[xp] ontkoppeln harde schijf, policy & icoontje

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe externe harde schijf (op firewire aangesloten). Op usb is de performance vreemd, op firewire redelijk (80% van wat ik verwacht) .. Dus ik ben aan het tweaken.

Daarbij is er deze instelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/quickremoval.png

Toch laat hij juist bij de bovenste intelling WEL de quickremoval instelling zien,
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/quickremoval2.png

Maar bij de onderste instelling NIET na het herstarten van de pc (iets wat hij vraagt). Juist bij die onderste instelling had ik WEL het icoontje verwacht. (wat vaak toch niet werkt). En nee, ik heb het icoontje niet verborgen. Hoe stel ik de onderste insteliing ("optimize for performance") in MET de mogelijheid het device toch simpel te removen zonder in de device manager te hoeven graven?

effe specificatie:
-moederbord asus 845 PE chipset drivers ECHT geladen. --> uiteraard hebben intel accerated drivers geen zin voor een usb drive
-combo drive PL3507 via USB of firewire (combo) firmware 11/09/2004 (9 nov)
-maxtor 250 GB disk 6y250P0
-Xp sp2

offtopic:
Via usb2 performed hij niet consequest. Soms snel, maar door somiige benchmarks vertraagt hij teveel om nog iets zinnigs te zeggen.?

Eject is iets anders als stop device!

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 22-03-2005 10:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

optimize for performance maakt de schijf echt niet sneller hoor, dat schakelt alleen cache in je computer zelf in, in je intern geheugen dus. In die tijd wordt er niks (of vertraagd) naar de schijf geschreven, vandaar dat juist dan dat icoontje hoort te verschijnen. Verder heb je waarschijnlijk een usb 1.1 aansluiting aan je pc, geen usb2.0 aansluiting. Het verschil tussen die 2 is aanzienlijk. Firewire is ongeveer even snel als usb2.0, vandaar dat ie daarmee wel goed presteert. Natuurlijk haalt de schijf de 100% van je firewire maximum niet maar een deel ervan, schijven zijn nou eenmaal nog niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:57:
. Verder heb je waarschijnlijk een usb 1.1 aansluiting aan je pc, geen usb2.0 aansluiting. Het verschil tussen die 2 is aanzienlijk.
Ik heb een usb2. alleen heb ik nog niet uit kunnen vinden of de schijf ook op usb2 werkt. Affijn firewire werkte wel snel. alleen verwacht ik dat een nieuwe maxtor 250 gig sneller is dan mijn oude 120 gig schijf die op IDE is aangesloten.

Maar weet je hoe je dat ikoontje WEL kunt forceren. Het omgekeerde , weghalen is me wel duidelijk (hide icons van xp)

[offtopic]
Maar ik heb bij het vogelen zojuist de NTFS partitei onleesbaar gemaakt.....
grrrrr.... chkdsk pikt niks... nu moet ik weer gaan leren hoe je dit fixt
[/offtopic

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

leuk_he schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:12:
[...]

Ik heb een usb2. alleen heb ik nog niet uit kunnen vinden of de schijf ook op usb2 werkt. Affijn firewire werkte wel snel. alleen verwacht ik dat een nieuwe maxtor 250 gig sneller is dan mijn oude 120 gig schijf die op IDE is aangesloten.

Maar weet je hoe je dat ikoontje WEL kunt forceren. Het omgekeerde , weghalen is me wel duidelijk (hide icons van xp)

[offtopic]
Maar ik heb bij het vogelen zojuist de NTFS partitei onleesbaar gemaakt.....
grrrrr.... chkdsk pikt niks... nu moet ik weer gaan leren hoe je dit fixt
[/offtopic
heb je dan je (chipset?) drivers voor usb2 geinstalleerd? winxp ondersteunt dit standaard niet dacht ik en werkt dan gewoon op usb1.1
anders lijkt het me nogal vaag omdat usb2 iets sneller hoort te zijn dan firewire... zit er nog een hub tussen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:19:
[...]

heb je dan je (chipset?) drivers voor usb2 geinstalleerd? winxp ondersteunt dit standaard niet dacht ik en werkt dan gewoon op usb1.1
anders lijkt het me nogal vaag omdat usb2 iets sneller hoort te zijn dan firewire... zit er nog een hub tussen ofzo?
Echt wel(ik zie een usb2 host controller in device manager en draai sp2. ). EN ik heb wel een hub, maar niet hiertussen. Ik heb alleen idee hoe je kunt zien (behalve benchmarken) of een device als usb2 of usb 1.1 werkt.

