[CM] Silent Mod :) [casemod nr. 8]

Pagina: 1
Acties:
  • 3.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Dit is een betaald project geweest. ik moest voor iemand een case bouwen waarin zijn 19" 2U dual xeon server in kwam te zitten. dit omdat zijn server ong. 50 á 60 dba aan geluid produceert. dat is niet wat je noemt fijn. dit zal je later ook horen in een filmpje dat je onderaan deze post zal vinden.

hoe hij eruit ziet boeit niet. het gaat voornamelijk om de functionaliteit van de mod en dat heeft hij met vlag en wimpel gehaald.

voordat ik begonnen ben met bouwen van de case heb ik alles in illustrator uitgetekend 1:1 :) vind ik fijner dan autocad ( dat progje heb ik nog nooit mee gewerkt).

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/ontwerp_1op_v5_op_schaal.jpg
ontwerp tekening. die 11dba stond ergens op een blad maar die matten heb ik uiteindelijk niet gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod01.jpg
case nog leeg. zonder server maar vol met schuim. ik heb gekozen voor 18mm dik mdf :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod02.jpg
zoals je ziet kan het geluid niet direct naar buiten en wordt het geabsorbeerd door het schuim..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod03.jpg
server temps wanneer de case nog niet in de mdf case zat..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod04.jpg
hier draaien de 4x 12cm papst fans. deze hebben een losse 10V 1Ah adapter.

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod05.jpg
om te testen wat die 4 papst nou daadwerkelijk deden hebben wij ze uitgezet. het bleek dat het een temperatuur verschil van max 1 á 2 graden was..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod06.jpg
overzicht foto van server in case

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod07.jpg
bedrading van in de case naar buiten toe

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod08.jpg
de prachtige dual Xeon server met 4gb geheugen en 2x 300Gb scsi disken :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod09.jpg
overview pic :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/mdf_case/groot/mdf_mod10.jpg
nog 1 maals een foto van de bedrading naar buiten

voor het filmpje met geluid uiteraard klik hier en hoor het verschil!! :)

al met al een leuk project waarbij je toch weer merkt hoeveel dba's je kan dempen door zelf wat in elkaar te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 02-06-2005 00:26 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:06

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja is inderdaad een heel mooie case geworden _/-\o_
of beter gezegd, een heel functionele case geworden :)
Want met een paar pootjes er onder, en een likje rode verf zou ie als bijzet tafeltje ook nog heel mooi geworden zijn ;)
Maar stil is ie in elk geval wel !!
Vooral prachtig in de video als de case een paar keer los en dicht gaat, zo'n enorm verschil.
Servers zijn erg lawaaiig, met SCSI disken en 4 x kleine "straaljager" fans erin, maar met demping op deze manier maakt de kast minder lawaai dan de gemiddelde PC.

Ik vond het leuk om je dit project te geven en je er mee te helpen, en hopelijk was je er ook blij mee ;)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120212

Waar gebruik je die machine voor? Meteorologisch rekencentrum? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik begrijp het nut niet helemaal. Niet speciaal waar die server voor gebruikt wordt, dat zal wel goedkomen, maar waarom wil iemand een 19" case thuis gebruiken? Dit lijkt me alleen nut hebben in bv een datacenter. Bouw het dan in in een bigtower met waterkoeling ofzo? Lijkt me nog stiller, en je kan tenminste fatsoenlijk een dvdtje erin gooien.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Normaalgesproken ga je een 19" rack niet gebruiken om DVD'tjes te kijken Spiller :/

Ontopic:
Het ziet eruit als een geslaagd project, de geluidsdemping is zeer goed :) Ook een erg nette afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57
Kawaii schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:19:
Normaalgesproken ga je een 19" rack niet gebruiken om DVD'tjes te kijken Spiller :/
Normaal gesproken leg je een 19" case ook niet in een silent case.

19" cases moeten blazen, en bijna opstijgen 8)

Hoewel ik het nut dus niet echt zie, is de uitvoering (natuurlijk) weer netjes!

[ Voor 16% gewijzigd door Speedener op 20-03-2005 10:24 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Netjes gedaan :) Ook het idee met de intake en outtaken van de fans.
En die temps, zijn die bij 100% belasting gemeten? zo ja, mooie temperaturen.

