Verschillende Videokaarten op A8N-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Bartman12321
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01 21:32
Ik ben van plan de A8N-SLI Deluxe te kopen, nu wil ik daar 3 of 4 beeldschermen op aansluiten.
Om de kosten een beetje te drukken wil ik een duurdere kaart gebruiken (6600 GT) en voor de andere schermen een goedkoop kaartje (X300 ofzo).
Maar is het met dit moederbord wel mogelijk om 2 verschillende kaarten te gebruiken in de 2 PCI-e sloten?

Kan iemand mij antwoord geven?

Thanks

Verwijderd

ik kan je niet echt helpen omdat ik hiermee geen ervaring heb maar ik denk dat het geen goed idee is om 3-4 schermen aan te sluiten op een pc. Ik denk trouwens ook dat je er dan toch minstens 2 geforce 6600 GT voor nodig hebt omdat 3-4 beeldschermen refreshen toch wel wat vraagt van je grafische kaart.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:01:
ik kan je niet echt helpen omdat ik hiermee geen ervaring heb maar ik denk dat het geen goed idee is om 3-4 schermen aan te sluiten op een pc. Ik denk trouwens ook dat je er dan toch minstens 2 geforce 6600 GT voor nodig hebt omdat 3-4 beeldschermen refreshen toch wel wat vraagt van je grafische kaart.
Wat is dat voor een onzin.
Iedere kaart met meerdere aansluiting kan in princiepe 2 monitoren aan.
Ook op hogere refreshrates.

:)

Verwijderd

dat kan wel, maar dan kun je beter 2 nvidiakaarten nemen(ivm drivers), je kunt dan niet sli draaien, maar je kunt er wel meerdere beeldschermen aanhangen

correct me if i'm wrong

Verwijderd

Volgens mij moet dat wel lukken. Aleen zou ik dan voor 2 kaarten gaan van dezelfde fabrikant: 2x nVidia of 2x ATI. Dit i.v.m. drivers die niet lekker samen kunnen/willen werken.

[disclaimer]
Zeker weten doe ik het niet, ik denk het alleen maar ...
[/disclaimer]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Ati en nVidia kunnen idd wel gewoon naastelkaar.

Er kunnen wel kleine problemen komen, als je ze gaat wisselen (zeg maar dat de nVidia ineens de primaire kaart word en de Ati secondair, of andersom)

Zie ook:
http://graphics.tomshardw...3/sli-performance-32.html

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
Wat jij wil is volgens mij niet mogelijk,als je twee video kaarten aansluit op sli dan werken ze samen als een kaart het signaal voor de monitoren gaat altijd via de eerste videokaart, als je sli uitschakeld dan werkt alleen de eerste videokaart zodoende kan je geen monitor aansluiten op de tweede videokaart.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• Bartman12321
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01 21:32
Ok het blijkt dus mogelijk te zijn.

Bedankt
Pagina: 1