Toon posts:

verschillende nics, voor verschillende progs gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vage titel, maar kon zo gauw niks anders verzinnen.

Ik heb dus het volgende. Ik heb zelf adsl en heb een wlan naar m'n ouders.
AP staat boven en staat in AP client mode(en DHCPaan) en gaat dus in de switch.
PC staat beneden en heeft 2 nics, één voor mijn eigen adsl en één voor naar de switch boven.

Aangezien de adsl van m'n ouders sneller is wil ik bij hun de downloads aanzetten(met toestemming :-). Gewoon surfen en zo wil ik dus bij m'n eigen adsl doen.

Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen op een relatief simpele manier?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Waarom stop je niet met je eigen verbinding en gebruik je niet alleen het internet via je ouders?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik wanadoo direct heb met telefonie. En dat is voor mij voordeliger dan alleen de kpn. Dus inet heb ik sowieso al. Ik kan wel alleen bij hun gaan, maar ik wil surfen etc zelf, en alleen downen van newsservers bij hun.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 09:51 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het hangt van je programma af, maar bij sommige programma's kan je instellen wat je 'binding address' is. Kan je dat niet met jouw programma? Probeer dan het command-prompt-programma 'route' om de route naar het ip-adres van je newsserver via je ouders' router te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef het alleen maar te gebruiken voor nieuwsgroepen. Ik gebruik newsleecher, maar daar kun je dat niet instellen. Maar als ik dat cmd route gebruik, dan loopt toch alle verkeer daar naartoe?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 09:58:
Ik hoef het alleen maar te gebruiken voor nieuwsgroepen. Ik gebruik newsleecher, maar daar kun je dat niet instellen. Maar als ik dat cmd route gebruik, dan loopt toch alle verkeer daar naartoe?
Gewoon een handmatige route toevoegen, voor het ip van je newsserver -> gebruik ip xxx.xxx.xxx.xxx als gateway :)

Gaat meer dan prima kan ik je vertellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat precies dan?

Verwijderd

Kijk daarvoor maar eens in de faq, om precies te zijn hier: (Static) routing tutorial
Pagina: 1