KPN's speedtouch 580 met een sitecom 54G WL-115

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
hallo mensen,

ik heb sinds kort ADSL van Het Net, ik het het draadloze modem de Speedtouch 580 (Alcatel), bij de levering zat ook een speedtouch 120 ontvanger, dit samen werkt uitstekend.
Ik heb er ook een PCI kaart bijgekocht gewoon uit een computerwinkel, deze geinstalleerd volgens de handleiding het is een Sitecom Wireless Network PCI Adapter 54G WL-115.

Ik krijg rechtsonder in de taakbalk een icoontje van dit apparaat, hiemee is het ook mogelijk om in het configuratiemenu te komen. Volgens de handleiding hoort deze blauw te zijn, als ie rood is dan is er een configuratieprobleem met het WLAN. Bij mij is ie dus rood en ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Het kan komen doordat ik helemaal geen WLAN heb, ik probeer met de kaart mijn Speedtouch te bereiken, dus niet een WLAN connectie te maken met een ander wirless kaart. Dit lukt ook als ik rechtsklik op het icoontje en kies voor "Use zero configuration as configuration utility" . Maar dan moet ik dus telkens als ik de PC opnieuw opstart deze laatste actie doen, en als ik hem een keer remote wil laten herstarten heb ik een probleem.

Ik geef toe dat ik hier nog niet veel kaas van gegeten heb dus daarom wil ik vragen of iemand weet of ik verkeerd redeneer of dat ik iets fout doe.

met vriendelijke groet

Hendrik

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wellicht alleen de wireless zero configuration gebruiken?

1. Indien nog niet gedaan, upgrade naar WXP service pack 2
2. Deinstalleer de bijgeleverde software behalve de driver
3. Laat wireless zero configuration automatisch starten:
- Start > Uitvoeren
- 'services.msc' > Ok
- Rechtsklik Wireless Zero Configuration
- Linksklik Eigenschappen
- Opstarttype: Automatisch > Toepassen
- Start > Ok
- Sluit venster
4. Gebruik het tabblad Draadloze Netwerken onder de Eigenschappen van de Draadloze Netwerkverbinding om eventueel WEP/WPA in te voeren.