[XP] Heb Nederlands legaal, wil Engels. Mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een legale Windows XP Pro NL cd, maar ik heb hem toch liever in het Engels.
Office 2k3 idem.

Nu heb ik Windows XP Pro corporate gedownload en Office 2k3 komt eraan.

Als ik deze installeer, dan ga ik er niet van uit dat mijn keys gewoon werken, of werken ze misschien wel?
Dus waarschijnlijk worden dat van die standaard FCKGW-achtige dingen.

En hoe zit dit licentie-technisch? Gaat die licentie over die cd, of over mijn computer?
Afaik heb ik een licentie om Windows XP Pro op 1 computer te installeren, en dat heb ik ook.

Mijn NL cd stop ik braaf weg.

Dus, ben ik zo fout? Of mag dit, omdat het gaat over 1 licentie per 1 computer, wat ik gewoon heb?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
Volgens mij hebje de licentie om de Nederlandse versie te installeren en te gebruiken, en niet de Engelse. Hoe raar dit ook mag klinken, volgens Microsoft zal je niet legaal bezig zijn.

Verwijderd

gewoon doen met je nl code,zal zeker werken aangezien die codes op internet ook allemaal werken nl of eng, klaar

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:45:
gewoon doen met je nl code,zal zeker werken aangezien die codes op internet ook allemaal werken nl of eng, klaar
Ten eerste vraag ik me af of de codes werken, het is een andere taal, en daarbij is het ook nog eens een corporate versie.

Maar mijn vraag gaat eerder over de legaliteit. Ik vrees ook dat het niet mag, maar zou het toch wat zekerder willen weten :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

In principe zou dit gewoon mogen, je zegt dat je een legale licentie hebt voor WinXP, dit betekend dat je dus XP mag installeren en gebruiken op 1 pc tegelijk (waar jij je ook aan houd) of dit nou de japanse engelse of nederlandse versie moet niet uitmaken.
Je betaalt immers voor het gebruik van de software

[ Voor 10% gewijzigd door The_Savage op 19-03-2005 14:47 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
je kan ook de nederlands installeren en de engelse language pack gratis bij MS downloaden. Kortom het mag, maar of je key werkt is wat anders. Je licentie is voor 1 Microsoft Windows XP op 1 computer, zonder binding aan een taal.

Verwijderd

Ik heb gewoon een CD waar ik van een Engelse XP een duitse japanse of chinese kan maken. En die is van microsoft zelf. Dus ik den dat he took wel kan :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou zeggen bespreek het even met Microsoft 020-5001005 :)

Die kunnen je alles vertellen, en zijn ook de enige die naast de reseller waar jij je exemplaar hebt gekocht of voor jouw specifieke licentie zoiets mag of niet.

Je bent nu zoiezo al bezig om met gedownloade exemplaren de boel voor elkaar te krijgen en refereert naar diverse illegale serienummers. Dit is niet zo gewenst hier op GoT.

Daarnaast is de vraag die je stelt al vaker voorbijgekomen op dit forum. als je even de tijd had genomen om onze zoekmachine te bezoeken, rechtsbovenaan onder het knopje search :)
[search=windows xp andere taal mag dat]
[search=windows xp licentie taal veranderen]

er staan veel relevante topics tussen, en ik denk dat na het doorlezen alle vragen wel beantwoord zijn. Lees ook Windows Operating Systems - Policy en WTF is er mis met TEAB bij gevraagd? eens goed door. Algemene gedragsregels (Netiquette) is erg informatief over wat we hier van onze bezoekers verwachten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.