Dit is een betaald project geweest. ik moest voor iemand een case bouwen waarin zijn 19" 2U dual xeon server in kwam te zitten. dit omdat zijn server ong. 50 á 60 dba aan geluid produceert. dat is niet wat je noemt fijn. dit zal je later ook horen in een filmpje dat je onderaan deze post zal vinden.
hoe hij eruit ziet boeit niet. het gaat voornamelijk om de functionaliteit van de mod en dat heeft hij met vlag en wimpel gehaald.
voordat ik begonnen ben met bouwen van de case heb ik alles in illustrator uitgetekend 1:1
vind ik fijner dan autocad ( dat progje heb ik nog nooit mee gewerkt).

ontwerp tekening. die 11dba stond ergens op een blad maar die matten heb ik uiteindelijk niet gebruikt.

case nog leeg. zonder server maar vol met schuim. ik heb gekozen voor 18mm dik mdf

zoals je ziet kan het geluid niet direct naar buiten en wordt het geabsorbeerd door het schuim..

server temps wanneer de case nog niet in de mdf case zat..

hier draaien de 4x 12cm papst fans. deze hebben een losse 10V 1Ah adapter.

om te testen wat die 4 papst nou daadwerkelijk deden hebben wij ze uitgezet. het bleek dat het een temperatuur verschil van max 1 á 2 graden was..

overzicht foto van server in case

bedrading van in de case naar buiten toe

de prachtige dual Xeon server met 4gb geheugen en 2x 300Gb scsi disken

overview pic

nog 1 maals een foto van de bedrading naar buiten
voor het filmpje met geluid uiteraard klik hier en hoor het verschil!!
al met al een leuk project waarbij je toch weer merkt hoeveel dba's je kan dempen door zelf wat in elkaar te zetten.
hoe hij eruit ziet boeit niet. het gaat voornamelijk om de functionaliteit van de mod en dat heeft hij met vlag en wimpel gehaald.
voordat ik begonnen ben met bouwen van de case heb ik alles in illustrator uitgetekend 1:1

ontwerp tekening. die 11dba stond ergens op een blad maar die matten heb ik uiteindelijk niet gebruikt.

case nog leeg. zonder server maar vol met schuim. ik heb gekozen voor 18mm dik mdf

zoals je ziet kan het geluid niet direct naar buiten en wordt het geabsorbeerd door het schuim..

server temps wanneer de case nog niet in de mdf case zat..

hier draaien de 4x 12cm papst fans. deze hebben een losse 10V 1Ah adapter.

om te testen wat die 4 papst nou daadwerkelijk deden hebben wij ze uitgezet. het bleek dat het een temperatuur verschil van max 1 á 2 graden was..

overzicht foto van server in case

bedrading van in de case naar buiten toe

de prachtige dual Xeon server met 4gb geheugen en 2x 300Gb scsi disken

overview pic

nog 1 maals een foto van de bedrading naar buiten
voor het filmpje met geluid uiteraard klik hier en hoor het verschil!!
al met al een leuk project waarbij je toch weer merkt hoeveel dba's je kan dempen door zelf wat in elkaar te zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 02-06-2005 00:26 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..