Toon posts:

[XP] PC hangt na controleren geheugen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik het probleem met mijn pc dat als ik hem aan druk , hij niet meer door wil starten , dus fans gaan draaien , lampjes van HD branden , maar na de gebruikelijke vertoning van alle schijven , doet hij gewoon niks meer , hij stopt als het ware met opstarten .

Ik besloot dus om Xp opnieuw te installeren , na dit gedaan te hebben , en de pc opnieuw opstart om naar de instel pagina's van XP te gaan , gebeurd hetzelfde , hij stopt weer met opstarten.

Intel Pentium 4 1397 Mhz
nVidia mx440 128mb
512 MB-ram pc133

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn , zo ja hoet het te verhelpen is..?

M.vr.Gr

Nick

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 16:46 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Definieer "stopt" eens aub :) Blijft het scherm zwart, blijft het scherm hangen bij een bepaald beeld?

Kan je bijvoorbeeld wel f8 drukken en dan de veilige modus starten?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:47:
Definieer "stopt" eens aub :) Blijft het scherm zwart, blijft het scherm hangen bij een bepaald beeld?

Kan je bijvoorbeeld wel f8 drukken en dan de veilige modus starten?
Nee opstarten in veilige modus werkt ook niet , en de pc blijft hangen na het scherm waarin de''memory test'' plaats vindt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 14:41
probeer eens ander geheugen

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ander geheugen voor de hand , en om nou veel geld uit geven aan iets waarvan niet zeker is dat dat de oorzaak is lijkt me een vrij groot risico.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 00:21

Guldan

Thee-Nerd

Trek de power stekker uit de hardeschijf eens los. Als he goed is moet je PC dan een fout geven omdat ie windows niet kan vinden. (Operating system not found of dergelijk) )Als ie dat wel doet, ligt kans dat het aan de hdd ligt. Anders zul je toch onderedlen moeten vervangen. Ook kun je proberen om bijv uit de cd-rom speler de power stekker te halen en kijken of hij dan doorboot. Als hij dat wel doet, dan is waarschijnlijk je voeding te slap om alle onderdelen aan te sturen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Mag ik daarnaast vragen hoe je XP opnieuw kan installeren als je PC blijft hangen tijdens het initialiseren van je geheugen? :)

PC start niet op [XP] > [XP] PC hangt na controleren geheugen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het klinkt, zoals andere mensen al opperden, aan kapot geheugen. Probeer MemTest86 eens te draaien. Als je die al niet eens kan starten, dan ligt het probleem niet softwarematig, maar puur hardwarematig :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:52:
Ik pas je topictitel even aan. Mag ik daarnaast vragen hoe je XP opnieuw kan installeren als je PC blijft hangen tijdens het initialiseren van je geheugen? :)

PC start niet op [XP] > [XP] PC hangt bij controleren geheugen? *
Nee de memory test gaat ''gewoon'' goed , maar het proces wat daarna hoort te beginnen wil niet starten , het opstarten van windows dus.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 00:21

Guldan

Thee-Nerd

Heb je mijn dingen al geprobeerd? Het kan namelijk bijna overal aan liggen namelijk.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Mijn eerste vraag: Hoe is je Windowsinstallatie verlopen? Ik lees dat je in ieder geval Windows opnieuw geïnstalleerd hebt. Toen bootte je computer dus wel goed, alleen toen bootte ie naar de CD-Rom.
Heb je toen je schijf geformateerd?
Het kan namelijk zo zijn dat de MBR niet helemaal goed meer is. Om dit te repareren moet je weer booten met de XP cd erin. Dan naar de repairconsole gaan en daar fixboot en fixmbr intikken allebei gevolgd door een enter.

Veel succes
Pagina: 1