Toon posts:

iiyama pl-e435s dode pixels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuw tft scherm gekocht... De IIyama pro-lite E435S
Dit leek me een mooi scherm, ivm de 10ms response tijd... Alleen na een uur of 10 popte er een dood pixel tevoorschijn... Nou... dat kan gebeuren, dus ik naar de winkel vandaag om em te ruilen, en ook dvi kabeltje erbij gekocht nog even. Ik kreeg gewoon een nieuw scherm mee, geen probleem; maar bij het aansluiten merk ik gelijk al, dat er wederom een nieuw kapot (sub)pixel is. Ik ben hier niet echt blij mee. IIyama is voor zover ik weet een goed merk, dus ik ben een beetje verbaasd... Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik weet niet wat ik moet doen namelijk... weer ruilen of een ander scherm kopen, en welk scherm dan...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
helaas heb je altijd een kans op dode pixels, ik zou er gewoon weer mee terug gaan om te kijken of je em nog kan ruilen

je zou wel een ander scherm kunnen kopen, maar daar heb je net zo goed de kans op dode pixels

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de eerste 435's hebben hier last van bij nieuwere exemplaren is dit verholpen en heb je nog maar weinig kans op dode pixels, ik hoop dat je een goed exemplaar kan bemachtigen en koop anders een 431

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat je een nieuw scherm meekrijgt is een mazzeltje, in principe hanteert Iiyama en (bijna) alle andere merken een andere richtlijk met betrekking tot het aantal dode (sub)pixels voordat ze tot omruil overgaan

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
je mag de eerste 8 dagen gewoon ruilen bij defecten... dat is wel lief van de mycom, en daar ga ik dan ook volop van profiteren... ik heb nog een week, dus desnoods neem ik elke dag een nieuw scherm mee als ik uit school kom ofzo :P

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
Als je toch steeds mag ruilen, waarom vraag je dan niet of ze eerst even willen testen of er geen defecten inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
omdat de defecten niet metteen optreden mestal, maar pas in de eerste levensuren... die zijn het belangrijkste, dan treden ws meer defecten op dan in de 2 jaar daarna ofzo.
Ik heb mn 3e ook wel even laten testen in de winkel hoor, just in case, en deze doet t goed, alleen nu hopen dattie t morgen ook nog goed doet...

Verwijderd

Sorry hoor, maar stel je aub niet aan ik weet dat je erg vind.

Ik had ook met me Dell 1901FP 3 dooie subpixels maar ik zie ze nooit kweet het alleen omdat ik test proggie had.

De kans is gewoon groot dat je dooie pixel hebt moet je mee leren leven.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden ook zo'n iiyama e435s gekocht en er bleek ook ergens aan de zijkant een klein dood puntje te zitten (subpixel?). Je ziet het ook bijna niet, alleen met een testprogje viel het me op na intensief over het scherm te speuren. Ik ga het scherm daarom ook niet ruilen (ondanks dat ik bij mediamarkt 8 dagen omruilgarantie heb), omdat ik er verder erg tevreden mee ben.

Moet er wel bij zeggen dat dit mn 3e e435s is... bij de eerste die ik haalde zat er een verkeerde kleur in de verpakking, welke ook nog es showmodel bleek te zijn geweest. Tweede was eentje die al open was geweest en de stroomkabel van miste. Het scherm gaf ook allemaal witte puntjes (beruchte 'sterrenhemel'). De derde was pas goed. Dus vandaar dat ik 1 onopvallend dood subpixeltje ook totaal niet erg vind. Ben te bang dat ik bij omruilen wéér een ander brak scherm krijg ;)

