Toon posts:

MSI RS480M2-IL + Dual Channel

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn eerst MSI bord (6340 ofzo met een vage duron 1250), had ik weer al me moed verzameld om weer een MSI bordje te kopen.

Bij paradigit hadden ze zon geweldig aanbieding..

MSI RS480M2-IL
256 mb 400 ddr twinmos
3000+ 939s + zon gare cooler

Geinstalleerd enzo...
Prik ik 3 geheugen modules (3x twinmos 400 ddr geheugen... dezelfde serie alleen ander productiedatum)

Hrm... Hij gaf 512 mb aan en SC (Single Channel).
Ik sla eens de manual open.. DC is alleen mogelijk als je 2 mem in dezelfde kleur enzo bla bla..

Dat doe ik dus... druk op power knop... (2x 256 mb), alles draait maar boot niet op.
Ik doe nu alleen met 1 geheugen module.... en dan doe ie wel maar dan in SC.

Andere woorden wat ik ook doe(allerlei dingen gedaan allemaal geen boot).. Hij boot niet op in DC.
Alleen in SC. Ikke vandaag naar paradigit. daar hebben ze mijn mobo geswitched... en bios geflashed. En nog steeds hetzelfde verhaal. Zelfs met hun niet gebruikte memory.

Op MSI site gekeken enzo, google enzo. geen resultaat..

Wie heeft hetzelfde probleem als ik? Was de vorige Ati chipset ook zo brak(volgens mij hoorde ik via via dat die ook hardstikke brak was)? Trouwens zijn er nog ander micro atx bordjes s939 met onboard video. Nee geen shuttles! te duur en geen full-size atx! heb zeer beperkt space...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:45
Vorige ATI chipset RS300 en RS350 waren inderdaad erg brak. Veel geheugen problemen. Echter heeft de RS480 dat niet, enkel vanwege het feit dat het een AMD64 chipset is, dus als er geheugen problemen zijn dan ligt dat aan de CPU waar de geheugen controller inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Dit is een iets ouder topic maar ik wil toch even reageren want dit moederbordje komt steeds meer in de belangstelling voor het bouwen van HTPC's. Ik kwam hier net via een reaktie op nieuws: EQS M56K9-MLF S939 Radeon Xpress-moederbord getest, dit is een alternatief bordje.

Er schijnen inderdaad geheugenproblemen te zijn met de MSI RS480M2 lees ik op http://www.msicomputer.co...model=RS480M2-IL&class=mb :
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
Oppassen dus met wat je er inprikt. Toch zou ik dit bordje wel graag willen hebben. Ik zou graag willen weten of jouw probleem nu opgelost is en zo ja op welke manier. Heb je andere geheugen modules geprobeerd? Heb je de bios settings aangepast?

[ Voor 4% gewijzigd door RwinG op 15-04-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff tip voor degene die een paradigit computer haalt, ze worden geleverd met panda antivirus 2005, deze is echt gaar. De 2004 editie is wel goed, maar de 2005 editie is niet helemaal honderd.

Wel door PCM getest als beste koop, maar zorgt bij sommige A64 pc's voor problemen en veel vertraging. Bij Paradigit kan deze vervangen worden door de 2004 editie die wel goed werkt.
Licentiegegevens van panda 2005 kunnen wel gebruikt worden voor de 2004 editie.

Verder is het noodzaak bij dit bord de nieuwste bios te gebruiken.