Ik wil een pagina op internet gebruiken om in te lezen, te verwerken enz. Om deze pagina te mogen lezen moet je met POST een user en password invoeren. Die informatie heb ik, maar ik kan dus niet iets doen als:
De pagina MOET de info als POST ontvangen en niet als GET. Als ik iets in de richting doe van:
Dan kom ik gewoon op de desbetreffende pagina terecht en is er niks aan de hand. Nou ben ik dus benieuwd of php de file voor mij kan lezen en kan verwerken met een POST zónder dat ik naar de pagina wordt doorverwezen met mn browser...
Ik vond een script op php.net dat iets in die richting probeert maar die kreeg ik niet aan de praat...
Is het script ergens anders voor bedoeld? (Volgens mij wel nl... maar zijn basics wel hetzelfde) Is het slim om zo'n script hier voor te schrijven? (Ik zou denken dat het makkelijker kan). Sorry voor deze te lange startpost maja bewijst iig dat ik genoeg zelf heb geprobeerd
. O en voordat iemand cURL zegt, dit kreeg ik ook niet aan de praat op mn WinXPSP2+IIS5.1+PHP...
PHP:
1
2
3
4
| $lines=file("remotefile.php?name=mrx&pass=secret"); foreach($lines as $line) { echo $line; } |
De pagina MOET de info als POST ontvangen en niet als GET. Als ik iets in de richting doe van:
code:
1
2
3
4
5
| <form method="post" action="remotefile.php"> <input type="hidden" name="name" value="mrx"> <input type="hidden" name="pass" value="secret"> <input type='submit' value='Klik hier'> </form> |
Dan kom ik gewoon op de desbetreffende pagina terecht en is er niks aan de hand. Nou ben ik dus benieuwd of php de file voor mij kan lezen en kan verwerken met een POST zónder dat ik naar de pagina wordt doorverwezen met mn browser...
Ik vond een script op php.net dat iets in die richting probeert maar die kreeg ik niet aan de praat...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| /*lukas at MORESPAM dot jhu dot edu 05-Mar-2005 04:29 Here's a function that I needed and couldn't use CURL... it helps you if you want to send the POST data (instead of GET) from one form to 2 or more other PHP scripts. Trust me... it's a life saver!! */ function HTTP_Post($URL,$data, $referrer="") { // parsing the given URL $URL_Info=parse_url($URL); // Building referrer if($referrer=="") // if not given use this script as referrer $referrer=$_SERVER["SCRIPT_URI"]; // making string from $data foreach($data as $key=>$value) $values[]="$key=".urlencode($value); $data_string=implode("&",$values); // Find out which port is needed - if not given use standard (=80) if(!isset($URL_Info["port"])) $URL_Info["port"]=80; // building POST-request: $request.="POST ".$URL_Info["path"]." HTTP/1.1\n"; $request.="Host: ".$URL_Info["host"]."\n"; $request.="Referer: $referer\n"; $request.="Content-type: application/x-www-form-urlencoded\n"; $request.="Content-length: ".strlen($data_string)."\n"; $request.="Connection: close\n"; $request.="\n"; $request.=$data_string."\n"; $fp = fsockopen($URL_Info["host"],$URL_Info["port"]); fputs($fp, $request); while(!feof($fp)) { $result .= fgets($fp, 128); } fclose($fp); return $result; } $output1=HTTP_Post("http://www.server1.com/script1.php",$_POST); $output2=HTTP_Post("http://www.server2.com/script2.php",$_POST); |
Is het script ergens anders voor bedoeld? (Volgens mij wel nl... maar zijn basics wel hetzelfde) Is het slim om zo'n script hier voor te schrijven? (Ik zou denken dat het makkelijker kan). Sorry voor deze te lange startpost maja bewijst iig dat ik genoeg zelf heb geprobeerd