[skype] Logitech headset ruist en neemt niet op

Pagina: 1
Acties:

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Op dit moment zit mijn pa voor zaken in Amerika.
Hij heeft om klanten (en ons) hier te bellen een bluetooth headset gekocht:
http://www.logitech.com/i...,CRID=2193,CONTENTID=9473

Probleem is nu, dat hij mij uitstekend verstaat, maar dat ik heb niet kan verstaan. Het ruist als een gek!

Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderd

Dit is geen headset probleem. Mijn broer heeft hetzelfde als hij vanuit Amerika naar mij toe belt. Ligt aan skype denk ik...

• JvdS
Dat lijkt me sterk, want hij verstaat mij wel goed?

Verwijderd

Dat gebeurt dus ook als mijn broer mij belt. Hij verstaat mij wel, maar ik hem niet. Ik hoor dan alleen een beetje gekraak. Het is nogal frustrerend omdat hij wel naar Brazilie en Zuid-Afrika kan bellen (daar wonen vrienden van hem), maar niet naar ons in Nederland.

• JvdS
Vaag, het werkt nu hartstikke goed en we hebben niets veranderd!
Ook skype out werkt prima!

Waarschijnlijk een verkeerde connectie (latency?).

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Ik heb hetzelfde of iets dergelijks. Ik gebruik een Plantronics 2500 Bluetooth Headset in combinatie met een Sitecom 500 dongle. Dit geeft (om nog niet ontdekte reden) af en toe zeer sterke ruis op het uitgaande kanaal. Bij Skype gebruik ik als tijdelijke remedie het even verbreken van de Bluetooth verbinding (door indrukken knopje op de headset) en dan de verbinding (knopje op de headset) herstellen.

Het is niet (bij mij in ieder geval) iets van Skype: een (test-) opname met de SoundRecorder van WindowsXP-pro kan hetzelfde aan het licht brengen.

Naar mijn idee heeft het iets te maken met het omschakelen van Windows' instellingen van en naar Bluetooth Audio.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Heeft ie toevallig een Nokia 6630? Daar zijn namelijk nogal wat probleempjes mee met 6630 <> bluetooth headsets / carkits. Firmware upgrade lost dat op, maar die is niet beschikbaar online, dus moet je naar een dealer o.i.d.
Pagina: 1