Toon posts:

hoge temp XFX 6800GT en lage bench 2550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een XFX 6800 GT pcie kaart.
Nu kom ik met de 3D mark 2005, niet hoger dan 2550 punten :'( . Dit met de 76.10 drivers. Volgens de andere topics moet het gemiddeld rond de 5000 uitkomen. Wat ook vreemd is dat de temp van de kaart oploopt tot 125C. vervolgens slaat dan de koeling van de kaart aan en daalt de temp weer tot 65C.
Ik weet even niet meer wat het kan zijn. Ook vind ik de beeld kwaliteit onder games een stik minder dan mijn oude kaart een TI 4600 ultra.
Ik heb deze vraag al in de 6800 GT topic gesteld maar niemand kon mij helpen.
Het systeem is opnieuw opgebouwd.

XFX 6800GT PCIE
MSI K8N Diamond
AMD athlon 64 3500+ winschester
Zalman CNPS7000B-CU
1G PC 400
2X HD Hitachi 160G SATA (raid 0)
Targan 480 w voeding

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Zet er 'ns een grote fan op, zo'n keukending oid.
Doe iig iets waardoor er meer luchtcirculatie inkomt, 125C is VEEL te warm.
Druipt de GPU zowat onder het koelblok vandaan :+

Als het dan nog steeds gebeurt, praten we verder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SH4D3H op 19-03-2005 22:01 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan. De temp in de kast is 35C.
Ik wil echter aan de kaart nog niet gaan kloten omdat ik hem net een paar dagen heb.

Verwijderd

hmmmmz je temperatuur heb je toevallig "Fan always on" uit gezet bij geavenceerde eigenschappe>>??? O-)

zou een rede kunne zijn :S

Verwijderd

Topicstarter
Een domme vraag misschien maar waar kan ik die, eigenschappen vinden, heb me de krampen gezocht. Vast bedankt

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik denk dat je toch moet kloten met de kaart, kijken of de koeler ergoed op zit, beter nog koeler eraf en erop met nieuwe koelpasta, zodat je weet dat die beetje redelijk contact maakt met de core, want dit lijkt nergens op(stelt niks voor en onwaarschijnlijk dat je daar mee ook maar iets beschadigd). En controleer voordat je dat doet of de fan uberhaupt wel draait (maar zelfs al draait de fan niet, vind ik 125 hoog).En die 2550 3dmarks is goed te verklaren, dat kan de driver zijn die de gpu omlaag throttled omdat die de core te gek warm vind worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 20-03-2005 00:02 ]

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Probeer ook eens of het probleem zich ook met de originele drivers voordoet. Of in ieder geval geen BETA drivers. Als het aan je kaart ligt zou ik er zelf niet te veel aan gaan doen maar er mee terug naar de winkel gaan.

Succes

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk dat er iets met de hardware mis is, dat de koeler niet goed contact maakt, ik zou hem omruilen

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de oude drivers er weer opgezet. De 71.84.
De temp blijft nu aardig stabiel op 68 C.
Volgens mij is dit nog steeds iets aan de hoge kant of valt dat wel mee.
Zou de hoge temp van 127 C gevolgen kunnen hebben voor de kaart.

Bedankt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
68 graden is zeer acceptabel voor een dergelijke videokaart, ik geloof dat tot de 80 graden te doen is.
127 graden kan zeker gevolgen hebben, denk aan oververhitte chips, waardoor je artifacts etc. kunt krijgen. Hoe is je score in 3DMark met deze drivers?

Edit:
Je hoeft trouwens niet iedere keer de bedanken en te groeten etc, doe je al door te posten. Als iedereen iedere keer de groeten doet, en bedankt, wordt een topic zo onoverzichtelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Brede P op 20-03-2005 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zat nu op 4500 punten met 3D mark.
Is dus een stuk beter. Ga nog even kijken wat hij met de 75.90 drivers doet.
Denk je dat de kaart te veel op zijn lazer heeft gehd en dat ik hem terug moet brengen of kan een kaart wel wat hebben.
Ik vind trouwens de kwaliteit van het beeld in games een stuk minder dan bv mijn oude TI 4600 ultra. Daar was water echt water en dit is toch een beetje troebel (Farcry)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 21:34 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:40
Dan heb je toch misschien wat schade aan chip's ofzo, ik zou hem omruilen!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem met Farcry op zijn lazer geef dan zit hij al weer op de 90C. Ga even bellen of ik hem kan omruilen. Baal er goed van.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Dat alles er zo slecht uitziet in games kan ook komen doordat je drivers fout instelt. Als je ze op Hoge snelheid - FSAA uit - AS uit hebt staan, dat ziet het er echt niet uit. Ik spreek uit ervaring ;) Maar als je het op Hoge kwaliteit - 8x FSAA - 16x AS zet dan zie je wat anders op je beeld hoor. ;) De echte power van een 6800GT maw

