VPN + Gamen

Pagina: 1
Acties:

• Basbarbrbarbr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik ben nu al een paar weken bezig om een vpn op te zetten waarbij het gamen ook werkt. ik heb al vanalles geprobeert GIT, Wingate en de standaart windows VPN. Ze doen het allemaal prima met computers vinden etc maar zodra ik via de VPN wil gaan gamen dan stopt hij ermee. Nu heb ik gelezen op het forum dat het komt doordat er geen broadcasting wordt ondersteund. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, ik heb een oude pc die kan dienen als een server

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

"stopt hij ermee"? Wat stopt waar mee?

Je moet echt wat duidelijker zijn.

• Basbarbrbarbr
ja ik lees het nu maar ik bedoelde dat hij stopte met goed te werken 8)7

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Basbarbrbarbr schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:32:
ja ik lees het nu maar ik bedoelde dat hij stopte met goed te werken 8)7
WAT stopt er met werken :? je vpn? je game? je pc? je router?

wees duidelijk, zo kunnen we er niks mee

A wise man's life is based around fuck you

• Basbarbrbarbr
Oke, de vpn werkt filesharing pingen etc maar zodra ik dan wil gaan gamen via de VPN verbinding dan lukt dat niet, bijvoorbeeld in call of duty dan zie ik dus de server staan maar als ik connect naar de server dan doet hij simpelweg niets. :'( heeft iemand hier een oplossing voor ?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Koppensneller

winterrrrrr

Probeer Hamachi, werkt perfect, ook voor games.Het creert een virtueel netwerk, dus het lijkt net alsof je gewoon samen in een LAN zit.

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:25
CoD moet altijd werken op een VPN, je firewall blocked hem waarschijnlijk. Heb hier een VPN en dat werkt gewoon perfect.

UDP broadcasts worden niet doorgegeven, dus Warcraft 3, C&C generals etc zullen niet werken.

• Basbarbrbarbr
Oke ik ga hamachi eens proberen _/-\o_

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

Hamachi zorgt toch voor een redelijke ping boost van ongeveer 30..
Over vpn bijvoorbeeld ping 20-25, en over hamachi ping 50+. En het werkt ook niet helemaal lekker met een aantal games.

Ik heb ook laatst geprobeerd te gamen over vpn, maar het joinen van servers lukte toen ook niet. Dit moet op te lossen zijn want ik heb een aantal jaar geleden ook zo gegamed over een public vpn.
De vraag is hoe...

[ Voor 14% gewijzigd door Lightah op 21-03-2005 17:54 ]

The Unpredictable Striker!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
Lightah schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:52:
Hamachi zorgt toch voor een redelijke ping boost van ongeveer 30..
Over vpn bijvoorbeeld ping 20-25, en over hamachi ping 50+. En het werkt ook niet helemaal lekker met een aantal games.

Ik heb ook laatst geprobeerd te gamen over vpn, maar het joinen van servers lukte toen ook niet. Dit moet op te lossen zijn want ik heb een aantal jaar geleden ook zo gegamed over een public vpn.
De vraag is hoe...
L2TP is de keyword, ipv de veel meer gebruikte PPTP vpn.

Je kan servers niet joinen omdat je dan broadcast, en een broadcast is Layer 2
PPTP is een Layer 3 vpn.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
uhm.. Call of duty werkt prima hier over PPTP.. en L2TP doet toch alleen ipsec etc extra? teken anders eens een plaatje van je netwerk enzo, want vind het ook niet helemaal duidelijk..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Basbarbrbarbr
Hamachi doet het goed voor mij, bedankt _/-\o_
Pagina: 1