Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Slimline floppy-drive in normale PC

Pagina: 1
Acties:

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 11:05
Ik wil graag een slimline floppy drive in m'n PC hangen. Maar op die dingen kan geen normale floppykabel. Dus op zoek naar een convertjertje of zo. Die zijn er wel, maar zijn duurder dan de floppydrive zelf 8)7.

Maar het is zo simpel, kwestie van draadjes doorverbinden. Leek me dus makkelijk zelf te maken. Ik ben dus pinlay-outs van een normale floppy en van een slimline-floppy gaan zoeken. Voor een normale floppykabel is er genoeg te vinden. Voor slimline aansluitingen niet.

M'n vraag is dus, hebben jullie misschien een schemaatje van zo'n converter of de pinout van slimline floppies.

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel pinnetjes een slimline heeft, maar er staan hier 2 soorten pinouts (34- en 44-pins):
http://ohlandl.kev009.com/floppy/floppy.html#Floppypinout

• remyblok
zover ik weet heef slimline aansluiting sowieso maar een rij pinnen en geen 2. hier is een plaatje van de achterkant van zo'n ding. Wat ik heb begrepen moet er zo'n soort laptop-flatcable in. Van die hele dunnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mitsumishop.de/images/big/d3f3f3_detail_scwarz_300.gif

Verwijderd

een rij pinnen en geen 2 [...] laptop-flatcable
En aangezien die flatcable dubbelzijdig is, is hij dus 2 rijen pennen/contactvlakken op de print ;)

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

waarom wil je eigenlijk een slimline floppy drive in een normale pc?

miss domme vraag hoor O-)

maar wat is dr dan zo bijzonder aan?

signature

Verwijderd

Ik ben ook al lang opzoek naar een pinout van zo'n slimline ding, want voor bijvoorbeeld een HTPC is het heel handig om een slime line dvdrom en floppy drive in te bouwen.
Ook ben ik al bezig geweest om een laptop toetsenbord door te meten, helaas zonder enig succes.
Dus als iemand nog tips heeft hoe dit wel werkent gaat worden zonder dure aparatuur te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:33:
Ik ben ook al lang opzoek naar een pinout van zo'n slimline ding, want voor bijvoorbeeld een HTPC is het heel handig om een slime line dvdrom en floppy drive in te bouwen.
Ook ben ik al bezig geweest om een laptop toetsenbord door te meten, helaas zonder enig succes.
Dus als iemand nog tips heeft hoe dit wel werkent gaat worden zonder dure aparatuur te kopen.
Wat moet je dan met een floppydrive in een mediabox? Mocht je er al exotische hardware in willen zetten, waarvoor je een floppy @ windows install nodig hebt, dan kun je die ene keer natuurlijk gewoon een losse diskette drive aansluiten. Verder kun je voor alle gevallen gewoon netwerk/usb stick gebruiken...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De pinout is dit meen ik voor een slimline (26 pinnen iig):
1 + 5V
2 /INDEX
3 + 5v
4 Drive Select ( 0 for A: or B:)
5 + 5v
6 DISKCH
7 NC
8 NC
9 NC
10 Motor On
11 NC
12 DIR ( Direction )
13 NC
14 /STEP
15 GND
16 /Write Data
17 GND
18 /Write Gate
19 GND
20 /Track 0
21 GND
22 /Write Protect
23 GND
24 /Read Data
25 GND
26 /Side 1 Select (HDSEL)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
je kunt ook gewoon van die connectors kopen. ik heb er zelf ook een ergens uit een oude pc geropt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Een ide kabel uit laptop is toch praktisch hetzelfde als een "gewone" uit een pc, behalve dat de voeding er ook doorheen loopt? Zoiets meen ik een keer gelezen te hebben in een topic hier. :?

