[XP] NTFS naar FAT voor als ik klus aan PC's*

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben voor iemand met de pc bezig en wordt een beetje gek om steeds de rechten over een map over te moeten zetten zodat ik hem kan kopieren om hem te bewaren.

Nu dacht ik: Als ik daar nou eens gewoon FAT32 van maak ipv NTFS. Ik bedoel: Weg rechten etc toch?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ehh.. ja, en? :)

Wat is nou je bedoeling met dit topic? :)
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen? :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wil je precies? Met XCOPY kan je de rechten meekopieeren bijvoorbeeld?

• ViNyL
  • Niet online
Nou ik vroeg me af of dat kan, ik kreeg een melding in Partition Magic: "Multiple Data Streams are present. Are you sure you want to continue the conversion and lose this information?"

Tis namelijk niet mijn data, beetje pijnlijk als het weg is :X

[ Voor 18% gewijzigd door ViNyL op 19-03-2005 14:07 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk besturingssysteem hebben we het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ViNyL
  • Niet online
Windows XP Home, ben het nu aan het overzetten van NTFS naar FAT32, laten we zien wat er gebeurt :) Het gebeurt op een XP prof machine.

Verwijderd

ViNyL schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:59:
Ik ben voor iemand met de pc bezig en wordt een beetje gek om steeds de rechten over een map over te moeten zetten zodat ik hem kan kopieren om hem te bewaren.

Nu dacht ik: Als ik daar nou eens gewoon FAT32 van maak ipv NTFS. Ik bedoel: Weg rechten etc toch?
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom zet je de permissies niet een maal voor de parentmap, en zet je de rest op inheritable?

• ViNyL
  • Niet online
nou wat ik ook doe, er verandert nix aan die rechten...dus toen dacht ik, omzetten die hap..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er even van uitgaande dat je de security weghaalt om als je daarmee klaar bent je PC volledig te formatteren (want een PC opleveren met FAT is natuurlijk helemaal niet slim), kan je mijn inziens beter eens proberen om cacls danwel xcacls te scripten :)

• ViNyL
  • Niet online
Ik zet de huidige schijf idd om naar FAT32, vervolgens haal ik de documenten etc er af. Daarna draai ik de recovery cd die er bij zit en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door ViNyL op 19-03-2005 14:39 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ViNyL schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:39:
Ik zet de huidige schijf idd om naar FAT32, vervolgens haal ik de documenten etc er af. Daarna draai ik de recovery cd die er bij zit en klaar.
8)7 Da's de meest rare volgorde die ik ooit heb gezien.

Mijn idee: met Partition magic oid een 2e partitie aanmaken in de vrije ruite, daar alle documente op kopieren, 1e partitie een format en een reinstall doen :)

En waarom doe je in godsvredesnaam eerst een conversie en haal je daarna pas de doc's er af :? Kun je ze niet op cd branden ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 19-03-2005 14:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ViNyL
  • Niet online
2de partitie aanmaken gaat niet ivm met vage recovery cd en hidden partitie die graag dezelfde indeling wil. Kopieren van NTFS wil niet ivm met de rechten. Die kan ik wel zetten maar daar wordt je naar van als je dat steeds opnieuw moet doen. Ja dat KAN in een keer, maar dat pakte hij niet goed. Dus eerst naar FAT32 zodat ik geen last heb van de rechten, dan ff opnieuw installeren...

Dat het ff duidelijk moge zijn: die schijf hangt in me eigen pc, ik werk dus niet op dat ding zelf. Hij vol virussen en reboot willekeurig, dus das niet echt handig..

[ Voor 19% gewijzigd door ViNyL op 19-03-2005 15:30 ]

Pagina: 1