Toon posts:

Spel ondersteunt slechts LAN, toch over internet spelen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik een LAN kan simuleren (VLAN) waarmee ik dus IP-adressen kan opgeven waarvan mijn computer moet denken dat deze via een LAN verbonden zijn. Ik heb een tijdje gezocht naar een progje, maar kwam alleen op het pakket: EMCO network inventory, dat voor mij iets te lastig werkte.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VPN?

Denk dat je daar eens op moet Googlen. Staat ook een artikel in volgens mij een PCM of ComputerTotaal. Zal ff nummer opzoeken voor je.

[ Voor 156% gewijzigd door Ultraman op 19-03-2005 13:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

probeer eens een programma als VMware

Niet VPN --> daarmee kun je verbinding maken met een andere LAN via internet (dus niet een simuleren)

[ Voor 59% gewijzigd door The_Savage op 19-03-2005 13:01 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Spec's PC

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

The_Savage schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:01:
probeer eens een programma als VMware
VMware? Wat moet hij daar nou mee? Dat is Virtual Machine waarmee je op 1 PC bijvoorbeeld 2 sessies tegelijk kunt draaien. Vaak gebruikt om Windows en Linux tegelijk op 1 machine te draaien. Of bedoel je iets anders? :?

Hamachi lijkt me ook geschikt. Is eigenlijk ook VPN ;)
Hamachi is a UDP-based virtual private networking system
Van de site.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 19-03-2005 13:06 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

cybersteef schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:04:
[...]

VMware? Wat moet hij daar nou mee? Dat is Virtual Machine waarmee je op 1 PC bijvoorbeeld 2 sessies tegelijk kunt draaien. Vaak gebruikt om Windows en Linux tegelijk op 1 machine te draaien. Of bedoel je iets anders? :?
Met VMware kun je idd multiple OS tegelijk draaien ja, maar er zitten ook drivers in die een netwerkkaart simuleren (waarmee je dus intern kunt bridgen). Ik neem aan dat deze zo te manipuleren zijn dat ze ook zonder 2de OS te gebruiken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hamachi geprobeerd... Het werkt op zich wel, maar ik wilde dus Need for speed underground 2 over lan simuleren en dat lukte dus niet, maar op het forum van de programmasite staat ook een hele discussie dat dat tot heden met hamachi nog niet mogelijk is.. Ook wilde ik oude spellen die via ipx lopen via internet spelen... Ik heb het ipx protocol bij de hamachi (virtual adapter) geinstalleerd, maar bij bijvoorbeeld quake2 zie ik geen servers staan, maar via het hamachi ip kan ik wel joinen.... maar goed ik klooi nog wel even verder, bedankt voor de info iig

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Het scheelt altijd als je even zegt wat de bedoeling ervan is.

Ik neem aan dat het de bedoeling is om tegen iemand anders een spel te spelen over internet, waarbij je gebruik maakt van de lan-mode van het spel ?

http://blog.bjornhouben.com

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik begrijp dus dat je over je internet vebinding een lan game wilt doen met iemand anders die ook aan het internet zit verbonden?

Ik denk dat je het moet zoeken aan de kant van een tunnel, ik heb zelfs een keer een speciaal tunnelprogrammaatje voor het gamen zien langskomen (die ik zo snel ff niet kan terug vinden),

Is dit misschien iets:

Battle.LAN v0.5 for Windows 2000/XP - battlelan.zip

A network packet forwarder allows wc3 games on Internet. Battle.LAN forwards LAN traffic to remote internet hosts, supplementing LAN applications to allow them to work on the Internet.

http://www.demonews.de/tmp/battlelan0.5.zip

via: http://www.demonews.de/ku.../index.php?shortnews=2875

[ Voor 40% gewijzigd door Evos op 19-03-2005 15:24 . Reden: Battle lan ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kijk anders hier even tussen: [google=game lan tunne internet]. Verder is dit meer iets voor SPV :)

LAN via TCP/IP > Spel ondersteunt slechts LAN, toch over internet spelen? *
SA > SGD

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Wat je zoekt is OF een TCP/IP wrapper voor IPX (als het spel alleen dat protocol ondersteunt), OF een TCP/IP tunnel om twee LANs dmv een VPN aan elkaar te koppelen (als het spel wel TCP/IP ondersteunt maar niet buiten het subnet kijkt); omdat dit per spel verschilt heb je meestal beide nodig.
Pagina: 1