IN hoeverre is het mogelijk om je scenes te renderen met een ati x800xtpe? Kwaliteit enzo maken me allemaal niet uit wil gewoon wat meer snelheid, is dit te realiseren met een plugin ofzo? Ik heb gezocht maar kon niks vinden omdat ik duizenden resultaten kreeg die niet over mijn onderwerp gingen.
Echt raytracen of iets dergelijks kan niet met je videokaart.
Je kan wel gebruik maken van DirectX-shaders die je als materialen gebruikt, het blijft vrij beperkt, maar op zich werkt het wel goed. Zolang je goed geprogrammeerde shaders hebt kan je een heel behoorlijk resultaat krijgen, en het werkt allemaal realtime.
Je kan wel gebruik maken van DirectX-shaders die je als materialen gebruikt, het blijft vrij beperkt, maar op zich werkt het wel goed. Zolang je goed geprogrammeerde shaders hebt kan je een heel behoorlijk resultaat krijgen, en het werkt allemaal realtime.
Je krijgt hele snelle rendertijden en hele brakke kwaliteit met de preview-functie. Dat is gewoon rechtstreeks van je videokaart vandaan. Echte, goede renders versnellen met de videokaart kan standaard nog niet. Er zijn al wel oplossingen voor, met name van Nvidia, maar ik heb ze nog nergens in actie gezien. Dit is tot nog toe nog vooral toekomstmuziek. Maar als de beeldkwaliteit je echt niet boeit, dan is de preview functie een razendsnel alternatief. En in combinatie met pixel shaders kan dat nog mooie resultaten opleveren ook. Maar dat is wel meteen weer erg advanced, als je daarmee om kon gaan, stelde je waarschijnlijk deze vraag niet. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe ervaren je al bent.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dan heb je ook totaal geen belichting en anti alias. Dus het is erg lelijk. Maar voor camerawerk en animaties is het zeker ideaal
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Er bestaan wel speciale kaarten die je render proces ondersteunen maar in de regel heeft je kaart geen meerwaarde voor het renderen, dit is een pure cpu aangelegenheid. Je kan je viewports optimaliseren zodat het zo veel moglijk in de buurt komt van de uiteindelijke render. De directX shaders zijn een mogelijkheid(mogelijk vanaf DX9)... En max heeft natuurlijk de preview, die zou je kunnen gebuiken maar verwacht niet al te realistische beelden, een skylight zal je bijvoorbeeld nooit kunnen previewen... Hopelijk over een aantal jaartjes, wanneer we eindelijk met realtime skylight en reflections kunnen modelen....
Even een toevoeging: die renderkaarten zijn duur!Folkert schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:46:
Er bestaan wel speciale kaarten die je render proces ondersteunen maar in de regel heeft je kaart geen meerwaarde voor het renderen, dit is een pure cpu aangelegenheid. Je kan je viewports optimaliseren zodat het zo veel moglijk in de buurt komt van de uiteindelijke render. De directX shaders zijn een mogelijkheid(mogelijk vanaf DX9)... En max heeft natuurlijk de preview, die zou je kunnen gebuiken maar verwacht niet al te realistische beelden, een skylight zal je bijvoorbeeld nooit kunnen previewen... Hopelijk over een aantal jaartjes, wanneer we eindelijk met realtime skylight en reflections kunnen modelen....![]()
![]()
Die kaarten zijn idd beangstigend duur.... een aantal eenvoudige ingerichte pc's met snelle cpu's zou dan nog voordeliger zijn....(voor gebruik als renderfarm)
Voor de geinteresseerden:
http://www.artvps.com/products.ihtml?page=pureoverview
Voor de geinteresseerden:
http://www.artvps.com/products.ihtml?page=pureoverview
[ Voor 24% gewijzigd door Folkert op 21-03-2005 11:59 ]
2800 voor 1 zo'n kaart dus.. Niet echt rendabel voor een hobby-3d-er lijkt me..
Maar als je aardige papa hebt kun je wellicht de RenderDrive RD3500 vragen?
