Toon posts:

WLAN wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een week een nieuwe pc ( die aldi met daarin WLAN van het bedrijf Ralink ). Deze staat boven op me kamer.
Me ouders leek t niks om kabels door t hele huis te hebben, dus toen heb ik een wirelless router/modem gekocht van E-Tech. ( 54Mbps) deze router staat op de pc beneden waar jij is verbonden met de adsl verbinding.

Ik heb de router geinstalleerd via de handleiding. Geen problemen mee gehad. Ik kan internetten en alles wat ik eerst ook kon. Maar nu wil ik dus met de computer boven gebruik maken van de wireless router beneden. Probleem is alleen dat hij maar niet wil connecteren. Ik ben er nu al bijna 7 dagen mee bezig en dit is wat ik nu te zien krijg als ik boven op de pc zit.
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/s145355/bestanden/Afbeeldingen/probleem.JPG

1 laat het icoon zien van het draadloze router die hij wel ziet maar niet mee wilt verbinden
2 laat icoon zien van het programma wat erbij zat wat waarschijnlijk prut is. ( heeft windows niet zelf software daarvoor? )
afbeelding in t groot
http://home.aim.avans.nl/...ldingen/godverdeklere.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 12:53 ]

Verwijderd

Je moet bij de instellingen van je draadloze netwerkkaart alle instelingen doen (SSID, eventuele webkeys etc). Als je dit hebt gedaan zou het moeten lukken.

En controleer ook even of de service 'Wireless Zero Configuration' draait, dat is nodig om WinXP je WLAN te laten regelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 12:54 ]

Verwijderd

Controleer of je DHCP gebruikt of een staties IP, als je een staties ip gebruikt controleer dan of alle vier de values goed staan ingevuld.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je toevallig iets van een firewall geinstalleerd staan?
De melding die je krijgt geeft namelijk aan dat je wel verbinding hebt, maar zeer beperkt, oftewel, je krijgt geen signaal terug van de router. Meestal gebeurt dit als de firewall in de weg zit.
Als je deze uitschakelt (tijdelijk), en vervolgens op de knop "herstellen" klikt die je in het bovenste plaatje ziet, zou je als het een beetje meezit wel verbinding moeten kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:54:
Je moet bij de instellingen van je draadloze netwerkkaart alle instelingen doen (SSID, eventuele webkeys etc). Als je dit hebt gedaan zou het moeten lukken.

En controleer ook even of de service 'Wireless Zero Configuration' draait, dat is nodig om WinXP je WLAN te laten regelen.
Ik kan dat wireless zero configuration niet vinden op de pc.
Ik heb SP2 trouwens op beide computers

bedankt allemaal voor de snelle reacties _/-\o_
BredeP schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:57:
Heb je toevallig iets van een firewall geinstalleerd staan?
De melding die je krijgt geeft namelijk aan dat je wel verbinding hebt, maar zeer beperkt, oftewel, je krijgt geen signaal terug van de router. Meestal gebeurt dit als de firewall in de weg zit.
Als je deze uitschakelt (tijdelijk), en vervolgens op de knop "herstellen" klikt die je in het bovenste plaatje ziet, zou je als het een beetje meezit wel verbinding moeten kunnen krijgen.
Ik heb op allebei de computers de firewall uitgezet
Maar ik blijf hetzelfde bericht krijgen
Ik heb al meerdere keren op de herstellen knop gedrukt, maar dan loopt ie vast lijkt wel.
Ik kreeg nu het bericht dat hij geen nieuwe IP kon maken.

Het is gelukt:S
Khad de software die op de cd opnieuw geinstalleerd en toen deed ie t opeens:S
Lekker hoor die aldi. Doe er meteen de nieuwste drivers op zetten
Iig bedankt voor de reacties :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 13:31 ]