Toon posts:

Programma om via andere computer nieuwsgroepen op te halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken wel een paar mensen die hun computer altijd aan hebben staan, een snelle internetverbinding hebben en geen gebruik maken van de nieuwsserver van hun provider.

Nu is het zo dat er op veel nieusservers alleen ingelogd kan worden zonder credentials maar uitsluitend via een lijn van de betreffende provider. Als de genoemde mensen mij toe zouden staan om gebruik te maken van hun nieuwsserver lukt dat dus niet via mijn eigen internetverbinding, al zou ik de credentials krijgen.

Ik vraag me dus af of er een programma bestaat dat zorgt dat een request van mij uiteindelijk aankomt bij de nieuwsserver van de "tussenpersoon". Logischerwijs moet dit programma op de computer van de tussenpersoon geinstalleerd worden. In mijn niewsreader zou ik dan gewoon het IP adres van de tussenpersoon instellen en vervolgens wordt mijn verzoek door het programma gerouteerd naar de nieuwsserver van de tussenpersoon.

Bestaat zoiets?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zou zeggen dat je hier voor een proxy zou moeten gebruiken. Je zou kunnen kijken naar een programma als Leafnode. Ik heb zelf geen ervaring met dit programma, maar ik gok dat er genoeg informatie over te vinden is. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ongetwijfeld bestaat zo'n proxy, maar vertel je de persoon wiens verbinding je leent er ook bij dat hij waarschijnlijk niet alleen de voorwaarden van de newsserver breekt, maar ook strafbaar is vanwege het uploaden van de gegevens van zijn pc naar jouw computer :?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:26:
Ongetwijfeld bestaat zo'n proxy, maar vertel je de persoon wiens verbinding je leent er ook bij dat hij waarschijnlijk niet alleen de voorwaarden van de newsserver breekt, maar ook strafbaar is vanwege het uploaden van de gegevens van zijn pc naar jouw computer :?
Dat hij de voorwaarden van de nieuwsserver breekt lijkt me sterk. Hij (zijn computer) is toch degene die e.e.a. download? Dat het vervolgens doorgestuurd wordt door een applicatie doet m.i. niet terzake.

Wat betreft het uploaden heb je een punt. Tenminste, als je ervanuitgaat dat er (ook) illegale content van de nieuwsserver afgetrokken wordt. Alhoewel (al zou het illegale content betreffen), het zal doorgaans niet om complete files gaan maar slechts om parts. De vraag is natuurlijk hoe strafbaar het uploaden van een part van een rar van een complete file is.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

mjl

Ugh

Wat dacht je van een remote desktop (PCanywhere ofzo) ...

-------

Verwijderd

Topicstarter
mjl schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:39:
Wat dacht je van een remote desktop (PCanywhere ofzo) ...
Dat vind ik in dit geval niet zo'n goed idee. Het gaat mij er echt om dat het programmaatje alleen nieuwsverkeer route, dus geen andere dingen (bij RD moet je daarnaast natuurlijk meer handelingen verrichten, het moet ook nog naar de localhost gestuurd worden).

Maar het gaat me echt om een generieke niewsoplossing (NNTP dus). Ik prefereer geen oplossing waarbij ook nog andere dingen met de remote host gedaan kunnen worden.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:37:
[...]

Dat hij de voorwaarden van de nieuwsserver breekt lijkt me sterk. Hij (zijn computer) is toch degene die e.e.a. download? Dat het vervolgens doorgestuurd wordt door een applicatie doet m.i. niet terzake.
Ik kan me toch wel voorstellen dat er beperkingen worden gesteld. Ik zou als aanbieder namelijk niet blij zijn als ik 1 abo verkoop en er meerdere pc's / Lan's gebruik van maken. Vroegah hadden zo zelfs veel ADSL aanbieders de voorwaarde dat er geen lan mocht zijn achter een modem :)
Wat betreft het uploaden heb je een punt. Tenminste, als je ervanuitgaat dat er (ook) illegale content van de nieuwsserver afgetrokken wordt. Alhoewel (al zou het illegale content betreffen), het zal doorgaans niet om complete files gaan maar slechts om parts. De vraag is natuurlijk hoe strafbaar het uploaden van een part van een rar van een complete file is.
het aanbieden van parts is zondermeer strafbaar ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Pagina: 1