Toon posts:

Voeding Geeft Geen RPM aan

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net een nieuwe voeding aangeschaft. De Zalman ZM400B-APS 400 Watt. Na hem te hebben geïnstalleerd, en de 2 snoeren (de atx12V en ATX Power Connecter) te hebben aangesloten startte ik de computer op. Tot zo ver ging alles goed. Nadat de pc volledig was opgestart was ik benieuwd op hoeveel rpm de koeler van de voeding draaide. Maar kreeg deze niet te zien. Ik heb het in Everest Home Edition geprobeerd en in Asus probe. In Asus probe kreeg ik de melding dat de Power Fan below threshold was. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat er aan de hand is? Houd dit in dat de voeding die ik heb aangeschaft kapot is? Of ondersteund deze voeding het weergeven van het aantal round per second niet, de spanningswaarden zijn namelijk wel gewoon te zien.

Alvast bedankt voor de moeite, Groet Marc.

Verwijderd

Heb je een rood-geel-zwart draadje van de fan op je moederbord aangesloten? Het gele draadje heb je namelijk nodig om de rpm's uit te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:23:
Heb je een rood-geel-zwart draadje van de fan op je moederbord aangesloten? Het gele draadje heb je namelijk nodig om de rpm's uit te lezen
Die heb ik er niet tussen zitten, ik neem aan dat je een standaard atx12v aansluiting bedoelt.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Dit is gewoon normaal.

Ikzelf heb die voeding ook en het enige verschil is dat die fan die erin zit speciaal langzaam draait omdat de rest passief gekoelt is. (de voeding)

Maak je er geen zorgen over.

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:12
De fan van de voeding moet op het moederbord aangesloten worden via een connector om de snelheid te meten.

Stekkertje ziet eruit zoals het stekkertje op de middelste rij plaatjes helemaal rechts (PSU fan RPM connector), kleur van de draadjes kan anders zijn.

Als je die stekker hebt moet je die op een fan connector op je moederbord prikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/upload/allin1cable0311.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:27:
[...]

Die heb ik er niet tussen zitten, ik neem aan dat je een standaard atx12v aansluiting bedoelt.
Ik bedoel een fanconnector. Als je die namelijk op je moederbord aansluit, kun je de rpm's uitlezen

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zo'n idee dat die er bij de TS niet op zit, anders had hij em waarschijnlijk wel aangesloten. Met de 20/24 polige ATX connector of de 4-pins 12V processorconnector zal je nevernooitniet een fanspeed uit kunnen lezen. Daar heb je echt zo'n 3 pins fan-stekker voor nodig.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoals je op de zalman site kan vinden zit er geen rpm stekkertje op deze voeding. Je kan dus niet het toerental uitlezen. De melding die de Asusprobe geeft zal te maken hebben met het feit dat hij geen signaal krijgt en dus denkt dat de fan niet draait.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een schem met registratievoorwaarden te zien. Blijkbaar ben je daar iets te snel doorheengeklikt, want als je die voorwaarden aangehouden had ,was deze topic niet nodig geweest.

GoT is er namelijk voor vragen waar je niet uitkomt na zelf op zoek gegaan te zijn en even logisch nagedacht te hebben. Het moge duidelijk zijn dat er geen RPM-metertje op die fan zit, dat staat op de Zalman site en allicht ook in de handleiding. En simpelweg logisch beredenerend is er dan geen manier om die voedingfansnelheid aan het moederbord door te geven :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.