Reparatie HDD door vervangen printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik probeer iemand uit de brand te helpen die een hdd vol cijfers (school) een geen backup (zucht |:( )

De printplaat lijkt kapot te zijn, zou het mogelijk zijn de printplaat te vervangen door een van hetzelfde type? Of zitten er unieke codes op zo'n ding? Iemand enig idee?

Het gaat om een Maxtor D540X-4D (40gb, 5400rpm, ATA100)

Misschien heeft iemand nog wel zo'n hdd liggen die hem wel kwijt wil?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het echt de print is is dit zeker mogelijk, maar je moet dan wel een identieke hdd vinden.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je *EXACT* dezelfde harddisk kan vinden kan je de printplaat verwisselen. Een 60 Gb schijf uit dezelfde serie werkt dan weer niet.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Nvidiot schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:31:
Als je *EXACT* dezelfde harddisk kan vinden kan je de printplaat verwisselen. Een 60 Gb schijf uit dezelfde serie werkt dan weer niet.
Alsnog wordt dit bagger. Zo'n hdd is geloof ik uitgelijnd, je kan tegenwoordig niet zomaar printplaten verwisselen. Ik zou even maxtor contacteren als ik jou was :)

|>

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik heb dit al een keer gedaan en dit ging perfect.
Bij mij was de printplaat duidelijk zichtbaar doorgebrand.
Ik heb via garantie een nieuwe HD gekregen van hetzelfde type, vervolgens even de printplaatjes uitgewisseld en ik had mijn data weer terug.

En dit werkt helemaal niet bagger !!!. Het was trouwens met een 80 Gb maxtor dus het was ook geen hele oude schijf

[ Voor 19% gewijzigd door theshatter op 20-03-2005 10:35 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 17:32
[rml][ Maxtor Diamond 10] Kortsluiting, hd kapot ?[/rml]

destijds het zelfde probleem, printplaat vervangen en hd deed het weer.

[ Voor 32% gewijzigd door Magnolia op 20-03-2005 23:02 ]

Ontspan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens de FAQ kan het dus is het zo. :)

En het werkt perfect. Heb ooit iemand een van mijn HD's verkocht voor dat doel. Ik blij koper blij.

Vraag en Aanbod op T.Net maar eens proberen.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het stukje "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

Het is hier op GoT dus de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent, door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen. Aangezien we op geen enkele manier uit de topicstart kunnen afleiden of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.