Gigabyte GA-6WMM7 4.1, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik heb hier zo'n boardje liggen alleen komt de manual totaal niet overeen met het board. Hoe sluit ik in godsnaam de power sw en dergelijke aan?

Het wordt ook niet duidelijk op het board aangegeven :/

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:04

angerfist-yentl

vake bei te bange!

dat heb ik ook gehad bij een pentium 3 :P gewoon wat proberen :P (brand niet door afzow :P)

Vake bei te bange

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de power en resetswitch kun je gewoon uit gaan vinden met een schroevedraaier, ledjes wordt dan alleen een wat groter probleem.
Is dit een OEM ding wat je hebt liggen/

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Als je goed kijkt op het bord zelf zie je dat er meestal wel bij staat waar wat moet. Het is iig niet echt praktisch maar op die manier heb je toch een richtlijn. ;)

• Spixo
Terw_Dan schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:25:
de power en resetswitch kun je gewoon uit gaan vinden met een schroevedraaier, ledjes wordt dan alleen een wat groter probleem.
Is dit een OEM ding wat je hebt liggen/
Packerd Bell board ;)

Ik ga denk ik gewoon eens frotten...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eigenlijk kun je weinig verkeerd doen met de power switch en bijbehorende LEDjes aan te sluiten. In mijn ervaring weet je gewoon dat je + en - verkeerd hebt aangesloten als het niet werkt :P

En dan draai je het gewoon om.

Erger zou natuurlijk zijn als de geprinte aanduiding op het moederbord niet klopt (dit gebeurd wel eens!) of niet volledig is.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Zijn de pinnetjes niet gekleurd in oranje, groen, grijs, rood enzo??? ik bedoel dan het stukje plastic waar de pin uitkomt. Meestal kun je dan zien aan de kleur van het stekkertje welk stekkertje op welk setje pinnen moet :D

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Spixo
jealma schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:43:
Zijn de pinnetjes niet gekleurd in oranje, groen, grijs, rood enzo??? ik bedoel dan het stukje plastic waar de pin uitkomt. Meestal kun je dan zien aan de kleur van het stekkertje welk stekkertje op welk setje pinnen moet :D
Op het mobo zit wel een strook pinnetjes waar ze op moeten maar daar staat niets bij ;) gokwerk dus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ricardo87 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:46:
[...]

Op het mobo zit wel een strook pinnetjes waar ze op moeten maar daar staat niets bij ;) gokwerk dus
Gokwerk :?

Niet bepaald. Gewoon nagaan wat elke pin doet, dat noteren. Eerst met een schroevendraaier of losse knop uitzoeken wat power en wat reset is, dan als je die twee hebt terwijl het bord aanstaat en iets met HDD doet (scandisk draaien oid) dmv een ledje de pins en polariteit van PWR en HDD LED zoeken.

Systematisch uitzoeken noem je zoiets :7

Oslik blyat! Oslik!

• Spixo
dion_b schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:06:
[...]

Gokwerk :?

Niet bepaald. Gewoon nagaan wat elke pin doet, dat noteren. Eerst met een schroevendraaier of losse knop uitzoeken wat power en wat reset is, dan als je die twee hebt terwijl het bord aanstaat en iets met HDD doet (scandisk draaien oid) dmv een ledje de pins en polariteit van PWR en HDD LED zoeken.

Systematisch uitzoeken noem je zoiets :7
Ik heb even goed gekeken (opnieuw ;))

Er "hoort" een jumperrij J5 te zitten volgens de manual. Die zit ook op het mobo (de soldeerpunten). Ik kan dus niets aansluiten.

Vlak daarnaast is wel een "Packerd Bell" aansluiting waar jumpers opkunnen. Een schroevendraaier daar tussendoor halen heeft geen success.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toch moet je daar bij die Packard Bell aansluitingen zijn.

* dion_b heeft genoeg van die bordjes - uit PBs - voorbij zien komen, maar weet helaas pinout niet uit hoofd...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1