Toon posts:

A8N-SLI Deluxe meldt "Your Computer CPU Fan Fail"

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik draai mijn asus A8N-SLI Deluxe nu voor het eerst en meteen heb ik een:

***Warning: Your Computer CPU Fan Fail***

Dat terwijl de fan gewoon draait !!!? En in de bios knippert de CPU Fan Speed

Specs. A8N-SLI deluxe, AMD64 3000+, corsair 2*256 3200twinxll, Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, Coolergiant AX, 480W (2 fans). Ligt het misschien aan de voeding? omdat de voeding 2 apparte stroomkanalen heeft?

Als ik het stekkertje van de cpu fan in het moederbord steek in de gleuf van de cpu fan natuurlijk en ik start em op gaat ie draaien daarna staat ie weer eventjes stil en daarna draait ie weer door !!!? Maaaaar als ik em in de chassisfan gleuf stop draait ie meteen goed door zonder problemen...
Is mijn moederbord kapot ?

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN ???

Alvast bedankt

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 15:51
Bekend probleem, welke bios heb je? Ik heb sinds bios 1006 er weinig last meer van. In windows wordt de RPM wel correct weergegeven (via Asus probe)

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Topicstarter
The Cheese schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:32:
Bekend probleem, welke bios heb je? Ik heb sinds bios 1006 er weinig last meer van. In windows wordt de RPM wel correct weergegeven (via Asus probe)
hmm, Goede vraag heb ik nog niet naar gekeken maar kan het daar aan liggen dat ie de rpm niet aan geeft trouwens hij geeft em wel aan maar hij knipperd de hele tijd.

Maar het kan dus aan de bios liggen dat zodra ik de pc start de fan ff aan gaat en gelijk weer uitvalt en daarna weer aan gaat en dan blijft ie aan ?

Bios v6.00PG

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Indien je zelf je CPU inclusief koeler hebt geplaatst, kijk dan of de koeler er goed strak opzit, en of je niet hebt geknoeit met koelpastta...

Als dat namelijk twee soldeerpuntjes geleid kan dat ook tot zulke meldingen leiden...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst en verduidelijkt. Gillen is echt niet nodig, het is hier geen disney.com ;)

Verwijderd

Kijk eens in BIOS. Daar heb je QFan aanstaan.
Zet die uit en je krijgt de melding niet meer.
Ik heb ook een A8N SLI Deluxe icm met een A63 3000+ (@3800+ + CnQ aan
QFAn werkt i.c.m. CnQ en tsja je A64 3000+ blijft zo koel dat de fan niet sneller wil draaien.
Met QFan uit krijg je de melding niet meer.
Asus moet de threshold verlagen naar 100rpm of gedurende de POST het toerental verhogen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:53:
Titel ontcapst en verduidelijkt. Gillen is echt niet nodig, het is hier geen disney.com ;)
;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

je rpm kabeltje zit natuurlijk gewoon op je moederbord he :)

Verwijderd

Dat zal wel de AWARD BIOS software versie zijn, niet de ASUS BIOS die er in zit.
Die zijn meestal in deze vorm: 100x (waarbij x dus een cijfer is) B)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Got HUISREGELS !!!

Dat komt best schreeuwerig/opdringerig over, nietwaar? Jouw topictitel ook namelijk :o

Verder lees ik totaal niets over wat je zelf al gezocht hebt, wat jammer is, want dit is vaker voorbijgekomen...

GoT is er voor de vragen waar je met zelf zoeken niet uitkomt, niet een helpdesk waar je gewoon zonder eigen inzet een probleem kunt dumpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.