Toon posts:

Gegevens overztetten met crosslink kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee xp machines verbonden met een crosslink kabel en bij allebei de wizard thuisnetwerk doorgelopen. Beide computers zitten in dezelfde ip range en op dezelfde netwerknaam. Via uitvoeren> ping ipadres kan ik de andere computer pingen. Dit werkt, ik krijg antwoord van de andere pc.

Ik dacht nu simpelweg mappen te kunnen delen op de ene computer en dan op de andere computer via mijn netwerklocaties te benaderen. Dit werkt echter niet. Als ik in mijn netwerklocaties naar mshome (de naam van mijn thuisnetwerk) ga dan krijg ik de melding dat de lijst met servers niet gemaakt kan worden cq niet beschikbaar is.

Doe ik iets verkeerd? Sla ik een stap over?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
doe eens \\10.0.0.2 (ip adress van de andere pc) in je explorerbalk typen...

edit: probleem opgelost?

[ Voor 16% gewijzigd door Meester_J op 19-03-2005 14:03 ]

Verwijderd

Staat de (standaard windows xp) firewall nog aan? zo ja -> uitzetten, of zijn instellingen zo aanpassen dat hij bestanden & printers delen doorlaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is er voor problemen waar je na zelf op zoek gegaan te zijn niet uitkomt. Hier lees ik (wederom) niets over wat je zelf al opgezocht danwel geprobeerd hebt. Bovendien is Overige Hardware geen dumpbak - de softwarematige kant van deze vraag hoort in WOS thuis, de hardwarematige in NT.

En nog iets - GoT is geen helpdesk maar een community. Het is de bedoeling dat je minstens evenveel moeite steekt in het meedenken met anderen als dat je zelf vragen stelt. Jij hebt in de tijd dat je hier zit meer dan genoeg eigen vragen gesteld, maar nog nooit in andermans topic gereplyed. Dat is niet bepaald sociaal te noemen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.