Na het afstoffen van m'n digitale camera en een paar foto's gemaakt te hebben, wou ik m'n foto's op m'n pc zetten. Op m'n vorige pc lukte het wel, maar op deze pc niet. Na dieper zoeken waarom Kamera m'n camera niet herkende, bleek dat het besturingssysteem hem niet te herkennen: Hij stond niet in het lijstje van 'lsusb'.
Als eerste verdacht ik de kabel, maar een ander apparaat werkte daarop perfect. Daarna de camera zelf... maar op een andere Windows-pc werd hij goed herkend. De USB-poort kan het ook niet zijn, anders had m'n MP3-speler er ook niet op gewerkt.
Ik heb al gezocht op het onderwerp, maar daar vond ik alleen maar -verouderde- issues over het aansturen van de camera, dat is nou niet mijn probleem.
Situatie:
- Canon PowerShot S400
- Gentoo Linux 2004.2
- kernel 2.6.7-gentoo-r14
- hotplug-20040923
Als eerste verdacht ik de kabel, maar een ander apparaat werkte daarop perfect. Daarna de camera zelf... maar op een andere Windows-pc werd hij goed herkend. De USB-poort kan het ook niet zijn, anders had m'n MP3-speler er ook niet op gewerkt.
Ik heb al gezocht op het onderwerp, maar daar vond ik alleen maar -verouderde- issues over het aansturen van de camera, dat is nou niet mijn probleem.
Situatie:
- Canon PowerShot S400
- Gentoo Linux 2004.2
- kernel 2.6.7-gentoo-r14
- hotplug-20040923