Maar idd, wat is het nut. Je hebt een 19" server volgens mij als je weinig ruimte hebt (datacenter dus). Maar als je ruimte hebt om hem in zo'n case te leggen, heb je denk ik ook wel ruimte voor een leuke bigtower. En die kun je denk ik stiller en koeler krijgen dan met deze oplossing.

Maar afgezien van dat, toch leuk gedaan :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49
ziet er vet uit, is weer eens iets anders dan al die windows en ccfls etc :)

hoe kom je btw aan die kleine witte termometertjes ? ik ben al een tijdje opzoek naar dat formaat maar dan in een ander kleurtje, maar dan kan ik zelf wat aan doen. maar dan moet ik ze eerst gevonden krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:49
Opperhoof schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:22:

hoe kom je btw aan die kleine witte termometertjes ? ik ben al een tijdje opzoek naar dat formaat maar dan in een ander kleurtje, maar dan kan ik zelf wat aan doen. maar dan moet ik ze eerst gevonden krijgen :)
Revoltec dunkt me....

Wel een vette case op zich, alleen past ie nou niet meer in het 19" rack of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Spiller schreef op zondag 20 maart 2005 @ 09:56:
Ik begrijp het nut niet helemaal. Niet speciaal waar die server voor gebruikt wordt, dat zal wel goedkomen, maar waarom wil iemand een 19" case thuis gebruiken? Dit lijkt me alleen nut hebben in bv een datacenter. Bouw het dan in in een bigtower met waterkoeling ofzo? Lijkt me nog stiller, en je kan tenminste fatsoenlijk een dvdtje erin gooien.
ok laat ik het je dan zo zeggen. voor wie ik die case heb gebouwd werkt thuis. hij heeft thuis nog een aantal medewerkers die voor hem werken. dit is dus zijn thuis server die heeft hij of zijn collega's een tijd geleden voor hem besteld.
en of het nou wel of niet slim is dat hij een 19" server heeft of een bigtower case dat boeit totaal niet..

het doel was we hebben de case. zorg maar dat die stiller wordt en dat doel heb ik met vlag en wimpel gehaald.
Opperhoof schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:22:
bijv bij aquacomputer.de
Afbeeldingslocatie: http://aquacomputer.de/prodimg/thermometer_150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Cool, hij is klaar. Het verschil kwa geluid is eigenlijk best wel veel, maarja dat krijg je met die hoeken waar je de lucht doorheen jaagt. Goed gelukt zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
hoor je m nou echt helemaal niet meer, of nog heel zachtjes. waarmee is t geluid nu ongeveer te vergelijken? anders ga k ook wel zo'n kastje maken met een download pc erin voor op mn kamer ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:36:
hoor je m nou echt helemaal niet meer, of nog heel zachtjes. waarmee is t geluid nu ongeveer te vergelijken? anders ga k ook wel zo'n kastje maken met een download pc erin voor op mn kamer ;)
je hoord de server nog zeker wel.. maar als je weet dat je voorheen de server gewoon op de gang of op de andere kamer nog hoorde en nu zelfs op de gang niet meer hoord met open deur dan weet je iig dat het goed dempt..

dus ik zou zeggen.. als je een stille pc hebt en dan daarin bouwt hoor je hem echt niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wow, mooie en stille mod :) Ik kom binnenkort wel ff kijken. Waarvoor gaat hij nu eigenlijk precies gebruikt worden?? Beetje raar dat hij in een 19" rack moet passen.

Filmpje is ook mooi, je hoort heel duidelijk het verschil in geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

_/-\o_ hulde!

voor het geluidsverschil... poeh, goed werk man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

het geluidsverschil is gigantisch :D

well done :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
wow, ziet er netjes uit, misgien moet ik maar zoiets gaan doen met me pc

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Ziet er goed uit ReseTTim...

Hij kom me wel bekend voor, hoe zou dat nou komen... O-)
Owja, ik weet het alweer... :+

Zoals Gerco-M al zei: "...met een paar pootjes er onder, en een likje rode verf zou ie als bijzet tafeltje ook nog heel mooi geworden zijn." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Alleen bij het filmpje, als hij de deksel opent van de case die hij zelf heeft gemaakt, is de deksel van de normale server er ook af, dus met de normale deksel van de server er al op, zou het verschil wel iets minder zijn.