Inmiddels heb ik een crash die hier op lijkt:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/31408/
(wellicht werkt firewire dus niet )

affijn ben nog een dagje bezig met data recovery......in de faq staat gelukkig nog wel het een en ander hierover.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 19-03-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
*kick*

via usb haalt hij 25 Megabye per seconde ( 3,5 GB file in 140 seconden met hand geklokt). Toch komt hij niet door de benchmark van sis sandra heen in usb mode binnen een half uur. Ook heb ik hem al 3 keer moeten formateren omdat de data corrupt is. (moeilijk reproduceerbaar)

Firmware upgrade van de combo inmiddels uitgevoerd

effe spcieficatie:
-moederbord asus 845 PE chipset drivers ECHT geladen. --> uiteraard hebben intel accerated drivers geen zin voor een usb drive
-combo drive PL3507 via USB of firewire firmware 11/09/2004 (9 nov)
-maxtor 250 GB disk 6y250P0
-Xp sp2

Het blijkt dus dat het icoontje NIET verschijnt onafhankelijk van welke stand als je hem gebruikt als hij al is aangelsoten tijdens een reboot. Hoe maak je het icoontje zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 20:45
Mag ik vragen waar je dat icoontje voor wilt gebruiken? Als je naar schijfbeheer gaat en rechtsklikt (in het grafische gedeelte) op je schijf krijg je bij beleidsinstellingen hetzelfde te zien als bij het icoontje "hardware veilig verwijderen" (als je op de blauwe tekst klikt).
Om een schijf veilig te verwijderen zonder het icoontje, kun je volgens mij gewoon rechtsklikken op de schijf en "uitwerpen" kiezen.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
FacQ schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:25:
Mag ik vragen waar je dat icoontje voor wilt gebruiken? Als je naar schijfbeheer gaat en rechtsklikt (in het grafische gedeelte) op je schijf krijg je bij beleidsinstellingen hetzelfde te zien als bij het icoontje "hardware veilig verwijderen" (als je op de blauwe tekst klikt).
Om een schijf veilig te verwijderen zonder het icoontje, kun je volgens mij gewoon rechtsklikken op de schijf en "uitwerpen" kiezen.
ALs je "disk management bedoeld? Start-> control panel -> Adminstrateive tools -> COmputer management -> disk management. Nee, dat doet net iets anders.

Eject werkt NIET voor een externe harde schijf, het doet in ieder geval iets anders. Eject werkt inderdaad voor externe removable schijf (usb 2.0 disk die ik heb), Maar het doet wel iets anders.

Ik kan het interdaad in de device manager geforceerd het usb mass storage device ( of de firewire equivalent) uninstallen, maar dat is ook iets anders. Ik wil het devidce stoppen, niet ejecten of uninstallen. (Eject werkt ook niet voor een harde schijf, alleen voor een usbstick die als removaeble disk is geformateerd).

Is het anders mogelijk de externe harde schijf als externe removable media te formateren? Met mijn usb2.0 stick kan ik dat namelijk kiezen met het tooljte wat bij die stick zat. Maar dat werkt uiteraard niet bij de NTFS disk.

Dat icoontje moet toch simpel te forceren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 20:45
ALs je "disk management bedoeld? Start-> control panel -> Adminstrateive tools -> COmputer management -> disk management. Nee, dat doet net iets anders.
Ik bedoel inderdaad disk management. Als ik daar rechtsklik in het grafische gedeelte (dus het vlak met schijf # enz.) eigenschappen kies en daarna bij het tabblad beleidsinstellingen (zal iets met policies zijn in jouw versie) op de blauwe tekst klik "hardware veilig verwijderen", krijg ik exact hetzelfde beeld als met het icoontje.

Werkt het icoontje trouwens nog wel als je je USB-stick aansluit? Anders kan het probleem ook bij je schijf liggen.

Edit: Je kunt ook nog devcon gebruiken, hiermee heb je het icoontje niet meer nodig.
Hier staat een korte uitleg

[ Voor 26% gewijzigd door FacQ op 22-03-2005 11:45 ]

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Yep, devcon is een aardige workarround. Die kende ik nog niet. Kan ik mijn vrouw tenmisnte ook nog uitleggen hoe de schijf te ontkoppelen. (icoontje in quicklaunch ipv taskmgr, och, dat ziet ze toch niet)

Pagina: 1