[edit] het is trouwens een ander verhaal bij oplichtende pixels. Daar zou ik wel mee terug gaan, want constant een (bijv.) felrode pixel in beeld is erg irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 19-03-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was dus bij de tweede het geval, een rode pixel zat ergens in het midden van het beeld. (later overleed de pixel trouwens helemaal) Bij de eerste die ik kocht was er een zwarte pixel, ook vrij centraal in het beeld en nog een aan de zijkant met n kleurtje. Dat laatste is iets minder vervelend, maar ik moet voor school gebouwen in autocad ontwerpen, dus dan is zo'n pixel erg storend... De derde die ik nu heb is gewoon in orde, alleen als het gehele scherm zwart is en je kijkt heel goed is hier en daar een oplichtende pixel te dien (als je heel dicht op t scherm zit). Daar kan ik goed mee leven verder...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 07:58
Ik heb op mijn secundaire 431S een groene hot pixel een beetje in het midden. Normaal heb je er geen last van, maar in games is het best wel irritant.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik had zelf niet verwacht dat het zo'n groot issue zou zijn.. als ik het vergelijk met de tft's op mijn laptop van school (ibm thinkpad t42)... Ik ken niemand die last heeft gehad van een dood pixel, maar op losse tft's is het kennelijk heel anders |:(

• Palomar
  • Niet online
mwah, op laptops heb je net zo goed dode pixels hoor ;) (heb zelf ook een paar op mn laptop). En ook niet iedereen let zo goed op dode pixels. Meestal merk je het niet eens...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:36:
Sorry hoor, maar stel je aub niet aan ik weet dat je erg vind.

Ik had ook met me Dell 1901FP 3 dooie subpixels maar ik zie ze nooit kweet het alleen omdat ik test proggie had.

De kans is gewoon groot dat je dooie pixel hebt moet je mee leren leven.
Iiyama geeft tegenwoordig 100% pixelgarantie, dit moet dan wel via de winkel worden geregeld, maar je hebt er wel recht op als je zo'n scherm hebt, dus die opmerking van jou gaat niet op. (gelukkig)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Waarom stel je die vraag niet gewoon hier: [rml][ 17" TFT] Iiyama ProLite E435S - ervaringen?[/rml]

topicstarter?!!?

Verwijderd

Elk soort LCD scherm heeft fisico op dode pixels, m'n moeders Nokia 3310 had er een, een van m'n Nintendo DS-en had er een, maar dat is allemaal opgelost door garantie. Overigens heb ik een E-Yama en Iiyamascherm naast elkaar, geen van beide dooie pixels. Vroeger was het zo dat IIyama garantie gaf op 2 of meer defecte subpixels, tegenwoordig blijkbaar 100%.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

heb nu 2 tft's gekocht. alletwee bij Mycom. een 17"en een 21". Heb ze gewoon uit de doos laten halen en vervolgens de basis kleuren fulscreen laten tonen. OP die manier zie je direct of er iets mis is. Die 21"had dus idd een pixel die een eigen leven had en ging dus niet mee.

Wat ik overigens wel tof vond van mycom A'foort was dat ze bereid waren om de kaart samen met een specifieke videokaart te tonen. Weet niet meer welke het was, maar kaartje zat ergens in de richting van de 400 eurie. Samen met dat 21"schermpje wilde ze de moeite dus wel nemen. Vond ik echt netjes!

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
k heb t volgens mij al eerder gezegd, maar de defecten hoeven niet perse meteen in te treden. Bij mij werd ontstonden de dode pixels enkele uren later...

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:43:
Vroeger was het zo dat IIyama garantie gaf op 2 of meer defecte subpixels, tegenwoordig blijkbaar 100%.
Nee hoor, IIyama heeft geen 100% garantie. Iig op de IIyama site staat het volgende:
iiyama zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer pixels stuk zijn dan aanvaardbaar. In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte subpixels. Bij een LCD monitor van 20 inch of meer is dit het geval bij meer dan 4 defecte subpixels. Deze omruilgarantie wordt enkel gegeven binnen acht dagen na aankoop. Na deze acht dagen worden monitoren alleen omgeruild wanneer zij buiten de standaard ISO13406-2 klasse II vallen.
Pagina: 1