[delphi] Knop op een PageControl

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Een knop op een pagecontrol met veel tabs en MultiLine=False, aan de rechterkant, wordt een stuk afgekapt! Let op:
  1. Maak een nieuw project
  2. Zet een tabcontrol erop en genoeg pages zodat ie kan scrollen
  3. Zet een knopje aan de rechterkant in een willekeurige tabsheet
  4. Zet er een XP manifest bij
  5. En nu opstarten op een bak met XP en themes enabled
Dat is alles wat nodig is om een knopje af te kappen. Je krijgt dan zoiets:

http://www.thany.org/screenshots/Screenshot309.png

Welk theme je gebruikt, maakt niets uit. Ook service packs maken niets uit. Je zou dus verwachten dat het een bug in Delphi is, er vanuit gaande dat een dergelijke bug niet in Windows zit. Ik heb gemerkt dat andere controls (behalve SpeedButtons en BitBtns) op dezelfde plek niet afgekapt worden. En gekker nog: de knop in een GroupBox zetten verhelpt het afkappen, maar ik wil helemaal geen groupbox. Een Panel dan? Helaas, die helpt weer niets.

Wel frappant is dat het afkappen precies begint waar de scrollknopjes van de PageControl zitten...

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 22-03-2005 22:48 . Reden: linkje omgezet ]

日本!🎌

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
(offtopic: waarom die achterlijke rode warning?)
Over plaatjes
Zorg er voor dat je niet al te grote plaatjes gebruikt, zodat ook mensen met een minder snelle verbinding ernaar kunnen kijken, en de layout goed blijft. Plaatjes resizen doe je bij voorkeur met een programma zoals Paint Shop Pro (shareware), Photoshop (commercieel) of The Gimp (gratis).

Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.

:)

[ Voor 20% gewijzigd door 0fbe op 19-03-2005 22:37 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het was een retorische vraag; de warning is niet nodig, omdat het plaatje helemaal niet zo groot is. Is het een tenslotte een keurige PNG.

En nu weer ontopic :)

日本!🎌

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
offtopic:
Het gaat om de grootte in pixels, een groot plaatje kan alsnog in data groot zijn en daardoor dus voor b.v. 56k'ers traagmakend zijn :)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maareh, verder iemand nog iets zinnigs hierover te zeggen? :)

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

775 kb voor een plaatje vind ik te veel :) Even linkje van gemaakt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, ik bedoelde dus iets zinnigs over het probleem... Zijn er meer mensen die het hebben? Kan iemand bevestigen dat alleen D7 er last van heeft (en D9 niet, of D5/6 met theme manager niet)? Weet iemand waar het door komt, of in welke richting ik moet zoeken?

日本!🎌

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
heb het hier ook, D7... er zijn wel meer bugs in Delphi waar je stomme workarounds voor nodig hebt...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Wat is je deze theme manager gebruikt: http://www.soft-gems.net/ThemeManager.php ?
Ik ben nu Delphi 2005 voor je aan het downloaden, om te kijken of het probleem daar ook nog in zit -- ik ga vanuit van wel. Er is niet veel veranderd aan de Win32 kant.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die theme manager van soft-gems heb ik ook aan gedacht, en heb ik dan ook in D5 en D6 gebruikt (in een ver verleden :)). Daarin zou ik het nog eens kunnen proberen. Maar vziw is die theme manager niet in D7 te installeren, of heb ik het dan verkeerd begrepen?

Ik heb zelfs overigens ook wel D2005, maar het zou mooi zijn als het ook bij een ander te reproduceren is.

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-03-2005 10:04 ]

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Die theme manager zit standaard in D7 en hoger. Het heeft dus geen nut om m daar proberen te installeren.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1