SpeedTouch Home en ClarkConnect

Pagina: 1
Acties:

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik gebruik nu ClarkConnect Home 3.0 en het bevalt me heel goed :)

Alleen... Ik heb een Speedtouch Home die heb ik gehackt naar de Pro, omdat ClarkConnect Home niet direct een PPTP verbinding op kan zetten. Het werkt allemaal nog prima alleen Ik wil met ClarkConnect bv mijn poortjes kunnen forwarden naar mijn interne netwerk en ClarkConnect als firewall laten werken :)

Maar nu het probleem... Als ik mijn externe ip scan, dan scant hij mijn router (Lijkt me logies) maar daar staan dus allerlei poorten op open, waaronder Telnet, FTP en de webinterface van mijn SpeedToch :( Ik wil dat mijn Modem direct doorverwijst naar ClarkConnect bakkie :)

Waar moet ik beginnen om dit in te stellen? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest, anders hoor ik het wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 19-03-2005 12:57 ]

Verwijderd

Als ik me niet vergis kan je gebruik maken van DMZ en door verwijzen naar je Clarkconnect IP

• Danielson
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:17:
Als ik me niet vergis kan je gebruik maken van DMZ en door verwijzen naar je Clarkconnect IP
Dus ik moet DMZ instellen op mijn SpeedTouch Home? Enig idee waar ik deze optie zou kunnen vinden?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Zoek eens op "spoofing" met de speedtouch.

Je kunt dan zorgen dat 1 PC, je clarkconnect ding dus, het externe IP adres krijgt via DHCP uit je modem. Die PC zit vanaf dat moment rechtstreeks op internet :)

Heb ik aantal keer gedaan voor verschillende mensen, is wel al een tijd terug, ik denk al zo 3 jaar :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Danielson
Ik heb gezocht op spoofing maar het is nog niet helemaal duidelijk voor me ;(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/spoofing.jpg

Screentje van mijn Speedtouch Home@Pro, wat moet ik hier invullen Spoofing had ik al aangezet!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/spoofing2.jpg

Screentje van mijn ClarkConnect Bakkie, wat zou hier ingesteld moeten worden?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/spoofing3.jpg

Screentje van DCHP opties, Waar moet deze op staan? (dat spoofing verhaal staat onder advanced bij dit menu)

[ Voor 19% gewijzigd door Danielson op 20-03-2005 09:32 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 04:49
Je moet je Speedtouch terugzetten naar Home, dan wordt ie weer een transparant modem en krijg je alles direct op je router.

Je hebt nu 2 routers achter elkaar.

En wat bedoel je met de Speedtouch Home kan geen PPTP verbinding opbouwen? Dacht dat ze juist daarvoor gebouwd waren.

• Danielson
chimo schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:45:
Je moet je Speedtouch terugzetten naar Home, dan wordt ie weer een transparant modem en krijg je alles direct op je router.

Je hebt nu 2 routers achter elkaar.

En wat bedoel je met de Speedtouch Home kan geen PPTP verbinding opbouwen? Dacht dat ze juist daarvoor gebouwd waren.
Foutje, ClarkConnect Home kan dat niet :)

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

voor dmz

telnet 10.0.0.138
nat
defserver addr=ip adres clarkconnect
save
exit

zoiets...

Gewoon de speedtouch pro de verbinding in stand laten houden, is het stabielste naar eigen ervaringen.

[ Voor 36% gewijzigd door Lightah op 21-03-2005 17:48 ]

The Unpredictable Striker!

Pagina: 1