• Goat
Was de temperatuur in farcy zo hoog met de 71.84 drivers of met de 76.10? Als het met de 76.10 drivers is kan het denk ik ook zijn dat de temperatuur niet goed wordt uitgelezen. Het zijn nog beta drivers...
de 68 graden met de 71,84 is idd een normale temperatuur voor deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Met de 71.84 drivers draait hij onder Farcry ca 90C, In rust staat geeft hij ca 68C aan.
Het vreemde was dat de fan begon te loeien als hij bij de 128C kwam. Dat is nu niet meer. De fan blijft stabiel draaien.

Die FSAA en AS instellingen waar kan ik die vinden. Ik ben aan het zoeken geweest maar nada.

Dat alles er zo slecht uitziet in games kan ook komen doordat je drivers fout instelt. Als je ze op Hoge snelheid - FSAA uit - AS uit hebt staan, dat ziet het er echt niet uit. Ik spreek uit ervaring Maar als je het op Hoge kwaliteit - 8x FSAA - 16x AS zet dan zie je wat anders op je beeld hoor. De echte power van een 6800GT maw

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je deze instellingen vinden.
Skyline GT-R schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:21:
Dat alles er zo slecht uitziet in games kan ook komen doordat je drivers fout instelt. Als je ze op Hoge snelheid - FSAA uit - AS uit hebt staan, dat ziet het er echt niet uit. Ik spreek uit ervaring ;) Maar als je het op Hoge kwaliteit - 8x FSAA - 16x AS zet dan zie je wat anders op je beeld hoor. ;) De echte power van een 6800GT maw

• Goat
bureaublad->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->Geforce6800GT->prestatie- en kwaliteitsinstellingen->interfentieinstellingen en anisotropisch filteren. Die twee van toepassing gestuurd afhalen en op 8 en 16 x zetten...

Verwijderd

Je hebt het over 125 graden, maar je weet het niet zeker?

Doe gewoon je kast eens open en houd je vinger eens in de vlakbij je koeler.
Dan moet je de warmte al voelen.
NIET AANRAKEN, want dan heb je een BBQ als ie echt zo heet is.
Als je in de buurt komt en je merkt geen warmte kun je 'm wel aanraken.
Als je 'm onder belasting aan kunt raken zonder je vingers te verbranden is de temperatuur in ieder geval niet absurd hoog.

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen zijn perfect.
Het beeld is nu een stuk scherper.
Alleen is het beeld nogal vel/ sherp in Farcry. Ik heb het idee dat het overbelicht is. De grond is soms gewoon zwart. Zou dat met een patch verholpen moeten/ kunnen worden. Ik heb dat een keer gelezen maar volgens mij ging dat over SLI.
De kaart wordt niet te gek heet. Kan mijn hand er redelijk ophouden.

Weten jullie nog meer instellingen die van belang kunnen zijn voor de prestaties.
Mogelijk ook voor de mobo
MSI K8N Diamond

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 21:38 ]

• Goat
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:37:
De instellingen zijn perfect.
Het beeld is nu een stuk scherper.
Alleen is het beeld nogal vel/ sherp in Farcry. Ik heb het idee dat het overbelicht is. De grond is soms gewoon zwart. Zou dat met een patch verholpen moeten/ kunnen worden. Ik heb dat een keer gelezen maar volgens mij ging dat over SLI.
De kaart wordt niet te gek heet. Kan mijn hand er redelijk ophouden.

Weten jullie nog meer instellingen die van belang kunnen zijn voor de prestaties.
Mogelijk ook voor de mobo
MSI K8N Diamond
Dat het beeld vel scherp is (bedoel je fel/scherp of begrijp ik je niet goed) kun je wellicht aanpassen in de videoinstellingen van farcry zelf. Verder moet je ervoor zorgen dat farcry helemaal up-to-date is met de nieuwste patches.
Als de grond helemaal zwart is kunnen het misschien artifacts zijn en is er toch iets niet helemaal goed met je kaart. Probeer eens of het probleem zich in andere spellen ook voordoet...
Is je 3dmark score ook hoger met deze drivers?

