Toon posts:

Unichrome vervangen op notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Packard Bell Easynote e6310, waarin een:

----
AGP-apparaat VIA/S3 UniChrome II Integrated
AGP doorvoergrootte 256 MB
----
zit. Als ik nu bijvoorbeeld de game NFS Underground 2 speel moet ik de resolutie en detailering op vrij laag zetten, anders stotterd mijn beeld enorm.

Door welk apparaat kan ik mijn videoding vervangen om goed te kunnen gamen?

Ik heb veel gesearchd maar kon niet echt iets duidelijks vinden..

Ik denk dat het zoiets moet worden ?? : http://www.club-3d.nl/dis....php?ordercode=CG3-S86TVD

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 22:01 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
niet.word beetje lastig zo'n enorme videokaart in je laptop pielen heh? of was je daar zelf nog niet achter?

[ Voor 92% gewijzigd door unfor op 19-03-2005 22:03 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12
Uh, volgens mij kun je dat niet vervangen, het is een geïntegreerde grafische chip (chip is onderdeel van de northbridge).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 13:31
in een notebook kun je geen videokaart vervangen. iig neit bij die de wat oudere

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gaat hier toch om een notebook/laptop? Daar kun je geen gewone AGP kaart in steken.
De meeste laptops hebben de grafisch chips op het moederbord zitten, behalfe b.v. Dell.
Dell maakt weer gebruik van miniPCI, tenminste ik geloof dat het zo heet. Theoreties zou je dan een grafische kaart kunnen omruilen voor een sneller type, maar Dell ondersteund dit officieel niet. Tevens zijn de losse kaarten ook niet zomaar verkrijgbaar.

Overigens is een Unichrome ook nog eens een grafische chip die in de chipset gebakken zit, dus op het moederbord. Ik denk dus niet dat je de grafische verwerking van jouw laptop kunt verbeteren. Het is ook maar sinds kort dat er 'echt' goede grafische chips voor laptops op de markt zijn, die goed mee kunnen komen met de kaarten voor de normale Pc.

In iedergeval loopt de TS nu tegen het grootste probleem van laptops aan, er valt weinig of moeilijk uit te breiden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan de goedkoopste oplossing om een goede videoprestatie te krijgen, en wat kost het dan in totaal?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Een nieuw notebook kopen dat wel een goede grafische chip heeft.

Of niet gamen, of alleen oudere games, die wel goed draaien, spelen op je notebook

[ Voor 44% gewijzigd door Piggen op 19-03-2005 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het ,aangezien mijn cpu op 100% staat tijdens het gamen, nut om er een beter processor in te zetten? Misschien verbeterd dat m'n beeldkwaliteit ook wat?

Er zit nu een AMD Sempron 3000 in. Wat is dan een goede optie?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Blijkbaar ben je daar te snel doorheengeklikt, want deze topic voldoet niet bepaald aan de daar genoemde voorwaarden:

We vragen op GoT niet dat je van tevoren alles weet wat er te weten valt over computers, maar wel dat je de moeite doet zelf op zoek te gaan en om logisch na te denken over wat je vindt :o

Je meldt in je topicstart dat je een notebook-PC hebt en dat je die met een losse AGP videokaart zou willen upgraden. Je hebt hopelijk GoT niet nodig om te constateren dat dat ding nergens in je notebook zou passen. Een notebook met integrated VGA heeft hoe dan ook geen uitbreidingssloten voor VGA, dat staat ook gewoon in je handleiding (lees die eens). Bovendien kies je uitgerekend van alle mogelijke VGA kaarten degene uit met de slechtste drivers, de DeltaChrome. Als je voor het openen van deze topic in de topiclist gekeken had, zou je gezien hebben dat er een user review actief van is. Lees die anders, dan zie je waarom dat een slechte keuze zou zijn.

Dus nee, er valt niets te upgraden, en nee, CPU upgrade is de oplossing niet. Een laptop met integrated VGA is nu eenmaal niet geschikt voor high-end gaming. Als je het daarvoor gekocht hebt, heb je een miskoop begaan die niet zonder een nieuwe laptop te halen terug te draaien is.

En alles wat ik hierboven schrijf kun je in de FAQ vinden of met gezond verstand zelf beredeneren :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.