Toon posts:

Hoe DVD-files converteren naar normale AVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit wat te spelen met trial-versies van video-bewerkingsprogramma's. Moet mijn zus namelijk eens zien uit te leggen hoe ze filmpjes van haar zoontje kan monteren.
Bij gebrek aan een videocamera (die heeft zij natuurlijk wél...) wil ik het volgende doen : DVD'tje rippen en de bestanden omzetten naar AVI. Echter : als ik dat doe met bijvoorbeeld Gordian Knot, dan wordt het altijd weer een DIVX of XVID filmpje. En dat kan niet worden geimporteerd door bijvoorbeeld Pinnacle of AVID FreeDV.

Kent iemand een programma waarmee e.e.a te converteren is naar een normaal, volledig AVI bestand ? Dus zonder codering. Het liefst een programma waarmee iemand zoiets al heeft gedaan, ik heb nl. ontzettend veel shareware/freeware dingen gedownload en getest, maar niks heeft tot nu toe gewerkt.

Groeten, alvast bedankt,

André

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar als je een film naar avi gaat converten zonder een codec, dan wordt hij toch ontzettend groot? Ofniet? Anders zou je bijvoorbeeld gewoon je dvd kunnen rippen zoals je zei naar divx etc. en dan hem ongecodeerd wegschrijven met virtualdub.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je realiseert je dat een uncompressed AVI van 640x480 op 30 fps ongeveer 26 Megabyte per seconde in beslag zal nemen? Is het geen idee eens te kijken naar mogelijkheden om Pinnacle wel compressed AVI's in te laten lezen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het hoeft ook niet helemaal zónder codering (er zijn ik weet niet hoeveel codecs volgens mij), maar DIVX en XVID eet ie in ieder geval niet. Dus, mocht iemand nog een suggestie hebben voor een andere codering (en dan ook het programma weten om het om te zetten....), graag. Probleem is dat ik door de verschillende converters inmiddels door de bomen het bos niet meer zie, dus wellicht stel ik gewoon een ultra-domme vraag :-)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 11:18
Probeer Dvd2Avi in combinatie met de Panasonic Digital Video (DV) codec. Dan kun je gaan werken in DV net als je zult gaan doen bij de video's afkomstig van een DV camera.

Beide (programma en codec) zijn makkelijk te vinden via het internet m.b.v een zoekmachine. ( www.yahoo.com , www.alltheweb.com enz.)