Pc boot niet meer na stekker uittrekken (en terug insteken!)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fox da Vis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik hoop dat dit in het mobo-forum hoort.
Heb al een dik jaar het probleem dat als ik de voeding van m'n pc uittrek en daarna terug insteek (voor verhuis of zelfs als het maar is omdat een stopkontakt effe ergens anders nodig voor is) de pc niet meer wil opstarten. Ik hoor de ventilatoren draaien, hdd opspinnen en de cd-writers checken de cd's die erin zitten, maar geen biep, geen beeld van de grafische kaart, niets. Pas na heel vaak op willekeurig aan/uit te drukken en te resetten start 'ie ineens op alsof er niets aan de hand is. Weet natuurlijk niet of dat de oplossing is of dat het gewoon willekeurig is. Verder geen problemen...
Heb al geprobeerd om de pc gewoon een tijd terug in te steken voor ik opnieuw probeerde op te starten (30 minuten), helpt niet.
Ik dacht miss kapotte condensators, maar die zien er ok uit (niet echt heel bol ofzo), ben niet echt een held in elektronica... Het maakt ook niet uit of de pc lang uit het stopkontakt geweest is of niet denk ik.
Mobo is een Abit KT7 Raid.

Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Ik gok op de voeding. Heb je een andere om te proberen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als voeding en/of mobo issue :) Post hier eens je specs en neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Er staat ook een stukje over mogelijke oorzaken bij problemen met koude starts. Oftewel, je had je topic moeten voorbereiden zoals in het noodzakelijke PMG Beleid staat uitgelegd. Maar ala.

• Fox da Vis
sorry, zal eerst die dingen doorlezen, als ik er dan niet uit ben laat ik het weten...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon voor de zekerheid een nieuwe voeding halen... straks is dat ding niet goed meer en vliegt ie (in het extreemste geval) in de fik als je er niet bent....

Of je test het eerst met een andere voeding als je daar de beschikking over hebt.

• Lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:45
Hoi,

Misschien klinkt het vreemd, probeer eens de bios opnieuw te flashen. Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad en het hielp. PC wilde ook niet doorstarten en maar op de resetknop drukken........ tot ie wilde doorstarten.

Rob

• Fox da Vis
Niet echt voeding in de buurt liggen en betrekkelijk weinig zin om een nieuwe voeding te kopen als ik niet zeker ben dat het daaraan ligt, zolang ik m'n pc niet uit trek werkt 'ie ok, en de volgende keer dat ik er kosten aan maak wil ik ineens een nieuw systeem kopen, lijkt me beetje dom om hier nog kosten aan te maken (zie specs)...
MoBo blijkt van een type te zijn dat wel vaker problemen heeft met lekkende condensatoren, die van mij staan een klein beetje bol en dacht dat dat normaal was, maar als ik ze nu ga vergelijken met die die ik in andere apparaten en op m'n grafische kaart vind zijn ze precies toch boller... Ik ga daar nu in ieder geval effe verder op zoeken, maar vond voor de rest geen topic met hetzelfde probleem

Specs:
voeding is 350W (staat niet vermeld of dat rms op piek is), merk niet bekend
mobo is Abit KT7 Raid
AMD Duron 1000
ASUS A9600
Creative Live!
FIWI kaartje
D-Link DFE 530 NIC

Edit: Lebans, bedankt, maar dat heb ik al geprobeerd, de laatst vrijgegeven versie is erop geflashed

[ Voor 7% gewijzigd door Fox da Vis op 19-03-2005 21:39 ]

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Het kan ook zijn dat het mobo bij het opstarten te weinig amperage levert op het AGP-slot, daar heb ik met mijn Epox EP8-KHA+ in combinatie met een ATI Radeon 9700 Pro ook last van. Datgene wat bij mij helpt is na het opstarten van het systeem even wachten totdat de HD's zijn geiinitialiseerd en daarna even op de resetknop duwen... Dit verdient geen schoonheidsprijs maar het werkt...

My software never has bugs, it just develops random features...

• Fox da Vis
Heb ik geprobeerd en helpt niet. Al zit er wel wat in natuurlijk, en moest je m'n case zien zou je weten dat schoonheid niet op de eerste plaats komt :)
Pagina: 1