[CM] Flightcase Mod

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gnuitenjong schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:44:
Een ide kabel uit laptop is toch praktisch hetzelfde als een "gewone" uit een pc, behalve dat de voeding er ook doorheen loopt? Zoiets meen ik een keer gelezen te hebben in een topic hier. :?
Je hebt het nu over een hardeschijf aansluiting ;)
Een floppy zit op een andere aansluiting.
Maar het zou best kunnen dat ze dat ook doen bij een floppy drive.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:33:
Je kunt gewoon "laptop"-tobootjes met een PS2/USB aansluiting kopen hor :)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tegenwoordig is diskette steeds minder nodig, omdat we weten dat diskettes nog steeds kwetsbaar zijn (ik maak al af en toe onleesbare diskettes mee).
Daarbij is hun capaciteit van 1,44 MB nog steeds lachwekkend, ook al zijn ze per stuk goedkoper.
Maar USB stick van 16 of 32 MB kosten al geen drol meer, en eigenlijk is stick van 128-256 MB tegenwoordig de normaalste zaak aan het worden. Hoeveel diskettes heb je wel nodig voor 128 MB? Nee, dat ga je niet allemaal meeslepen in je tas.... :P
De voordelen van usb stick zijn groter en ze verliezen data zelfs niet na wasbeurtje :)

De normale diskdrive kost 10 Euro geloof ik. Maar een externe USB diskdrive (die eigenlijk ook slimline dskdrive is!) kost zo van 25 Euro. En USB poort is in elke pc te vinden. Dus waarom eigenlijk moeite doen om naar pinout te zoeken? Laat die maar in laptop zitten.

En wellicht in nieuwe generatie barebones worden ze ook verbannen. Geen nood, USB diskdrive is er nog. Plug erin, en lezen maar.

Ik snap wel dat je graag wilt booten vanaf diskette. Dat kan ook eigenlijk vanaf CDROM, en zowat elke BIOS kan dat. Gewoon goed opletten bij branden en klaar is kees.

Maar goed, als tweaker wil je (nutteloze) poging doen. Dus succes ermee!
Voor 2,5 inch hd's en slimline dvd/cdspelers bestaat er al adapters voor, maar van diskdrive weet ik niet. Ze zullen wel zo zeldzaam zijn omdat er bijna geen behoefte naar is!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Inderdaad een van de vreemdere mods! :) Echter, vreemde mods kunnen best leuk zijn. Ik heb vorig jaar een IR poort op mijn COM2 gemod terwijl er gewoon een IR aansluiting op mijn MOBO zat.... ik had tijd over....

Succes ermee,......

Irrelevant by default - rm -rf /

• remyblok
Ik zal het uitleggen. Ik heb namelijk het idee opgevat om m'n KVM-switch in m'n PC te stoppen :P . Omdat ik dan wel bij de knoppen moet kunnen enzo heb ik dus vooraan een paneeltje nodig.
Nu heb ik een leuk ding in gedachten. Dit is er een flash animatie van. Die slidertjes wil ik gebruiken om m'n fans te regelen, hebben 3 standen geloof ik.

Dit ding is precies 2 floppy drives hoog inclusief slimline. Er is dus geen ruinte voor een normale floppy drive. Aangezien ik nog wel es een floppy wil kunnen gebruiken ik het wel handig er een in te hebben. Er is toch ruimte over dus daarom dacht ik aan een slimline floppy. maar misschien moet ik toch is kijken naar een externe usb-floppy ofzo. ff prijzen vergelijken.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
je kan natuurlijk ook een standaard diskette drive achter een pci-sleuf doen... zo vaak gebruik je dat ding toch niet.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

geforce5_guy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:48:
[...]

Je hebt het nu over een hardeschijf aansluiting ;)
Een floppy zit op een andere aansluiting.
Maar het zou best kunnen dat ze dat ook doen bij een floppy drive.
Ah ok, weet ik dat ook weer . Zou inderdaad wel logisch zijn als ze dat ook bij floppydrive deden.

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1