Toon posts:

Domeinnaam registeren particulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het al mogelijk GRATIS een domeinnaam te registeren (www.domeinnaam.com of anders .nl) voor particulieren en zo ja, waar kan ik dat doen? Ik hoor een beetje verschillende info de laatste tijd. Wat met name belangrijk is, is of ik dan ook EIGENAAR ben van die domeinnaam.

BVD!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ligt eraan waar je hem laat registreren.
Je hebt van die online sites die je voor een prikkie er eentje kunnen aanbieden.
Officieel ben je dan nooit de eigelijke eigenaar van die naam.
Mocht zo'n naam door wat voor reden dan ook ineens heel bekend of beroemd worden, dan kunnen zij die domeinnaam claimen.
De andere manier is om via je provider, nee niet die gratis internet aanbieden, een domeinnaam aanvragen.
Je betaald dan de registratie en daarna krijg je bepaalde ruimte bij die provider voor een bepaald bedrag per maand.
Is alles rond en heb je uiteindelijk er eentje online, dan kun je met whois zien dat je daadwerkelijk ook de eigenaar bent.

Ik heb zo mijn eigen domeinnaam laten registreren via mijn provider Demon Internet.
Ik betaal nu 47,= per maand en ben ook daadwerkelijk zelf eigenaar van mijn domeinnaam.
Omdat ik al klant was bij Demon heb ik nu eigenlijk 2 accounts teglijk aanspreekbaar.
Dubbele ruimte dus, heb ik straks ruimte tekort op mijn eigen domeinnaam dat heb ik nog altijd de ruimte die ik met mijn Demon account had.
In principe kan ik nu dus 2 sites tegelijk laten lopen, mijn eigen domeinnaam en die op naam.demon.nl
Dus voordat je begint kijk eerst goed uit.
De domeinnamen voor partikulieren eindigend op .nl komen als het goed is binnenkort vrij.
Maar let dan wel op, je krijgt er een nummer tussen.
Wil je dan bijv. jansen.nl dan wordt het iets van jansen694.nl
Nee, als je als eerste een naam gaat aanvragen starten ze nooit met jansen001.nl
Ze pakken dan gewoon een random getal.
Registreer je een com, net, org o.i.d., dan kan je wel zelf een naam bedenken.
Let er wel bij op dat er al heel veel gereserveerd zijn.
Hoe langer dat je wacht hoe groter de kans is dat iemand anders hem al heeft geregistreerd.
In mijn geval heb ik gewoon mijn achternaam laten registreren.
Deze was in geen enkel geval al gereserveerd of geregistreerd.
Voor verdere familieleden ben ik zo fair geweest om alleen maar de .com versie te pakken, hebben hun ook nog een kans.

Veel succes, ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik zie nu dat je ook bij demon zit, voor 17,= per maand meer heb je ook een .com, .net, o.i.d. erbij.
En dan heb je trouwens ook nog die registratiekosten niet te vergeten.
Kijk maar eens op de mogelijkheden die Demon op hun eigen site heeft staan.
-------------------------------------
Je eigenlijke site blijft dus gewoon ernaast doorlopen.
Dubbel ruimte dus op de server van Demon.
Momenteel stuur ik alle bezoekers van marisael.demon.nl door naar mijn eigen domeinnaam marisael.com