Heej, ik ben sinds kort bezig met C++. Nu wil ik een programma'tje wat ik heb gemaakt in de achtergrond laten lopen. Hoe kan ik dit doen?
Thx alvast!
Thx alvast!
Dat je niet kan zien dat een bepaald programma (in dit geval de mijne) loopt. Het programma moet dus net zoiets als taakbeheer op de achtergrond lopen.Palinchron schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:38:
Wat bedoel je precies met "op de achtergrond"?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
[ Voor 4% gewijzigd door MrBucket op 19-03-2005 15:50 ]
? waar moet 'k dees neerzette? of is dit geen code ofzo:S
Het is code om elk willekeurig programma in de achtergrond te laten lopen onder *nix systemen. Heeft totaal niks met C++ te maken, en is voor jou dan ook volkomen irrelevant.Luukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:49:
[...]
Geintje van MSAlters... daarmee start je onder unix het programma a.out op die op de achtergrond loopt.Luukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:49:
[...]
Dit is voor Linux shell. In je start-post vermeldt je niet op welk platform je werkt.Luukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:49:
[...]
Duh, de achtergrond heeft niets met C++ te maken en alles met de shell (wat een onderdeel is van het OS). Vandaar dat ik de echte vraag beantwoord, zonder me te laten leiden door een overhaaste techniekkeuze.GlowMouse schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:51:
[...]
Het is code om elk willekeurig programma in de achtergrond te laten lopen onder *nix systemen. Heeft totaal niks met C++ te maken, en is voor jou dan ook volkomen irrelevant.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Nog steeds eitjeLuukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:59:
hmzz..okeej. In ieder geval weet ik al dat dit iets moeilijkers isHet probleem is tevens, dat als ik iemand anders dat programma stuur dat ie daar ook gelijk op de achtergrond moet gaan lopen...
kej! maarre sorry voor dit n00b-vraagje: hoe maak ik geen venster danPalinchron schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:04:
Ik zie niet wat het probleem is. Als je geen venstertje maakt draait hij toch automatisch op de achtergrond?
MSalters: dat is mooi, maar dat beantwoord de vraag niet. Hij wil weten hoe je het in c++ kan doen. Als je die vraag niet kan beantwoorden hoef je dus ook geen andere oplossing te geven, die werkt voor het OS dat jij toevallig hebt gekozen.
[ Voor 50% gewijzigd door RedLizard op 19-03-2005 16:11 ]
door misschien bij het begin van je tutorial/boek te beginnen ipv achteraan?Luukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:07:
[...]
kej! maarre sorry voor dit n00b-vraagje: hoe maak ik geen venster dan
[ Voor 27% gewijzigd door Soultaker op 19-03-2005 16:15 ]
Juist niet. Veel tutorials beginnen met de standaard C programmastart, en introduceren later pas alternatieve startfuncties als WinMain.Erkens schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:12:
[...]
door misschien bij het begin van je tutorial/boek te beginnen ipv achteraan?
hmzz...dit is de code:Palinchron schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:08:
Je zoekt de code op waar je het venster maakt, en sloopt dat eruit?
edit:
Ik denk dat je een commandline tooltje hebt gemaakt. Krijg je zo'n (leeg) zwart venstertje als het programma wordt gestart?
Terecht, want de Win32 API heeft geen ruk met C of C++ te maken. De reden dat je wel vooraan je boek moet beginnen is dat je dan eerst de taal leert kennen en dan ook het onderscheid leert tussen functionaliteit van de taal, functionaliteit van de standaard library en platform-specifieke functionaliteit zoals Windows API calls.Palinchron schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:14:
Juist niet. Veel tutorials beginnen met de standaard C programmastart, en introduceren later pas alternatieve startfuncties als WinMain.
[ Voor 30% gewijzigd door Soultaker op 19-03-2005 16:17 ]
Koop anders Virusontwikkeling voor DummiesLuukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:59:
hmzz..okeej. In ieder geval weet ik al dat dit iets moeilijkers isHet probleem is tevens, dat als ik iemand anders dat programma stuur dat ie daar ook gelijk op de achtergrond moet gaan lopen...
Permanent wintericon!
[ Voor 66% gewijzigd door RedLizard op 19-03-2005 16:19 ]
Da's geen standaard C++ als ik het zo zie, dan zou het std::system moeten zijn.Luukieeee schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:15:
[...]
hmzz...dit is de code:
#include <cstdlib>
#include <iostream>
int main(int argc, char *argv[])
{
system("title test");
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}
wat moet ik weghalen?
En als ik wist hoe dit moest? Thx alvast, dat in ieder geval maar kweet dan nog niet hoe ik wat moet maken.MSalters schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:27:
[...]
Da's geen standaard C++ als ik het zo zie, dan zou het std::system moeten zijn.
Maar de C++ code is voor de rest niet Windows of Unix specifiek. Beide gebruiken een al aanwezig window om de eventuele <iostream> output te laten zien, en er is geen speciale GUI code gebruikt.
Nu gebruik je dus Windows, gezien je aanroep van PAUSE, en je beschrijving van een opkomend window. In dat geval moet je de MSDN eens bekijken. Het is relatief makkelijk om zo'n standaard C++ programma om te bouwen naar een Windows Service. .INF file'tje erbij, daarop rechts klikken ->install en de service draait daarna onzichtbaar (lees:niet op de desktop).
idd dat denk ik ook al de hele topic lang...Wokkels schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:17:
[...]
Koop anders Virusontwikkeling voor Dummies
serieus: klinkt niet echt als een 'lief' progje wat je probeert te schrijven![]()
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dit topic is gesloten.
![]()