Netwerk over internet

Pagina: 1
Acties:

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik ben op zoek naar een softwarematige oplossing om verschillende computers op internet op een virtueel LAN te laten verzamelen. Dus dat ik bijvoorbeeld met een paar familieleden bestanden kan uitwisselen over ons virtuele netwerk. Gewoon een soort programma waarbij je kan inloggen op een prive LAN met gebruik van het juiste wachtwoord of nog beter, door controle op IP adres. Is zoiets mogelijk, dus op een LAN zitten met computers uit zowel Groningen als uit Limburg bij wijze van spreken ?
Of is er een andere soortgelijke oplossing om niet direct aan elkaar gekoppelde PC's toch in verbinding met elkaar te zetten waardoor windows ze herkent in het netwerk.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Zoek eens op VPN..

Download my music on SoundCloud

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Kan gewoon op basis van VPN.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Zelf al gezocht enzo? heb je Algemene gedragsregels (Netiquette) gelezen? Dan wist je denk ik wel dat we toch echt verwachten dat je eerst zelf zoekt enzo.....

Maar het antwoord is al gegeven, dus ik zou als ik jou was maar eens op VPN gaan zoeken....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
koop een aantal draytek routers, daarmee kan je en fijn op ipsec based vpn opzetten

enige probleem, je moet wel was tcp/ip kennis hebben...

A wise man's life is based around fuck you

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 13:46

nhanssen

QVL is non-tweakers

Spec's PC

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Dat ziet er interessant uit. Zoiets zoek ik ja.

Aan de eerdere replyers, ja ik weet van VPN af, maar het is niet de bedoeling dat anderen met een login en password op mijn PC moeten inloggen, er moet gewoon een centrale verzamelplaats zijn buiten mijn PC om.

Maar dat Hamachi ziet er naar uit wat ik zoek, nogmaals bedankt nhanssen :)

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Hierover heb ik ook een vraag, maar ik wil het niet via zo'n 'programmatje'... Ik heb op 2 locaties 2 PC's staan die gekoppeld staan aan Internet via het netwerk met een router WRT54G naar buiten.

Overal hoor en lees ik dat VPN de oplossing is... Op locatie A heb ik de VPN server op de router aangezet. Ik log in etcetera ik krijg verbinding, maar verder niks eigenlijk.

Hoe moet ik me dit VPN voorstellen? Zie ik gewoon de PC's alsof ze hier in het netwerk staan als ik ga 'browsen' in 'My Network Places'? En kan ik gewoon vrij naar ze pingen? Hoe werkt dit, lijkt mij sterk, want dan hebben we nu dubbele IP's... Kan iemand een beetje iets uitleggen hoe het idee werkt? Op Internet vind ik alleen hele ingewikkelde systemen, niet zoals hier. :)

Feite lijk wat ik wil is het volgende:
Locatie-A met PC-1 en PC-2, connectie Internet via WRT54G-1 en ADSL-modem
Locatie-B met PC-3 en PC-4, connectie Internet via WRT54G-2 en kabel-modem

Tussen Locatie-A en Locatie-B zit Internet in. Nu zou ik willen dat ik via het netwerk alle PC's kan benaderen alsof ze in 1 netwerk staan. Is dit nu mogelijk met VPN? Op dit moment heb ik dus zo'n verbinding gelegd, maar er veranderd eigenlijk niets aan de huidige situatie, enkel dat ik kan zien dat er een verbinding is waar ik niks mee kan... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Martin?81 op 19-03-2005 13:46 ]

Pagina: 1