Unigraphics NX1 & FlexLM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 20:24
Wij gebruiken op school het CAD programma Unigraphics NX v1.x. Thuis heb ik NX versie 1, 2 en 3 van dit programma weten te bemachtigen.
Unigraphics is een CAD pakket waarbij een license server vereist is voor het kunnen functioneren. De license server van versie 2 en 3 werken zonder problemen op mijn computer. NX3 heb ik dan ook volledig werkend. Versie 2 werkt ook prima wanneer ik deze installeer.

Bij Unigraphics NX1 echter, de versie die wij op school gebruiken, krijg ik de license server niet draaiende op mijn volledig up-to-date windows XP pro installatie. Wanneer ik de license server voor NX1 (van de nx1 cd) installeer op mijn computer lijkt een onderdeel van deze license server genaamd uglmd.exe zich steeds te herstarten; resulterende in 100% cpu gebruik.
Een tijd geleden had ik speciaal om dit probleem te omzeilen, op een tweede partitie een tweede XP geinstalleerd speciaal voor NX1, op deze niet up-to-date versie van XP draaide de license server van NX1 wel prima.

Ik heb al geprobeerd de license servers van de cds NX2 en NX3 te laten werken met de license file van NX1. Maar dit wil niet lukken, dan krijg ik steeds een foutmelding bij het starten van unigraphics nx.
Weet iemand of het mogelijk is NX1 te laten werken met de license servers van NX2 of NX3?

De foutmelding van de license server van NX1 uit de system event viewer:
code:
1
The Unigraphics License Server (uglmd) service terminated unexpectedly.  It has done this 3 time(s).

De foutmelding bij het starten van NX1 terwijl de license server van NX3 draait
code:
1
2
Unable to attach to server. (-12)
Check UGII_LICENSE_FILE

De env var UGII_LICENSE_FILE is gewoon gedefinieerd als 27000@p4-2000 waar p4-2000 mijn pc's naam is.

[ Voor 16% gewijzigd door JasperE op 19-03-2005 13:58 . Reden: Foutmeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik neem aan dat je die Unigraphics van school hebt gehad, kun je hun dan ook niet vragen hoe hun dit hebben opgelost? Overigens kun je niet gewoon na een ouder formaat opslaan in die andere versies?

Kun je trouwens niet een Windows Service versie van de license server draaien? volgens mij is er ook een daemon die draait als service.

Maar goed FlexLM is echt bagger om aan te praat te krijgen :( Kun je nog beter een illegale versie er van gebruiken :+

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 19-03-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
alienfruit schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:23:
Ik neem aan dat je die Unigraphics van school hebt gehad, kun je hun dan ook niet vragen hoe hun dit hebben opgelost? Overigens kun je niet gewoon na een ouder formaat opslaan in die andere versies?

Kun je trouwens niet een Windows Service versie van de license server draaien? volgens mij is er ook een daemon die draait als service.

Maar goed FlexLM is echt bagger om aan te praat te krijgen :( Kun je nog beter een illegale versie er van gebruiken :+
Jammer genoeg kun je niet opslaan in compatabiliteitsmodus voor een oudere versie.
Die unigraphics NX1 license server heb ik ook niet van school gehad :Y)
En FlexLM draait overigens idd als een service.

[ Voor 9% gewijzigd door JasperE op 19-03-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Het vreemde is nu dat:

Als ik de license server van de NX3 cd, met de licentie van NX1 laad en dan Unigraphics NX3 wil opstarten:
Krijg ik de melding dat de licentie niet geldig is voor de nieuwere versie; logisch. Dit wijst erop dat de license server van NX3 wel prima loopt met de licentie van NX1.

Als ik dan echter NX1 wil opstarten terwijl deze license server draait krijg ik steevast te foutmelding:
"Unable to attach to server. (-12) Check UGII_LICENSE_FILE." "Invalid return from license server"

Volgens netstat draait de license server ook gewoon op poort 27000 die ook zo gedefinieerd is in de environment variable.

* JasperE snapt er niets van

De beste oplossing zou volgens mij zijn de license server van NX1 te installeren, maar die werkt dus niet en crasht constant 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door JasperE op 19-03-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben m'n NX1 cdtje kwijt :(

ik meen dat je in 1 van die licence files de PC-naam oid moet veranderen van 27000 naar je computernaam, maar dat kan ik nu dus niet ff checken voor je :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:16:
Ik ben m'n NX1 cdtje kwijt :(

ik meen dat je in 1 van die licence files de PC-naam oid moet veranderen van 27000 naar je computernaam, maar dat kan ik nu dus niet ff checken voor je :)
Klopt helemaal, heb ik dus ook gedaan. De license server van NX1 blijft dan toch constant crashen en opnieuw opstarten.

Misschien is die oude versie van de license server wel niet meer compatible met bijgwerkte besturingssystemen ;(

[ Voor 13% gewijzigd door JasperE op 19-03-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Bij deze dan ook de logfile van de license server behorende bij NX1 waarin je het crashen en opnieuw opstarten kan zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
17:52:02 (lmgrd) License file(s): C:\flexlm\UGNXFLEXlm\ugnx1.lic
17:52:02 (lmgrd) lmgrd tcp-port 27000
17:52:02 (lmgrd) Starting vendor daemons ... 
17:52:02 (lmgrd) Started uglmd (pid 7932)
17:52:02 (lmgrd) license daemon: lost all connections
17:52:02 (lmgrd) This is an internal error.  lmgrd will now
17:52:02 (lmgrd) attempt to re-establish contact with other daemons.
17:52:02 (lmgrd) Starting vendor daemons ...

en de system event viewer:
code:
1
2
3
The Unigraphics License Server (uglmd) service terminated unexpectedly.  It has done this 2 time(s).

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

En als ik de laatste lmgrd.exe van de macrovision website erop zet verschijnt dit in de logs:
"Vendor daemon can't talk to lmgrd"

En da's vreemd want dit staat op de macrovision website (flexlm fabrikant):
Problem: Will my older version vendor daemon work with a higher version lmgrd?
Answer: Yes, older version vendor daemons will always work with newer version lmgrds. For example, a v5.12 daemon will work with a v7.2 lmgrd. We always recommend upgrading to the newest lmgrd.

[ Voor 25% gewijzigd door JasperE op 19-03-2005 18:36 ]

Pagina: 1