzo, en nu werkt het modem wat ze voor hun COM21 modem gebruikte niet meer, best kut dus.

Verwijderd

Het heet gewoon wanadoo cable

Casema served bij Wanadoo