Er is ook een 6800GT forum. Kijk hier eens rond en probeer zelf meer uit te vinden hoe het werkt.

Blijf je problemen houden met je kaart dan zou ik toch eens overwegen om hem terug te brengen nu het nog kan. Tenzij je hem hebt overgeclockt natuurlijk.

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Heb je voor FarCry al de laatste patch geinstalleerd, anders wil het nogal eens wat problemen geven met de 6-serie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel inderdaad fel/ scherp net of het overbelicht is te veel zon/licht
Ik heb alle instellingen al geprobeert maar krijg het niet weg.
Ik zal nog even kijken of er een update is.
Ik had ook 6800 GT forum al bekeken maar daar stond het niet in.
Goat schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:08:
[...]

Dat het beeld vel scherp is (bedoel je fel/scherp of begrijp ik je niet goed) kun je wellicht aanpassen in de videoinstellingen van farcry zelf. Verder moet je ervoor zorgen dat farcry helemaal up-to-date is met de nieuwste patches.
Als de grond helemaal zwart is kunnen het misschien artifacts zijn en is er toch iets niet helemaal goed met je kaart. Probeer eens of het probleem zich in andere spellen ook voordoet...
Is je 3dmark score ook hoger met deze drivers?

Er is ook een 6800GT forum. Kijk hier eens rond en probeer zelf meer uit te vinden hoe het werkt.

Blijf je problemen houden met je kaart dan zou ik toch eens overwegen om hem terug te brengen nu het nog kan. Tenzij je hem hebt overgeclockt natuurlijk.

• Goat
heb je je videokaart overgeclocked of iets dergelijks of ie ie nog helemaal origineel?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog orgineel. Zit er net 3 dagen in.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-08 21:05

Nessuno

io sono nessuno

temps lijken mij redelijk normaal

in mijn sli draad de 1e op 71 en de 2e op 68c (desktop)
als ik ga gamen gaat dat richting de 85c oid

merk er zelf geen problemen mee

weet alleen wel dat ik 2x artic silencer ga plaatsen ivm het geluid ......

wat je nog kan krijgen in farcry is hele lichte artifacts
hoedat komt ?
geen idee
heb het alleen in farcry
elk ander spel doet het na behoren

Na rose e cient spin

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

kijk eens na of de koeler goed contact maakt met de core. Druk voor de gein ons op de koeler als je de temps op je scherm bekijkt. Die (ongeveer) gehalveerde 05 score is geheid het resultaat het resultaat van een terugklokkende kaart ivm te veel hitte.

Nog een goede mogelijkheid: Monteer een een zalman 700cu of nv silencer op. Ben je voor eeuwig van dit gezeur af.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

Deathchant

Don't intend. Do!

nou ik moet eerlijk zeggen. ik zou best leip worden van zulke temperaturen. +85 graden is sowieso al een teken dat er iets niet klopt.

Mijn Gainward GT wordt maar 55 graden hooguit. Maar ik heb dan ook bewust gekozen voor zo'n herrie-koeling.
Het kan zijn dat de 75.90 drivers doen auto overklokken en ik vind het heel vreemd dat je fan dan pas aanspringt. Je fan moet altijd aanstaan. 68 graden is prima.
Ik zou je kaart als ik jou was toch proberen om te ruilen, want dit is niet zo goed.
Misschien dat het helpt om de koeler wat strakker aan te draaien als je erbij komt dan he.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 11-06-2005 12:47 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik zou sowieso gebruik maken van de garantie die je nog hebt, en zo ben je direct van een eventueel slecht aangesloten koeler op de kaart vanaf. Kan je die factor al uitsluiten. De kaart kan verder ook schade opgelopen hebben in de korte periode dat die 125° werd, waardoor het kan zijn dat die nooit 100% naar behoren gaat werken, of waardoor ze een veel kortere levensduur zal blijken te hebben in de toekomst. Dus geen risico's pakken en omruilen in garantie zou ik zo zeggen! Daar betaal je tenslotte ook voor. O-)

Als je nieuwe kaart dan perfect loopt, is heel de miserie van de baan. Als die dan nog een beetje te warm wordt kan je er altijd een andere performace koeler opzetten, en als je dan terug dezelfde hoop problemen merkt, zal het aan de drivers liggen. Laat de kaart in dat geval dan geen minuut te lang op 125°C draaien en verander dan ONMIDDELLIJK de drivers terug naar de versie waarmee het probleem zich niet meer voordoet.

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Prodigy, waarom kick je dit topic? :S De TS is al van 19 maart....
Pagina: 1