Kost ruim 10.000 euro's 
Dan kun je beter een aantal van deze systemen kopen ofzo:
Asrock K7S41GX moederbord 32,70 euro
AMD Athlon XP 2600+ CPU 70,99 euro
2 x 512 MB PC2700 DDR CL2.5 (Kingston ValueRAM) = 2 x 51,- euro
Zit je op zo'n 205 euro, excl. voeding (maar ik weet niet hoeveel van deze sets je op een goede voeding kunt aansluiten, maar die kosten kun je dus delen over verschillende sets), geen verzendkosten nog (dus komt sowieso wat duurder uit) en andere extra kosten (Denk aan wat zelfbouw spul om alles in 1 hok te bouwen ofzo, en netwerkkabel.. Harde schijf niet nodig, (vanaf LAN laten opstarten).. Maar dan heb je weer wel een (goede) server nodig.. Ofwel zo'n projectje kost je ook aardig wat (en dan nog stroomkosten
)
Tot zover deze nutteloze bijdrage
Maar als je aardige papa hebt kun je wellicht de RenderDrive RD3500 vragen?
Asrock K7S41GX moederbord 32,70 euro
AMD Athlon XP 2600+ CPU 70,99 euro
2 x 512 MB PC2700 DDR CL2.5 (Kingston ValueRAM) = 2 x 51,- euro
Zit je op zo'n 205 euro, excl. voeding (maar ik weet niet hoeveel van deze sets je op een goede voeding kunt aansluiten, maar die kosten kun je dus delen over verschillende sets), geen verzendkosten nog (dus komt sowieso wat duurder uit) en andere extra kosten (Denk aan wat zelfbouw spul om alles in 1 hok te bouwen ofzo, en netwerkkabel.. Harde schijf niet nodig, (vanaf LAN laten opstarten).. Maar dan heb je weer wel een (goede) server nodig.. Ofwel zo'n projectje kost je ook aardig wat (en dan nog stroomkosten
Tot zover deze nutteloze bijdrage
[ Voor 67% gewijzigd door wdekreij op 21-03-2005 14:23 ]
Anti-aliasing heb je wel: gewoon aanvinken bij je videokaart. Ook belichting heb je, alleen geen schaduwen. Verder klopt die wel.XLerator schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:47:
Dan heb je ook totaal geen belichting en anti alias. Dus het is erg lelijk. Maar voor camerawerk en animaties is het zeker ideaal
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Volgens mij zijn sommige nVidia GeForce kaarten softwarematig om te bouwen naar Quadro kaart, waarmee het dus wel schijnt te kunnen. En GeForce kaarten zijn niet zo heel duur.
Ah kijk, hier staat het:
klik
Ah kijk, hier staat het:
klik
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
En hoe zorg je er dan voor dat je met die systemen kan renderen? Je moet ze eerst allemaal verbinden met een GBit connectie lijkt me (of is 100mbit genoeg?) met de nodige switches, je hebt software nodig om er een cluster van te maken. En hoe makkelijk is het om zo'n cluster aan te sturen met 3dsmax? Of moet je dan 3dsmax op de cluster installeren oid? (Heb geen ervaringen met clusterswdekreij schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:16:
2800 voor 1 zo'n kaart dus.. Niet echt rendabel voor een hobby-3d-er lijkt me..
Maar als je aardige papa hebt kun je wellicht de RenderDrive RD3500 vragen?Kost ruim 10.000 euro's
Anti-alias kan je wel krijgen als je renderd (preview) in 2x resolutie, en vervolgens weer downscaled met bicubic filter. Krijg je best redelijke resultaten. Belichting met realistische schaduwen zijn wat lastiger.XLerator schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:47:
De betere renders maken goed gebruik van multi-processor-systemen, dus dat werkt in elk geval al. Daarnaast zijn eigenlijk alle serieuze renderers zo gebouwd dat ze goed een complete renderfarm in kunnen zetten om te renderen. Sommigen verdelen het werk dan per frame, anderen kunnen zelfs binnen een frame het werk verdelen. En al die renderers leveren daar ook de netwerksoftware voor mee. De hoeveelheid over te zenden data valt ook mee: de scene en textures worden doorgestuurd en terug komt zo ongeveer alleen het gerenderde resultaat. Werkt dus allemaal goed.GambitRS schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:57:
[...]
En hoe zorg je er dan voor dat je met die systemen kan renderen? Je moet ze eerst allemaal verbinden met een GBit connectie lijkt me (of is 100mbit genoeg?) met de nodige switches, je hebt software nodig om er een cluster van te maken. En hoe makkelijk is het om zo'n cluster aan te sturen met 3dsmax? Of moet je dan 3dsmax op de cluster installeren oid? (Heb geen ervaringen met clusters)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Pagina: 1