[upgrade] verward met keuzes van aankoop nieuwe hardware.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Hey,

Het gaat hier om het volgende,

Ik heb mijn pc ondertussen al een 3tal jaar (specificaties hieronder) maar daar heb ik serieus aan upgegrade voor zover mijn budget dit toeliet.

Nu zit ik volgens mij bij het einde van mijn geupgrade en ik kan niet kiezen.
Mijn processor vind ik nog goed genoeg (P4 2.4ghz) en mijn videokaart kan wel vervanging gebruiken maar is eigenlijk ook nog goed maar mijn moederbord is het aan het begeven. De usb poorten zijn nog usb 1 en mijn bijsteekkaartje van usb2 heeft grote problemen met mijn moederbord en ik geraak er niet zo goed aan uit wat (Heb al een ander kaartje gekregen van de winkel maar dit hielp niet) en plaats om harde schijven bij te steken heb ik niet meer (limitatie moederbord) en sata heeft het bordje al helemaal niet.
Het gaat hier om volgend moederbord :

ABIT SA7, socket 478.

Ik kan nu de keuze niet maken om voor een ietwat ouder moederbord te gaan en mijn cpu en graka nog even te behouden of direct alle 3 de componenten vervangen (direct pci express)

is het slim om daar nog even mee te wachten of zeggen jullie ga voor pci express en verwen jezelf?

ik denk dat dit het zowat is, gedetailleerde info als je die nodig zou hebben moet je maar vragen.

Ik hoop hiermee een onderbouwende commentaar te verwachten en dat ik zo snel mogelijk mijn pctje weer wat nieuw leven kan inblazen, zowiezo wil ik een sata schijf kopen om te gebruiken als hoofdschijf maar ik denk dat elk moederbord dit wel heeft nu.

pcspecificaties :

Pentium 4 2.4 ghz (nooit overclocked)
1 gb geheugen (2*256 mb van pc2100 en 1 keer 512 van pc 3200)
Geforce 4 ti 4200 64mb
Mitshubishi 21" scherm (CRT)
80GB 7200rpm hoofdschijf
120GB 7200rpm data schijf
200GB 7200rpm externe schijf
NEC ND3520A DVD writer
Benq 48X cd schrijver
Fortissimo 2 audiokaart
Asus FM/TV kaart
usb2 pci kaart
logitech x620 6.1 boxen

(ik heb dit niet bij wat kan ik upgraden gestoken want ik denk dat meerdere mensen met dit probleem zitten. Als ik mis ben dan mag dit gesloten worden en post ik de vraag daar wel)

[ Voor 7% gewijzigd door nick_vh op 19-03-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou meteen voor een PCI-express oplossing gaan, mits je budget dit toestaat. Anders zit je in de toekomst weer in een vergelijkbare situatie waarin je niet verder kan upgraden. Dus een moderner moederbord en een nieuwe processor plus videokaart. Met de harde schijven kan je dan als het moet nog even wachten ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Dit was ik inderdaad even vergete te vermelden, mijn budget ligt rond de 200-300 euro, tenzij jullie echt zeggen dat voor 100 euro meer bijvoorbeeld je 100% meer performantie hebt.

ik ben student ict en kan dit allemaal best wel gebruiken (niet noodzakelijk voor te studeren :) )

je hebt ergens wel gelijk ivm alles meteen te upgraden maar dat is wel een grote hap in een keer, ik kan niet bijvoorbeeld eerst moederbord en daarna cpu en videokaart doen. agp en pciexpress is nog niet echt beschikbaar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het onzinnig om te upgraden als je er niet minstens een factor 2 tot 4 qua snelheid op vooruit gaat... Je kunt beter doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 17:27

Piggen

Lekker bakkie

Het moet wel kunnen, denk ik.
Voorbeeldje:

Gigabyte K8NF9
Athlon64 3000+
X700 XT

Uitgaande van de laagste prijzen in de pricewatch komt het totaal dan op ca. €370. Alleen moet je dan nog wel uitzoeken bij welke winkel je jouw set-up het goedkoopst kunt halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 19-03-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Geef eens specifiek aan waar je je pc voor gebruikt. Zijn dat zware grafische programma's of meer voor tesktverwerken b.v.

Doe je geen zware grafische programma's/games dan zou ik alleen een ander moederbord kopen en door sparen voor een algehele upgrade in de toekomst.

Doe je die grafische programma's/games wel dan zou ik nu proberen door te sparen voor een upgrade.
[/quote]
1 gb geheugen (2*256 mb van pc2100 en 1 keer 512 van pc 3200)
[quote]

Ik kan het verkeerd hebben, maar die 512 reep werk nu dus op pc2100 snelheid. Dus als je een ander moederbord koopt met dualchannel en je koopt er een zelfde reep 512 pc3200 die je samen met die andere er in zet, dan zou dat all een vooruit gang moeten zijn. Die twee 256pc2100 reepjes laten we dan vervallen.

[ Voor 36% gewijzigd door mexwall op 20-03-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
wel ik game heel graag en fotobewerking / filmbewerking komt soms ook voor, binnekort leren we ook werken met 3dsmax dus dit is ook niet zo weinig. Ook is mijn scherm niet van het kleinste en moet de beeldkaart dus redelijk wat aankunnen.

maar ook tekstverwerking en programmeren (in visual studio) zit er in. Een beetje van alles dus. Maar voor dat programmeren en meeste niet zo veeleisende dingen heb ik een laptop. En ik gebruik/ de desktop toch wel heel vaak als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9 een topic helemaal speciaal voor zulk soort vragen... Een apart topic is dus niet echt nodig volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
Nochtans heb ik een reden om dit apart te plaatsen (zie onderste van topicstart)

ik zal het hier nog eens neerpoten

"ik heb dit niet bij wat kan ik upgraden gestoken want ik denk dat meerdere mensen met dit probleem zitten. Als ik mis ben dan mag dit gesloten worden en post ik de vraag daar wel"

Toch bedankt al op de antwoorden.
Pagina: 1