[Planet] Sitecom WL-109

Pagina: 1
Acties:

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
Ik heb een Sitecom WL-109 aangeschaft (een draadloze ethernet modem).

Hij werkt op zich goed, maar als ik mijn Planet ADSL-comfort verbinding wil instellen, dan kan ik geen verbinding maken. Als ik bij Status kijk, dan staat er wel "LCP is allowed to come up" maar vanaf Authentication staat er dan een streepje.

achter mijn gebruikersnaam heb ik @adsl-comfort ingevuld, zoals het ook staat met m'n oude modem.
Als ik probeer een handmatige verbinding te maken dan krijg ik het bericht "Check your DSL cable", maar deze zit er gewoon in en die werkt ook met m'n oude Speedtouch USB modem.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

ik durf het niet zo te zeggen.

vpi=8 en vci=48?

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
yep gedaan, ook had dat ding een standaard instelling voor Planet Internet, maar die deden het beiden niet, bij Planet Internet ging hij het testen en gaf hij bijna meteen een fout dat hij geen verbinding kon maken.

bij VPI: 8 en VCI : 48 (handmatige configuratie) gaf ie die fout over de ADSL lijn

uiteindelijk heb ik ook een andere telefoonlijn geprobeerd, deze werkte ook niet.

Hij werkte wel op de Speedtouch USB, maar dus niet op de Sitecom

Ook staat er de nieuwste firmware op trouwens.

Ik ben nu weer thuis (had 'm gekocht voor iemand anders), maar deze problemen waren op zijn minst gezegd frappant.

EDIT: om niet nutteloos te kicken; Ik heb de ADSL test niet geprobeerd, de volgende keer zal ik die proberen, dankje voor de tip

[ Voor 11% gewijzigd door Ridcully op 19-03-2005 22:38 ]

Verwijderd

en met de kpn test? (moet wel lukken natuurlijk)

pingtest@adsltest als uid en pw: test

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
euh mischien

vpi 8 ; vci 48
Multiplexing: VC (VCMUX)
protocol PPPoA
ip: automagisch

Misschien helpt het, en anders bel je sitecom om te vragen hoe het het ding werkend krijgt