Up/down verhouding sharen

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik gebruik dc++ als download programma. Bij dit programma moet je een hoop sharen om te mogen downloaden en dit doe ik ook graag. (ik share momenteel 32gb)

Alleen zodra iemand van mij begint te downloaden dan stort mijn eigen download helemaal in. Nu trekken ze dus ook meteen de volle 45kb/s. Nu wou ik netlimmiter gebruiken om wat bandbreette voor mezelf te reserveren, zodat mijn eigen downloads door kunnen gaan.

Maar wat is nu de up/down verhouding die nodig is? Hoeveel kb/s upload staat tegenover 220kb/s download?

Ik heb adsl comfort van planet (nog steeds 2,2mbit :( )
Speedtouch shildpad usb modem.
Snelle pc met usb 2.0

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:14
ik gebruik precies het zelfde, DC++, Netlimiter en share ~65gb.
1.5Mbit adsl of iets in die geest. ik zet mijn download altijd op een max van 140kb/s en per verbinding op 135kb/s en mijn upload op 30kb/s en per verbinding 25kb/s.

nu kan ik en snel downloaden + uploaden + snel internetten + multiplayer gamen met een ping van 30ms.

het is alleen wel is vervelend als er een nieuwe uploader bij komt die dan even de volle upload snelheid voor zich neemt, net als je vet aan het ownen bent 8)7

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Maar wat is nu de up/down verhouding die nodig is? Hoeveel kb/s upload staat tegenover 220kb/s download?
maakt dat veel uit dan :?
Als je nog steeds op 2,2 mbit zit heb je dus 416 kbit upload. hiermee kun je ongeveer 42 kB/s uploaden.. Om te voorkomen dat je upload helemaal dichtslipt door de hoge download, stel je je netlimiter gewoon enkele Kb/s omlaag, denk aan 35 kB/s. Van een verhouding hoeft helemaal geen sprake te zijn. Ik zorg er gewoon voor dat ik het maximale kan uploaden, zonder dat ik er met m'n download last van krijg :)

Hier staat tekst

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sjaak_Afhaak schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:22:
[...]

maakt dat veel uit dan :?
Als je nog steeds op 2,2 mbit zit heb je dus 416 kbit upload. hiermee kun je ongeveer 42 kB/s uploaden.. Om te voorkomen dat je upload helemaal dichtslipt door de hoge download, stel je je netlimiter gewoon enkele Kb/s omlaag, denk aan 35 kB/s. Van een verhouding hoeft helemaal geen sprake te zijn. Ik zorg er gewoon voor dat ik het maximale kan uploaden, zonder dat ik er met m'n download last van krijg :)
Ik zou de upload nooit meer dan de helft van de upload van je lijn zetten, dus als je lijn een upload van 416kbps (52KB/s) heeft, dan niet hoger zetten dan 26KB/s. Anders ga je lijn snel dichtslibben. Te lage upload is ook niet goed (je moet uploaden om te mogen downloaden).

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
als je gewoon je upload ~5kbyte onder je max zet down je nog op max snelheid hoor (ik tenminste), de helft is echt teveel om ervan af te halen, en dan schiet het voor een ander ook weer niet op.