Toon posts:

Dolby pro logic en gamecube

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn gamecube zon originele skart kabel. hier zit niet aparte audio uitgangen op.
nu vraag ik mij het volgende af.
hoe moet ik de gc op de officeele manier aansluiten op mijn versterker om de beste Dolby Pro Logic II.te krijgen?
een rood wit kaberltje op mijn tv aansluiten en die door trekken naar mijn versterker?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 12:51 ]

Verwijderd

De manier maakt niet zo heel veel uit.
Rechtstreeks op de versterker (met die witte en rode stekkertjes) is het beste, maar het kan ook prima via de tv :)
Moet je alleen wel zeker weten dat je een tv hebt met stereo geluid. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:56:
De manier maakt niet zo heel veel uit.
Rechtstreeks op de versterker (met die witte en rode stekkertjes) is het beste, maar het kan ook prima via de tv :)
Moet je alleen wel zeker weten dat je een tv hebt met stereo geluid. ;)
ok.. is dit de offcieele manier? ik bedoel doet elke hardcore gamecuber het op deze manier\? zo via de tv?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 13:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:57:
[...]

ok.. is dit de offcieele manier? ik bedoel doet elke hardcore gamecuber het op deze manier\? zo via de tv?
Iedereen sluit het toch anders aan, afhankelijk van de apparatuur waar je het op aansluit :)

Ik weet verder niet wat voor versterker je hebt, maar bij de meeste versterkers waar prologic 2 opzit, kan je ook gewoon alles (dus ook beeld, geel stekkertje dus) op de versterker aansluiten en dan vanuit je versterker weer naar je tv.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb m'n Gamecube met de RGB scartkabel aan m'n (stereo) tv hangen. M'n tv heeft een stereo uitgang waar m'n receiver aanhangt. Zo heb ik goed beeld en goed geluid.

Misschien bestaat er ook third party RGB scartkabel met rood en wit tulpje voor geluid, dat zou ook een goede oplossing zijn.

Maar verwacht geen wonderen want het geluid van een gamecube is sowieso behoorlijk slecht. Erg jammer dat ie geen digitale uitgang heeft. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Slogra op 20-03-2005 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:01:
Ik heb m'n Gamecube met de RGB scartkabel aan m'n (stereo) tv hangen. M'n tv heeft een stereo uitgang waar m'n receiver aanhangt. Zo heb ik goed beeld en goed geluid.

Misschien bestaat er ook third party RGB scartkabel met rood en wit tulpje voor geluid, dat zou ook een goede oplossing zijn.

Maar verwacht geen wonderen want het geluid van een gamecube is sowieso behoorlijk slecht. Erg jammer dat ie geen digitale uitgang heeft. :'(
die skart kabel bestaat. maar dan is de beeld kwaliteit weer minder
Pagina: 1