Maar toch mooi gemaakt, en goed idee zo die in-/outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
jeroen-v schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:02:
Alleen bij het filmpje, als hij de deksel opent van de case die hij zelf heeft gemaakt, is de deksel van de normale server er ook af, dus met de normale deksel van de server er al op, zou het verschil wel iets minder zijn.

Maar toch mooi gemaakt, en goed idee zo die in-/outtake.
idd heb ook een filmpje met deksel van de server erop.. maar nu hoor je het verschil beter hoe goed dit dempt en vergis je niet.. met deksel maakt dat ding nog een herrie..
het uiteindelijk resultaat is het zelfde.. :) dus vandaar maar het filmpje gepost waar je het verschil beter hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54
dat is idd lekker stil, moet ook maar eens een zelf bouw kast erbij maken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54
ReseTTim schreef op zondag 20 maart 2005 @ 04:46:[afbeelding]
server temps wanneer de case nog niet in de mdf case zat..
weet jij toevallig of dat tempratuurmetertje van dat blokker ding rechts onder water kan? ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Vandread schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:53:
weet jij toevallig of dat tempratuurmetertje van dat blokker ding rechts onder water kan? ^_^
tis niet van mij dus zou het niet weten.. zal het navragen..

[edit]
geen idee.. anders veel lijm gebruiken ;) :P

[ Voor 10% gewijzigd door ReseTTim op 13-04-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14

chromeeh

the Gnome

Super! Er goed bedacht en uitgevoerd :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37840

wordt de kast niet erg warm zo
en de fan op 7v of 12 v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 37840 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 01:32:
wordt de kast niet erg warm zo
en de fan op 7v of 12 v
neej de case wordt niet warm en die 4 papst fans lopen op 10V via een losse adapter.. is dus niet ffies makkelijk in te stellen.. iig check de foto's nog is goed en lees te tekst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64112

Ik vind het een knappe mod. Toch leuk dat je met betrekkelijk weinig materiaal zo veel winst kunt boeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 64112 op 15-04-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:52

rapture

Zelfs daar netwerken?

interessante mod, brengt mij op ideeën voor de volgende generatie routermodjes. Het is gewoon de oplossing voor luidruchtige harddisks.

Ik ga mijn eerste generatie routermodjes posten als de 2 routers afzijn (de eerste is al bezig met burn-in/testen).

[ Voor 56% gewijzigd door rapture op 15-04-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34

Garyu

WW

Die laatste temps, zijn dat de temps terwijl de server ook draait? Want dat zou echt heel mooi zijn! (misschien kan je het in je startpost iets duidelijker aangeven, want ik kan het er zo moeilijk uithalen moet ik zeggen).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Garyu schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:26:
Die laatste temps, zijn dat de temps terwijl de server ook draait? Want dat zou echt heel mooi zijn! (misschien kan je het in je startpost iets duidelijker aangeven, want ik kan het er zo moeilijk uithalen moet ik zeggen).
tuurlijk.. want dat was juist het interessante wat wij wouden weten.. wij hoeven natuurlijk neit te weten wat de temps zijn als de server uit is.. juist bij ons was benieuwd wat de temps waren wanneer de case compleet afgesloten was.. iig en die temps zie je dus.. het verschil of we die 4 extra fans hadden draaien was nihiel iig.. dus die fans zijn misschien alleen maar echt nodig in de zomer.. maarja je hoord de fans toch niet dus zet ze dan maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Heb een soortgelijk project gebouwd, alleen dan voor 2 19" kasten. Hier staat een topic op m'n site.
Had er dus totaal niet bij stil gestaan dat de HDD's in de PC trillingen via het frame door zou geven aan de kast en die weer aan de vloer. Een verdieping lager gaf dat een tering herrie, houten vloer, niet uit te houden. Opgelost door 2 platen noppenschuim op elkaar (noppen naar elkaar toe) op de vloer onder de kast te leggen. Nu ligt er ook nog een dunner type noppenschuim onde de PC zelf. Alleen de luchtuitgang hoor je nu nog maar das niet zo erg op een zolder. Dat kleine witte zorgt voor frisse lucht van buiten als de temperatuur in de grote kast te hoog wordt. Met een thermostaat geschakelt.
Hier staat meer info over die luchtaanvoer. Zelfde probleem als met de grote kast. Ding trilde zo erg dat het beneden niet uit te houden was. Ook dubbel noppenschuim eronder dus.
Ach, aldoende leert men...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Pagina: 1