Muisresolutie horizontaal of verticaal veranderen

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik las net een nieuwsberichtje op tweakers dat er een nieuwe Logitech gamers muis uit is waarbij je de resolutie kunt aanpassen met knoppen op je muis. Nu heb ik zelf een MX900 en vroeg mij af of het mogelijk is om de resolutie dmv een programmatje ofzo aan te passen. MAAR het gaat dan alleen om het verlagen de horizontale resolutie (volgens mij is dat niet helemaal goed Nederlands, mja) of het verhogen van de verticale resolutie.

Ik heb nl. 2 schermen naast elkaar en eigenlijk klopt de vierkante resolutieverhouding nu niet meer. Het is dat je ogen en hand eraan wennen, maar eigenlijk is het heel vreemd. Ik heb wel Ultramon voor mn 2 schermen, maar daar zit geen muisoptie in.

Iemand een idee?

Verwijderd

Je veranderd met getweakte drivers geen absolute resolutie (pixels) maar het oplossend vermogen (DPI) en de datarate (KHz).

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Behalve dat het waarschijnlijk niet kan lijkt het me niet echt practisch. Als je nu je muis in de 45º richting beweegt, gaat je muiscursor ook 45º over het scherm. Als je niet beide resoluties aanpast, doet hij dit niet meer en dat muist denk ik neit erg prettig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Klippy

Still Game

Ik snap ook niet helemaal het idee erachter.

Je scherm is nu ook niet meer vierkant. Dus het lijkt me logsich dat je je muis verder naar links of rechts beweegt dan normaal om buiten het eerste beeldscherm te komen.
De verhouding klopt nu net wel lijkt mij.

En je bent volgens mij de eerste die dat vraagt en multiscreen setups bestaan al jaren, al het handig zou zijn had vast al iemand daar een tooltje voor uitgevonden :P

Desondanks kan je het wel zelf programmeren, gewoon alle muisinvoer opvangen en kijken welke richting hij opgaat en dan afhankelijk van of dat horizontaal of verticaal is de X of Y coördintaten van de beweging delen door of vermenigvuldigen met een bepaald getal.
En nu ik dit laatste zo typ kan ik me inderdaad niet voorstellen dat je daar vloeiende bewegingen mee kan maken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO