Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toeren meten met pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb nog een oude draaitafel staan en het leek me leuk die wat te gaan modden. :)
Ik wil er dus wat extra aan elektronica in zetten zodat ik met mijn pc kan meten
op hoeveel toeren hij draait. Ik dacht eraan om wat stuff uit een oude muis te slopen
(geen optische muis natuurlijk!). Hierin wordt namelijk ook de rotatie gemeten. Maar ik
wil het niet zo hebben dat als ik de draaitafel aanzet dat dan de cursor over het beeldscherm
heen en weer beweegt.

Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Een oude seriele muis opscharrelen en en een eigen progje schrijven dat de seriele poort afleest?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik weet niet erg veel van deze schit maar ik zou zeggen mod een muiz zo dat je er een usb stekkertje op aan kan sluiten en zet er een chip in die de hoeveelheid toeren ofzo omzet in een signaal dat een simpel (zelfgeschreven C++) programmatje lezen kan ofzo... ik weet niet.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Heeh AcouSE ,
Goed idee ik heb zelf nog een oude seriele muis.
Maar is dat wel mogelijk dat je je progammatje zo
maakt dat windows niet luisterd (dus dat de cursor niet beweegd)
naar de seriele poort maar het progje wel?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Super_ik

haklust!

jah, je moet de muis gewoon niet installeren, k zal vanavond als ik huis ben eens ff een programmatje opsnorren dat ik in vb5 heb geschreven en gewoon serieel de muis kan uitlezen. werkt heel simpel. gewoon ff met google zoeken naar serial mouse protocol. hij verstuurt 5 bytes geloof ik, eerste met knoppen info, dan met x verschil, dan y verschil, dan x verschil dan y verschil, is echt heel simpel.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmmm... I could be wrong, maar als ik het me goed herinner ben je niet de eerste met dat idee...

Gevonden: link1 en een complete site erover staat hier.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1