Toon posts:

Verkeer over twee NICs, dubbele snelheid mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows xp machine met 2 3com 10/100 netwerk kaartjes. Nu wil ik dat als ik een file ga downloaden van een gedeelde map op die computer dat het verkeer over die 2 netwerk kaarten gaat.

Ik wil dus dat ik dan als het ware een 200mbit verbinding heb.

Waarom post ik dit hier.

Het is eigenlijk geen netwerk probleem. Ik moet alleen weten welk programma dit kan en of windows het zelf mischien kan. Dus vandaar SA.

Wat heb ik zelf al gedaan:

Ik heb de search gebruikt maar helaas kan ik niet vinden over wat ik wil. Als ik op Load Balaning ga zoeken dan kom ik een hoop over clustering tegen. Dat geld ook voor google. Ik weet eigenlijk niet goed op welke trefwoorden ik moet zoeken.

Verdere info die mischieen noodzakelijk is

IP NIC 1: 192.168.2.150
IP NIC 2: 192.168.2.160
Meer hard/software info is niet nodig neem ik aan...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga hem toch naar NT verplaatsen :) Ondanks dat de vraag over software gaat is deze zodanig netwerkspecifiek dat je daar meer kans op een oplossing hebt :) Ik pas je topictitel ook even aan

[SA]-[2 netwerk kaarten load balance] > Verkeer over twee NICs, dubbele snelheid mogelijk? *
SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Het leuke is alleen dat dit regelrecht in de NT-faq staat ;)

FAQ - Network Troubleshooting

Succes ermee :P

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hopelijk heb je wel een redelijke switch die dit ondersteund? :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat is de vraag... Ik heb een gewoone huis en "tuin" Benq van een jaar of 2 oud en een oude 19" 3com Link Switch 3000 met 8 poorten... maar die kan ik niet op internet terug vinden dus ik heb eigk geen idee...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

trunking heb je geschikte hardware voor nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
met de juiste hardware (lees netwerk kaarten en switch ) is het geen probleem

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Je hebt GEEN speciale switch en netwerkkaarten nodig. Lees daarvoor maar de documentatie bij de linux ifenslave/bonding programma's.
Voor windows zou ik het programma BASP van broadcom aanraden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
FatalError schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:40:
Je hebt GEEN speciale switch en netwerkkaarten nodig. Lees daarvoor maar de documentatie bij de linux ifenslave/bonding programma's.
Voor windows zou ik het programma BASP van broadcom aanraden.
mja, de situaties die ik ken zijn PUUR hardware.....

en goed, je kan load balancing doen met windows, linux en mac, wat je wil

maar ik zou voor de hardware oplossing gaan

just my 2cents

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

richardkraal schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:44:
[...]
mja, de situaties die ik ken zijn PUUR hardware.....
en goed, je kan load balancing doen met windows, linux en mac, wat je wil
maar ik zou voor de hardware oplossing gaan
just my 2cents
Dan lijkt het mij hier een stuk goedkoper om twee gigabit nics te kopen :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Zoals neographikal zegt is dit al vaker langsgekomen. Je moet er best e.e.a. over te weten kunnen komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.