[w2k sp4] externe hd werkt de ene keer wel de andere keer ni

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Goeie zondagmiddag!

Na een week lang het net afgespeurd te hebben naar een oplossing, heb ik besloten om hier maar eens te gaan posten. De externe hd had de hele week gedraaid dus er was geen haast bij, maar daarstraks moest ik 'm even ontkoppelen en nu ik 'm weer teruggekoppeld heb doettie het nog steeds niet.

Zoals gezegd ik draai Windows 2000 SP4 en mijn externe hd is een externe 3,5" behuizing van sweex met daarin een maxtor schijfje van 160 gb.

De externe hd heb ik aan meerdere pc's gegooid (andere pc's met w2k sp4 en ook pc's met wxp).
Op alle pc's vertoont hij dezelfde kuren.

Het concrete probleem:
Op het moment dat ik dat onding inplug krijg onder bij mijn klokje dat icoontje van hardware ontkoppelen of uitwerpen. Als ik daar vervolgens op dubbelklik hoor ik dit te krijgen:
Usb-apparaat voor massaopslag
|__USB 2.0 Storage Device USB Device
|__Schijfstation (E:)
Echter ik krijg dit:
Usb-apparaat voor massaopslag
|__USB 2.0 Storage Device USB Device
Schijfstation E: is dus verdwenen. Het lijkt wel of hij het wel doet als ik 'm eerst 4 uur aan het stopcontact hang en aanzet en dan daarna inplug in de pc. Ik heb echter nog niet de tijd gehad om dit concreet te testen, en ook deze vriend kan mij hier niet meer informatie over verschaffen.

Ik hoop dat er een lief Tweakertje komt die het antwoord voor mij heeft, anders ben ik genoodzaakt die hd het raam uit te gooien.

McLatey.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Als je naar "Beheren" van deze computer gaat (Rechtermuis op deze computer -> Beheren), heb je dan onder "Schijfbeheer" wel je schijf staan?
En als je hem daar wel hebt staan, is er dan wel een schijfletter aan gekoppeld?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
hellbringer schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:00:
Als je naar "Beheren" van deze computer gaat (Rechtermuis op deze computer -> Beheren), heb je dan onder "Schijfbeheer" wel je schijf staan?
En als je hem daar wel hebt staan, is er dan wel een schijfletter aan gekoppeld?
nee daar staat hij niet

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
ik heb nog steeds geen oplossing gevonden?

iemand?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb in ieder geval een oplossing voor je.

Ik heb ten tijden geleden ook een sweex case gekocht en had er ook steeds problemen mee.
Dit bleek na onderzoek ook gewoon aan de case te liggen en nadat de zaak een ander merk had gegeven heb ik er sindsdien geen last meer van.

Waar ik werkte kwamen die sweex-dingen ook steeds terug waardoor wij ook andere crp-merken zijn gaan verkopen maar die het tenminste gewoon deden

Probeer te kijken of je garantie kan claimen, want na veel gebruik achter elkaar blijkt dat de controller er meestal de geest aan geeft.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Eichii schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:49:
Ik heb in ieder geval een oplossing voor je.

Ik heb ten tijden geleden ook een sweex case gekocht en had er ook steeds problemen mee.
Dit bleek na onderzoek ook gewoon aan de case te liggen en nadat de zaak een ander merk had gegeven heb ik er sindsdien geen last meer van.

Waar ik werkte kwamen die sweex-dingen ook steeds terug waardoor wij ook andere crp-merken zijn gaan verkopen maar die het tenminste gewoon deden

Probeer te kijken of je garantie kan claimen, want na veel gebruik achter elkaar blijkt dat de controller er meestal de geest aan geeft.
ben het bonnetje kwijt ;(

Pagina: 1