Toon posts:

Speedtouch 510 icm sitecom router opeens een probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende thuisnetwerk situatie:

Adsl van KPN met daaraan direct de speedtouch 510, daarop aangesloten een sitecom broadband router (in de WAN poort uiteraard). In de sitecom router zit een switch ingebouwd waarop 2 pc's zijn aangesloten.
Dit heb ik 1 tot 2 jaar geleden geinstalleerd en heeft altijd goed gewerkt.
Interne subnet: 192.168.0.0/24
Ip sitecom router LAN zijde: 192.168.0.1
IP speedtouch 510: 10.0.0.138
De Sitecom krijgt zijn ip via dhcp toegewezen en geeft ook ip's via DHCP aan het LAN.

Gewoon een zeer eenvoudige situatie, maar het werkt niet meer! De aangesloten pc's kunnen wel de sitecom pingen en ook de speedtouch, maar de internet verbinding is verbroken.
De speedtouch blijft proberen verbinding te maken, maar dat gaat dus niet. Als ik nu een pc rechstreeks op het modem aansluit, dan werkt het weer perfect, de speedtouch bouwt zijn verbinding weer op en blijft het doen.
Zodra ik de LAN stekker uit de speedtouch trek verbreekt die meteen de internet verbinding. Wat op zich al heel vreemd is.
Zodra ik de sitecom weer aansluit wordt er geen verbinding meer met internet gemaakt. Ook buiten de WAN poort van de sitecom om geprobeerd, dus enkel de switch gebruiken, maar ook dat werkt niet. Er wordt geen verbinding gemaakt met internet. Wel als er een pc rechtstreeks aanhangt :?

Nu dacht ik (imo logisch) dat de sitecom defect moest zijn en heb dat ding daarom mee naar huis genomen en daar achter een andere speedtouch gehangen. En raad eens.. Het werkt hier perfect!

Wat kan dit zijn volgens jullie. Het meest logisch lijkt mij nu dat de speedtouch defect is. Helaas kan ik dat pas woensdagavond gaan uitproberen. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.